הבנת השוק והתחרות הינה קריטית להצלחת התוכנית העסקית שלך. מטרה של מחקר שוק היא להבין טוב יותר את הסיבות שהצרכנים ירכשו את המוצר שלכם. מחקר שוק בוחן אלמנטים כגון: התנהגות צרכנית הכוללים אלמנטים תרבותיים, חברתיים ואישיים המשפיעים על התנהגות הצריכה של קהל היעד.מחקר שוק מחולק בעיקרון לשני חלקים: ראשוני ומשני.

מחקר ראשוני – בא לחקור לקוחות באופן ישיר, במחקר כולל פעולות של: ראיונות, סקרים, תשאול חברים ומכרים.
לעומת מחקר משני – הבא לחקור אחר מידע שנאסף על לקוחות ויכול להגיע ע"י מחקרים שנמצאו בדוחות באינטרנט או בלוגים ומאמרים שנכתבו על התחום עצמו.

מהן השאלות הבסיסיות שעליהן תנסה לענות באמצעות מחקר שוק?

1. מי הם הלקוחות שלך? תאר אותם על פי: גיל, עיסוק, הכנסה, אורח חיים, השכלה, תעשיה (במקרה של לקוח עסקי) ועוד.
2. מה הלקוחות שלך קונים עכשיו? תאר את הרגלי הקנייה שלהם הקשורים למוצר / השירות שלך. תאר את הספקים המועדפים על הלקוחות שלך ואת המחירים שהם רגילים אליהם.
3. למה הם קונים? נסה להיכנס אל ראשם של הלקוחות שלך, התשובות לכך תלויות בסוג המוצר / השירות שלך ובשימושיו.
4. מה יגרום להם לקנות ממך? מדובר בשאלה קשה אך תתפלאו לדעת שיש מידע רב שקיים אודות שווקים ותחומים מסוימים כגון: נתוני מכירות, מוטיבציה לרכישת צרכנים במקורות מידע רבים.

ניתן למצוא חברות שימכרו לך מידע רב החל ממחקרי שוק ועד דוחות אשראי. מחקר שוק אינו זול והוא דורש משאבים רבים על מנת לנתח שוק ספציפי ברמה גבוהה ומדויקת. חברות גדולות משקיעות סכומים רבים על מחקרי שוק שלבסוף מובילים אותם לא להשקיע בתחום כזה או אחר.

עבור סטארט אפים, מחקר השוק הטוב ביותר הוא המחקר אותו תבצעו עם חברה מקצועית. מחקר שוק ראשוני שתעשו לפני, יבוא לידי ביטוי בתשאול חברים, סקרים ובדיקה ראשונית של המתחרים הישירים שלכם.
לאחר שקיבלתם פידבק חיובי מהחברים שלכם ומלקוחות/משתמשים פוטנציאלים, ניתן לפנות לחברת טרגו לביצוע מחקר שוק מעמיק ומקצועי.
חשוב מאוד להשתמש בכל הנתונים שאספת במחקר שוק בכדי להבין כיצד תוכל להשתלב בתוך שוק קיים.

תשקיע במחקר שוק שלך

  1. קבע מה אתה צריך לדעת על השוק שלך. ככל שהמחקר יהיה ממוקד יותר, כך יהיה איכותי יותר.
  2. בצע תיעדוף נכון, אתה לא יכול לחקור הכל, אז תתרכז במידע שיעניק לך את ההחזר הטוב ביותר להשקעה שלך (או המהיר ביותר).
  3. מחקר שוק הוא לא רק בדיקת התכנות למוצר שלך, אלא גם בסיס לתוכנית העסקית שלך. הנה כמה סעיפים בתוכנית עסקית שחייבים להיות מבוססים על מחקר שוק.
    1. יתרון תחרותי – אתה חייב להבין את המוצרים הקיימים בשוק על מנת להשוות אותם למוצר שלך
    2. תוכנית Go-to-Market חייבת להיות מבוססת מחקר. עליך להבין איפה אתה רוצה להשיק את המוצר שלך ואיך אתה תעשה את זה בצורה יעילה.
    3. Unit economics – חישוב עלות רכישת לקוח, אורך חיי לקוח ויחידה הכלכלית, לפני שיש לך traction – נתונים בפועל, עושים על בסיס ממוצעים בתעשייה.
סגירת תפריט