שירותים עסקיים

מצגת עסקית למשקיע

לחשוב על רעיון יוצא דופן או להנדס מוצר טוב זה חשוב, אך לא פחות תשומת לב צריך לתת לדרך בה אתם מציגים אותו למשקיעים, בהם תלוי גורלו של הסטארט-אפ. למעשה ההחלטה האם להשקיע במיזם תלויה מידה רבה באיכות ודיוק ההצגה של הצד המסחרי של הפרויקט. חשוב להבין כי מצגת עסקית טובה המתבססת על תוכנית עסקית מקצועית יכולה לבדל את הסטארט-אפ מול יתר המיזמים שמתחרים על כספו של המשקיע.

אנו מאמינים בתהליך משותף בו אנו משלבים את הידע של היזם עם הניסיון שלנו, על מנת לייצר מצגת עסקית אופטימלית לגיוס ההשקעה. עבור המשקיעים שלא מכירים אותך עדיין, המצגת צפויה להיות הרושם הראשוני שהם מקבלים מהסטארט-אפ שלך ולכן חשוב מאד לעשות את זה נכון

אלו נושאים/שקפים חשובים למשקיע במצגת עסקית?

מה מושך את עיקר תשומת הלב של המשקיע במצגת? על איזה חלק של המצגת יש לצפות לשאלות מהקהל? התרשים שלהלן מציג את משך זמן הממוצע (שניות) שמקדיש המשקיע לכל אחד מהנושאים.

*למרות שסעיף "פיננסים" מושך הרבה תשומת הלב, רק 57% מהמצגות המוצלחות מכילות אותו. אחוז כה נמוך נובע מהעובדה כי חברות רבות בשלבי גיוס ראשוניים עדיין אינן יכולות להציג בתוצאות פיננסיות. רוב המצגות בשלבי גיוס ,PRE-SEED SEED ואף חלק ב-ROUND A, אינן מכילים נתונים פיננסיים משמעותיים.

מבנה למצגת עסקית מוצלחת

שקופית במצגת עסקית

כללים מנחים לשקופיות במצגת העסקית

מומלץ לפעול לפי כמה כללים פשוטים אך קריטיים לבניית מצגת עסקית למשקיע:

במצגת העסקית, חשוב להשתמש בתמונות של העובדים והשותפים בסטארט-אפ ולא רק להציג רשימה של שמות. זכור כי משקיעים שמים את כספם ומבטחם בצוותים של אנשים, ולכן חשוב להציג את החזקות של כל אחד מהם במשפט או שניים.

יש לשמור על פשטות המצגת ולהשתמש בכמה שפחות טקסט. השתדל שלא להציג יותר מנקודה אחת או מסר מרכזי אחד בכל שקופית. טקסטים ארוכים יובילו מהר מאד לכך תראה אנשים גולשים בניידים שלהם במקום להקשיב לך.

שתף את המשקיע בתסכול של הלקוח מהמצב הקיים ומהפתרונות המוצעים כיום בשוק, ואז הצג את הפתרון האלגנטי שלך ואת השפעתו על הלקוח. גם אם המוצר והצוות נהדרים, אתה עדיין רוצה לחלוק עם המשקיע את המסע ומציע לו טרמפ לנבכי נשמתו של הלקוח שלך. המשוואה פשוטה: לקוח מרוצה = עסק שעובד ומרוויח = משקיע מרוצה.

המשקיע הפוטנציאלי מנסה להבין מי אתה כאדם וכיזם, וכמה טוב אתה יכול למכור את החזון שלך. קריאה מתוך השקופיות מסירה את כל התשוקה מהמצגת.

זכור כי מה שאתה אומר הוא הקובע את מהלך המצגת, ולא מה שמוצג בשקופיות.

משקיע בדרך כלל לא רוצה לראות במצגת דוח רווח והפסד חזוי, אבל אתה לא יכול להרשות לעצמך לגמגם אם הוא מבקש לראות אותו. ניסיון בעבודה עם משקיעים מסייע רבות להכין את השקופיות הנכונות, מתוך היכרות עם הלך רוחו של המשקיע.

אנשים זוכרים בעיקר חוויות (כלומר, סיפורים טובים), וזה הסיכוי הטוב ביותר שלך לבלוט מעל לעשרים המצגות האחרות שכנראה ראה המשקיע החודש.

המוצרים שלנו

מצגת עסקית אינפורמטיבית

מצגת אינפורמטיבית היא תקציר מעוצב של התוכנית העסקית. במקרים רבים המשקיע מבקש לשלוח לו מצגת, לאחר שעיין ב- One Pager או לאחר הפגישה.

מצגת עסקית כ Pitch Deck

מצגת עסקית להצגה – Pitch Deck צריכה להיות קצרה ככל שניתן אך גם לכלול את כל מה שנדרש. מצגת  Pitch Deck כוללת מעט מאד טקסט ומייצרת סיפור שאותו אתם רוצים לספר למשקיע.

תובנות

קודם אב טיפוס ואחר כך הכסף

קודם אב טיפוס ואחר כך הכסף

בשלבים הראשונים של פיתוח הסטארט אפ באמת שאין הרבה מה להציג למשקיעים. אבל המשקיעים עדיין מעוניינים לראות האם הצוות הצליח לעשות משהו. בסיס עליו ניתן להעריך

המשך »
BIG DATA

BIG DATA

אם תשאל מישהו בעולם העסקים האם הוא שמע על Big Data, אז כנראה התשובה תהיה כן .המונח Big Data מתייחס למאגר מידע שכולל נתונים מבוזרים

המשך »
היזם לעומת היועץ העסקי

היזם לעומת היועץ העסקי

היזם הוא שונה מאוד מהיועץ העסקי  הטיפוסי. שניהם מאוד חכמים, עקשנים, יצירתיים, ונחושים. אבל יש כמה הבדלים משמעותיים.  רוב היזמים נוטים להיות תלמידי 80 –

המשך »
סגירת תפריט