הכסף שכבר יש לך מתחיל להיגמר, ובגלל שאתה יזם מחושב, אתה מתחיל להכין את הקרקע לגיוס משקיעים לסטארטאפ שלך. התוכנית העסקית מהודקת, המצגת מרשימה, והתקציר מעניין וקולע למטרה. אבל כמה כ בדיוק אתה צריך לגייס מהמשקיע? אם תבקש מעט מידי כסף – מהר מאד תמצא עצמך שוב ללא חמצן, וטרוד בגיוס נוסף. מצד שני, גם יותר מידי כסף יכול להשפיע לרעה על הסטארטאפ.

גיוס כספים מועט לסטארט אפ

באופן די ברור, גיוס כספים לסטארט אפ באופן מועט מידי יהווה מכשול עבורך להוציא את התוכניות לפועל. קח בחשבון כי תהליך הגיוס דורש משאבים יקרים של זמן ואנרגיה, שצריכים להיות מופנים לניהול וקידום הסטארטאפ שלך, ולא לגיוס כספים. בנוסף, גיוס מוקדם מהצפוי, עוד בטרם השלמת את המטרות של הגיוס הקודם, משליך לרעה על כישוריך כמנהל ונוטע ספקות בלב המשקיעים לגבי יכולותיך להוביל את הסטארטאפ קדימה.

גיוס כספים עודף לסטארט אפ

גיוס כסף לסטארט אפ עודף, גם כן עלול להוות מכשול. הבעיה היא שכאשר יש לך הר של כסף, יש ציפייה מהמשקיעים לקבל עליו תשואה, ולכן יהיה לך קשה להשאיר אותו בבנק. זה עלול להביא אותך לקבל החלטות לא נכונות או לא ממוקדות מספיק, הן במישור האסטרטגי והן במישור התפעולי. כך, למשל, בוודאי תרצה להוסיף עובדים שכירים במטרה להשיג מספר מטרות במקביל, כדי להתקדם מהר יותר מהמתוכנן ולהציג תשואה גבוהה יותר על הכסף. ככול שהספינה גדולה יותר, כך קשה לנווט אותה ולבצע פניות. כיזם, אחת המטרות שלך היא להשאיר את הסטארטאפ שלך רזה ככול הניתן. אנו יודעים שהים סוער מאד, בייחוד עבור חברות סטארטאפ קטנות, והיכולת לבצע התאמות מהירות במסלול היא קריטית להצלחה ולהשרדות. זכור כי הכסף הראשוני שתגייס יהיה היקר ביותר, במונחי אחזקה ומניות בחברה. זה נובע מהצורך של המשקיע לפצות את עצמו על אי הודאות הרב והסיכון הנובע מכך, בהתאם לשיקוליו. לכן גייס כמה שנחוץ, ולא יותר. אז איך מחליטים על גיוס כסף לסטארט אפ? אז איך יודעים מהוא הסכום הנכון לגייס מהמשקיע? התשובה די פשוטה, ואם יש לך תוכנית עסקית מקצועית וטובה מספיק, היא כבר כמעט מונחת אצלך ביד. גיוס כספים לסטארט אפ נועד לקחת את הסטארטאפ קדימה לשלב הבא (לא חצי צעד, לא שני צעדים).

כלומר, אם אתה:

  • בשלב הרעיוני -> להביא לאבטיפוס עובד
  • הכנת אבטיפוס עובד -> להביא למוצר מוגמר ולהשקה מוצלחת
  • השקת מוצר מוגמר -> להביא להמשך צמיחה משמעותית

לסיכום

התוכנית העסקית שלך צריכה לכלול את התשובות לכל השאלות שעוסקות באופן שבו יש להתוות את הדרך של החברה והעלויות הצפויות. כל שלב יש לפרק לאבני דרך ולהציג על פני ציר של זמן. העלויות נגזרות הן מפעולות יעודיות להגעה לאבן הדרך, והן מעלויות הנובעות מתפעול שוטף על פני הזמן. כך, למשל, אם החלטת לשכור משרדים יש לקחת בחשבון עלויות של שכירות בהתאם למספר החודשים. אם יש צורך בעיצוב UX כדי לעבור מאבטיפוס למוצר מוגמר, יש לקחת בחשבון עלויות של יועץ חיצוני, לדוגמה. הכול נובע ונגזר מהתוכנית העסקית. קח בחשבון עוד חודשיים-שלושה של עלויות שוטפות במקרה של עיכוב קל בלוחות הזמנים, והוסף אותן לסכום הנדרש בכדי לספק לסטארטאפ את החמצן החיוני.

גיוס מוצלח!

תפריט נגישות

בוא נפתור את האתגר שלך ביחד

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות