אם אתה מצפה להשקעה ממשקיעים סידרתיים  עבור הסטארט-אפ החדש שלך, עליך לדעת את חוקי המשחק. בז'רגון המשקיעים, עסקים מסוימים עשויים להיות ברי קיימא אך אינם ניתנים למימון. לדוגמא: משקיעים מכירים בכך שאתרי הימורים מקוונים או אתרי פורנו עשויים לייצר תשואות גדולות אך עשויים לפגוע במוניטין שלהם. ישנן עוד סיבות רבות יותר לכך שהסטארט אפ שלך עשוי להיחשב כבלתי ניתן למימון, לפניכם מספר נושאים כיצד לשפר את הסיכויים למימון הסטארט אפ שלכם:

  1. תוכנית עסקית כתובה באופן גרוע או חסרה

אם מכרת לאחרונה את הסטארט-אפ האחרון שלך בסכום של 800 מיליון דולר, סביר להניח שאתה בכלל לא צריך תוכנית עסקית כדי להשיג כסף לסטארט-אפ הבא שלך. מצד שני, אם אתה יזם חדש, תוכנית עסקית כתובה ומלאה מדגימה שאתה מבין את השוק שלך ויש לך תוכנית אמיתית לביצוע.

  1. הצוות שלך לא מספיק איכותי

משקיעים חיצוניים מהמרים יותר על הצוות מאשר על הפיתרון. אם אין לך ולצוות שלך ניסיון בתחום שבחרת, תתקשה למשוך משקיעים. הפתרון יהיה למצוא מייסד שותף עם הרקע הנדרש.

  1. עסקים הם מטרה טובה, אך הם בעלי תשואות מוגבלות

התוכנית שלך עשויה לפתור את הרעב העולמי – אבל לאנשים רעבים אין הרבה כסף. אם יש לך סיבה חברתית נהדרת, אולי אתה צריך לחפש תורמים במקום משקיעים. מיזמים חברתיים אחרים עשויים להוות בסיס טוב למלכ"ר, אך לא יוכלו לייצר תשואה.

  1. 'הרוטב בסודי' או יתרון תחרותי אינם ברורים

המשקיעים נזהרים מסטארט אפים ללא יתרון בר קיימא, אפילו עם יתרון של ראשוניות. הם יודעים שתשומת לב רחבה בשוק תמשוך חברות גדולות, כמו אפל או גוגל, שיכולות בקלות לייצר תחליף אחר גם לסטארט-אפ הטוב ביותר.

  1. תחזיות הכנסות ורווח אינן אמינות

עסקים אטרקטיביים למשקיעים עשויים להציג הכנסות כפולות מדי שנה, אך אינן עולות על התוצר הלאומי הגולמי של מדינתך. המשקיעים כן צופים מרווחים גולמיים העולים על 50 אחוז ושיעורי חדירה דו ספרתיים בשנה החמישית.

  1. השוק חדש או לא מוכח, או שהפתרון שלך 'מפריע'

כשפייסבוק התחילה לחפש משקיעים, שוק המדיה חברתית לא היה גדול. במקרים אלה, עליך להראות יותר אינטרקציה עם השוק, או למצוא משקיעים המוכנים להשקיע בחזון.

  1. אסטרטגיית חדירה לשוק ( GTM ) חסרה או לא ברורה.

יזמים עם טכנולוגיות חדשות ומלהיבות מניחים לעתים קרובות מדי שהטכנולוגיה תמכור את עצמה. למעשה, תפקידכם להראות כיצד הטכנולוגיה תשתלב בפתרון העונה על צורך קיים ,באילו ערוצי מכירות ישתמשו ואיזה מודל עסקי ימקסם את התשואה. העצה שלנו ליזמי סטארט אפים היא לעשות שיעורי בית ולבנות תוכנית עסקית מסודרת קודם כל בשביל עצמם.

בכל מקרה, כדאי להקשיב למשוב המשקיעים, לעדכן את התוכנית העסקית ולבצע סבבים של מקורות מימון נוספים לאחר שהושגה אבן דרך חדשה. גיוס לקוחות משלמים או אלפי משתמשים חדשים מייצגים התאמה בין השוק למוצר ומהווים את האינדיקציה הטובה ביותר לכדאיות ההשקעה.

גם אם אינך מחפש משקיעים חיצוניים, אל תשכח שאתה מבצע השקעה לא מבוטלת בעצמך בסטארט-אפ שלך. לפיכך, תמיד יש להתייחס ברצינות לתהליך של בניית תוכנית עסקית. הסיכויים למצוא מימון בדרך כלל תואמים מאוד את הסיכויים שלך להצלחה עסקית – והסיכון האישי שלך הוא אפילו קריטי יותר מאשר סיכון משקיעים חיצונים, צריך למזער את שניהם.

סגירת תפריט