מצגת עסקית למשקיעים
לחשוב על רעיון יוצא דופן או להנדס מוצר טוב זה חשוב, אך לא פחות תשומת לב צריך לתת לדרך בה אתם מציגים אותו למשקיעים, בהם תלוי גורלו של הסטארט-אפ. למעשה ההחלטה האם להשקיע במיזם תלויה מידה רבה באיכות ודיוק ההצגה של הצד המסחרי של הפרויקט. חשוב להבין כי מצגת עסקית טובה המתבססת על תוכנית עסקית מקצועית יכולה לבדל את הסטארט-אפ מול יתר המיזמים שמתחרים על כספו של המשקיע.
אנו מאמינים בתהליך משותף בו אנו משלבים את הידע של היזם עם הניסיון שלנו, על מנת לייצר מצגת עסקית אופטימלית לגיוס ההשקעה. עבור המשקיעים שלא מכירים אותך עדיין, המצגת צפויה להיות הרושם הראשוני שהם מקבלים מהסטארט-אפ שלך ולכן חשוב מאד לעשות את זה נכון
אלו נושאים / שקפים חשובים למשקיע במצגת עסקית?
מה מושך את עיקר תשומת הלב של המשקיע במצגת? על איזה חלק של המצגת יש לצפות לשאלות מהקהל? התרשים שלהלן מציג את משך זמן הממוצע (שניות) שמקדיש המשקיע לכל אחד מהנושאים.
*למרות שסעיף "פיננסים" מושך הרבה תשומת הלב, רק 57% מהמצגות המוצלחות מכילות אותו. אחוז כה נמוך נובע מהעובדה כי חברות רבות בשלבי גיוס ראשוניים עדיין אינן יכולות להציג בתוצאות פיננסיות. רוב המצגות בשלבי גיוס ,PRE-SEED SEED ואף חלק ב-ROUND A, אינן מכילים נתונים פיננסיים משמעותיים.
מבנה למצגת עסקית מוצלחת
7 כללים מנחים לשקופיות במצגת עסקית
מומלץ לפעול לפי כמה כללים פשוטים אך קריטיים לבניית מצגת עסקית למשקיע:
1. פנים, פנים, פנים. זה הכול עניין של אנשים
במצגת עסקית, חשוב להשתמש בתמונות של העובדים והשותפים בסטארט-אפ ולא רק להציג רשימה של שמות. זכור כי משקיעים שמים את כספם ומבטחם בצוותים של אנשים, ולכן חשוב להציג את החזקות של כל אחד מהם במשפט או שניים.
2. אל תיתן למצגת "לגנוב" את הפוקוס מהדברים החשובים שיש לך להגיד!
יש לשמור על פשטות המצגת עסקית ולהשתמש בכמה שפחות טקסט. השתדל שלא להציג יותר מנקודה אחת או מסר מרכזי אחד בכל שקופית. טקסטים ארוכים יובילו מהר מאד לכך תראה אנשים גולשים בניידים שלהם במקום להקשיב לך.
3. ספר סיפור (אמיתי או מבוסס מציאות) המציג את הבעיה מנקודת מבטו של הלקוח שלך
שתף את המשקיע בתסכול של הלקוח מהמצב הקיים ומהפתרונות המוצעים כיום בשוק, ואז הצג את הפתרון האלגנטי שלך ואת השפעתו על הלקוח. גם אם המוצר והצוות נהדרים, אתה עדיין רוצה לחלוק עם המשקיע את המסע ומציע לו טרמפ לנבכי נשמתו של הלקוח שלך. המשוואה פשוטה: לקוח מרוצה = עסק שעובד ומרוויח = משקיע מרוצה.
4. בזמן הפרזנטציה אין לקרוא או להקריא טקסטים מהמצגת
המשקיע הפוטנציאלי מנסה להבין מי אתה כאדם וכיזם, וכמה טוב אתה יכול למכור את החזון שלך. קריאה מתוך השקופיות מסירה את כל התשוקה מהמצגת עסקית.
5. מצגת עסקית צריכה להציג נתונים תומכים בלבד ל- Pitch שלך
זכור כי מה שאתה אומר הוא הקובע את מהלך המצגת, ולא מה שמוצג בשקופיות.
6. הכן מספר שקופיות עם נתונים עסקיים בסוף המצגת אולם אל תכלול אותן כחלק אינטגרלי ממנה
משקיע בדרך כלל לא רוצה לראות במצגת דוח רווח והפסד חזוי, אבל אתה לא יכול להרשות לעצמך לגמגם אם הוא מבקש לראות אותו. ניסיון בעבודה עם משקיעים מסייע רבות להכין את השקופיות הנכונות, מתוך היכרות עם הלך רוחו של המשקיע.
7. המצגת עסקית למשקיע בשילוב עם ה-Pitch צריכים להעביר בצורה מושלמת את חווית המסע שברצונך לשתף עם המשקיע הפוטנציאלי
אנשים זוכרים בעיקר חוויות (כלומר, סיפורים טובים), וזה הסיכוי הטוב ביותר שלך לבלוט מעל לעשרים המצגות האחרות שכנראה ראה המשקיע החודש.
המוצרים שלנו
מצגת עסקית אינפורמטיבית
מצגת עסקית כ Pitch Deck
מצגת עסקית למשקיע לדוגמא
תובנות
כיצד לבנות מצגת משקיעים לאפליקציה
שקף 1 – שער לוגו + סלוגן שקף 2 – הסיפור שקף זה הינו מבוא למוצר שלכם ומסביר, רצוי באמצעות דוגמא פרקטית, כיצד מתנהל העולם
על השאלות שמשקיעים שואלים יזמים
על יזם המציג את המיזם שלו בפני משקיע להתכונן מראש לשאלות שהוא עשוי להישאל. חוסר יכולת לספק תשובות מקיפות וחדות לשאלות אלו תורדנה באופן ניכר
10 שקופיות שעליכם לכלול במצגת שלכם כדי לגייס השקעה
גיוס כספים לחברה דורש מצגת טובה על מנת לגרום למשקיעים פוטנציאליים שמתעניינים במוצר או השירות שאתה מציג להשקיע בו. אי תפיסת תשומת ליבם של המשקיעים
7 דברים שמשקיעים מחפשים לראות במצגת שלך
שקופיות סיכום ברמה גבוהה – אלה הן שקופיות ראשוניות אחת או שתיים, אשר מציגות את הסטארטאפ/מוצר וסטטוס של המיזם. שקופיות אלה לוכדות את "מהות" הסיפור