גיוס משקיעים למיזמים עסקיים, טכנולוגיים וכדומה, מהווה את אחת מהמשימות המאתגרות ביותר הניצבות בפני כל יזם, כאשר הצורך בהשקעות כספיות במיזם, מהווה צורך ממשי להוצאתו לאור של המיזם, ולכן, בחלק גדול מהמקרים, ללא השקעה כספית חיצונית, למיזם אין זכות קיום.

מה מחפשים משקיעים?

משקיעים, מכל סוג ובכל סדר גודל, נוהגים לבחון את המיזמים השונים הרלוונטיים לתחומי ההשקעה בהם הם מתעניינים, בהתאם למגוון רחב של פרמטרים הכוללים בין היתר את:

  • שווי ההשקעה הנדרשת
  • פוטנציאל השוק אליו מיועד המוצר/שירות העומד מאחורי רעיון המיזם
  • זהות היזם והידע המקצועי העומד לרשותו בתחום בו עוסק המיזם
  • השלב בו מצוי המיזם – חלק מהמשקיעים יעדיפו להשקיע את כספם במוצרים/שירותים מוגמרים שלצורך יציאתם המהירה לשוק לא נדרשים הליכי פיתוח נוספים וחלק מהמשקיעים יעדיפו להשקיע את כספם בהליכי הפיתוח ובכך להגדיל את היקף אחזקותיהם במיזם

כיצד תוכלו לעניין את המשקיעים הפוטנציאליים במיזם?

הצורך בגיוס משקיעים, מחייב את היזמים להתייחס לכל אחד מהפרמטרים העיקריים לפיהם המשקיעים בוחנים את כדאיות ההשקעה, ולצורך כך, קיימת חשיבות רבה להכנתה של תוכנית עסקית המפרטת בתוכה את כל המידע העסקי הנחוץ לצרכי קבלת החלטה מצידו של המשקיע. בתוכנית זו, מומלץ וחשוב לשלב תובנות צרכניות בהקשר של סוג המוצר/שירות העומד מאחורי המיזם, וזאת על פי ממצאי מחקר שוק אותו מקיים היזם. כמו כן, מומלץ וחשוב להדגיש את יתרונות המיזם בהשוואה למוצרים/שירותים אחרים בקטגוריית המוצר/שירות בו עוסק המיזם.

אחד מהנושאים המרכזיים עליהם חשוב לשים דגש בתוכנית העסקית הוא נושא גודל השוק, וזאת לנוכח העובדה שרוב המשקיעים יעדיפו להשקיע את כספם במיזמים המכוונים גם לשוק המקומי וגם לשוק הגלובלי – ובעיקרו השוק האמריקאי.

מהן הסיבות לכך שיותר ויותר משקיעים בוחרים להשקיע את כספם במיזמים עם פוטנציאל בשוק האמריקאי?

כל משקיע יעדיף לשים את כספו על מוצר/שירות הפונה לקהל לקוחות רחב יותר, גם במקרים בהם מדובר במוצר/שירות המיועד מראש לקהלי נישה מסוימים. כפועל יוצא מכך, גודל השוק מהווה פרמטר מרכזי במערכת השיקולים השונים הנבחנים על ידי כל משקיע ומשקיע, ולכן, השקעה במיזמים עם פוטנציאל שיווקי בשוק האמריקאי, תהיה מועדפת על מרבית המשקיעים מהשקעה במיזמים עם פוטנציאל שיווקי בשוק המקומי בלבד.

השוק האמריקאי נחשב לאחד מהשווקים היציבים ביותר בכלכלה הגלובאלית, כאשר גם הצלחה מינורית של המיזם בשוק האמריקאי, תאפשר למשקיעים "לגרוף" כסף רב ביחס ישיר להיקף ההשקעה. כמו כן, כל משקיע, בדומה לכל יזם, מעוניין "לשחק" במגרש של הגדולים ביותר והשוק האמריקאי מהווה פלטפורמה עסקית לכל מיזם שמאחוריו רעיון ייחודי.

לאור האמור לעיל, אנו ממליצים גם לכם להקדיש פרק שלם (בתוכנית העסקית אותה אתם מגבשים), לפוטנציאל המיזם בשוק האמריקאי.

סגירת תפריט