חשבתם על רעיון שיכול לשנות את העולם? מעולה! אבל בואו תראו אם העולם בכלל רוצה וצריך אותו. כאן נכנס לתמונה מחקר שוק ומתחרים.

מחקר שוק ומתחרים מתחלק לשני נושאים מרכזיים שמתוכם יוצאים תת נושאים. שני הנושאים המרכזיים הם מחקר שוק ומחקר מתחרים.

מחקר שוק

עריכת מחקר שוק בא לבדוק האם קיים רעיון למוצר או השירות שאתם רוצים למכור והאם יש בו צורך.

השלבים בעריכת מחקר שוק

  1. תגדירו מה אתם רוצים למכור – הגדרה טובה של המוצר הבסיסי / השירות שלכם MVP. הגדרת MVP תעזור לכם לעשות סדר בראש מבחינת מה אתם מעוניינים למכור (זה לא טריוויאלי כמו שזה נשמע) ועל איזה צורך המוצר עונה. תמפו, אפילו בכתב יד, תוכנית עסקית התחלתית:
  • באיזה תחום הוא עוסק
  • מהו קהל הליבה של המוצר
  • איזה בעיה הוא פותר ומה גודל של אותה הבעיה
  • מה היתרונות של המוצר
  • חולשות של המוצר
  • מה התקציב ההתחלתי למימושו
  1. גוגל – היום רוב המידע זמין באינטרנט. כמובן שמחקרים יעודיים, ברזולוציה גבוהה על הענף יהיו בתשלום, אך על מנת לאמוד את ההתכנות העסקית בשלב ה seed ניתן להסתפק במחקרים חינמיים. תכתבו לכם מילות חיפוש רלוונטיות שיכולות להתאים למוצר /לשירות. תריצו חיפוש נרחב במנועי חיפוש בגוגל לפחות כמה שעות טובות את הביטויים והמילים שמצאתם ותראו אם קיים מוצר / שירות דומה למה שחשבתם עליו.

השלבים לניתוח מתחרים

דרך חיפוש בגוגל אתם יכולים לא רק לראות במה קהל היעד הפוטנציאלי שלכם מתעניין אלא מי המתחרים שלכם בשוק שאתם רוצים להיכנס אליו.

  1. אקסל הוא החבר הכי טוב שלכם תכינו לכם טבלה מפורטת של המתחרים שכנראה יתחרו איתכם על אותו נתח שוק. הטבלה צריכה לפרט:
  • שם החברה
  • פירוט קצר של המוצר / השירות שלהם
  • מיקום החברה
  • קהל היעד שלהם
  • כמה עובדים יש בחברה
  • הערכת שווי והכנסות החברה
  • מה דומה במוצר / שירות שלהם בהשוואה אליכם
  • מה שונה במוצר / שירות שלהם בהשוואה אליכם
  1. מה מבדל אתכם מהמתחרים שלכם הדגש הוא על חשיבה איך תוכלו להבדיל ביניכם לבין המתחרים הקיימים בשוק בכך שהמוצר / השירות שלכם יהיה טוב משלהם.

ממצאי מחקר שוק ומתחרים שלכם

על מנת שתוכלו לגשת לעבודה ובדרך כלל לגייס משקיעים פוטנציאליים לרעיון שלכם, עליכם לכתוב תוכנית עסקית מתקדמת יותר ומצגת עסקית שתוכלו להראות להם. במצגת צריכים להופיע:

  • הגדרה מפורטת של המוצר / השירות שלכם כמו שמופיע בשלב 1 של.
  • תיאור קצר של מחקר השוק שביצעתם לגבי המוצר / השירות שלכם
  • השוואה שלכם עם 3 מתחרים עיקריים שלכם בשוק – מה דומה ומה שונה ואיך תוכלו לבסס יתרון תחרותי בר קיימא
  • תוכנית עסקית מפורטת יותר מבחינת תקציב, יעדים ומטרות החברה, הערכת זמני ביצוע תחזיות פיננסיות וכן הלאה.

למה לבחור בטרגו ?

טרגו זה מקום בו השראה וחדשנות נפגשים. אנו מבצעים מחקרי שוק למיזמים בשלבים השונים על מנת לאפשר ללקוחות שלנו, להגדיר בצורה אופטימלית את הMVP , לבנות אסטרטגיית go-to-market יעילה ו/או לשפר את תהליך הצמיחה של הסטארט אפ בשלבים מתקדמים.

מהו מחקר שוק ומתחרים
5 (100%) 1 vote[s]
סגירת תפריט