גיוס כספים חיוני להצלחתו של סטארט-אפ, חלק גדול מהצלחת הגיוס טמון בהצגת הסטארט אפ באופן תמציתי ומשכנע.

אם הנך רק מתחיל? להלן 14 שקופיות שכל מצגת צריכה להכיל.
חשוב על הצגת המצגת כמציג וכעונה על שתי קבוצות של ארבע שאלות: מה, מי, למה ואיך.

1. בקצרה

תמצתו את  ארבע השאלות. זה מאפשר למשקיעים להבין את "התמונה הגדולה" לפני שהם צוללים לפרטי המצגת העסקית.

2. מה

הציגו מה המוצר או השירות המוצע.  אם יש  קישורים להדגמה או סרטון, השתמש בהם. חשוב להדהים את המשקיעים, במיוחד בהתחלה. זכרו, אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני נהדר. הסבירו אילו טכנולוגיות או יכולות ייחודיות מובאות לשולחן. היה ברור לגבי מה החברה מפתחת ומה הצעת הערך של המוצר.

3. מי

הציגו מי הם המשתמשים / לקוחות הפוטנציאליים או האמתיים, כיצד הם משתמשים במוצר ובשירות, ובמידת הצורך, מי הם השותפים העיקריים בתוך המודל שלכם, כולל ספקים מרכזיים וערוצי הפצה.

4. מדוע

הציגו מדוע משתמשים / לקוחות זקוקים למה שאתם מציעים, כמו גם אילו חלופות מתחרות קיימות ומדוע משתמשים / לקוחות ישתמשו במקום זאת במוצר או בשירות החדש. אילו כאבים נפתרים? אילו הזדמנויות מוצעות? התווכח מה הם "היתרונות הלא הוגנים" בר-קיימא של החברה – הסיבות שיובילו להצלחה יותר ממישהו אחר שמנסה לעשות את אותו הדבר (למשל, כישרון ייחודי, קשרים אסטרטגיים, קניין רוחני מרכזי).

5. איך

הציגו כיצד החברה תרוויח כסף או תפיק ערך אחר – כולל מודל עסקי והתמחור.

6. מה

הסבירו מה החברה עשתה עד כה. מה פותח? למי זה נמכר? על אילו אתגרים וסיכונים כבר התגברתם, ואילו אתגרים וסיכונים עוד לפנינכם. בנוסף, ציין כמה כסף כבר גויס וממי.

7. מי

הציגו מי הם חברי צוות החברה והסבירו מדוע הם מתאימים מאוד למה שהחברה מתכננת לעשות. הדגיש מי הם פרופיל העובדים החשובים הבאים ולמה החברה תמצא ותמשוך אותם.

8. מדוע

הסבירו מדוע הארגון זקוק לכסף. הציגו כמה דרוש, וכיצד ההכנסות ישמשו להתגברות ולהפחתת האתגרים והסיכונים הנוכחיים. הסבירו מדוע המשקיעים מתאימים לצרכי החברה. אולי יש להם מומחיות ספציפית, חברות תיק קשורות אחרות וכו '.

 

עוד באתר: כתיבת תוכנית עסקית לגיוס השקעה

 

9. איך

סיים את חלק שמונה השאלות על ידי הדגשת מידת ההזדמנות. מדברים על דברים כמו כמה גדול השוק, כמה גדולה יכולה להיות החברה, אילו חברות גדולות ירצו לקנות את החברה ומדוע זו הזדמנות כה מדהימה ומעוררת השראה. היו נועזים, אך עם זאת מציאותיים. זו ההזדמנות האחרונה לבנות את ההתרגשות שלהם לפני שהם צוללים לתוך כספים ותחזיות.

10. תחזיות: תחזית הכנסה

הדגישו את התחזית להזמנות והכנסות, הן מלמעלה למטה (גודל שוק ונתח שוק) והן מלמטה למעלה (משפך מוביל ושיעורי המרה/ גודל עסקאות ומספר לקוחות.

11. תחזיות: תחזיות עלות מרכזיות

הדגשת התחזיות של עלות המוצרים שנמכרו, מרווח גולמי, עלויות תפעול והוצאות הון.

12. תזרים מזומנים

ספק 3 עד 5 שנים של שיאי תזרים מזומנים. שוב, זו נקודה טובה עבור גרף המציג הכנסות תפעוליות, הוצאות תפעוליות, השקעה בהוצאות הוניות, מימון וסגירת מזומנים.

13. סבבי גיוס וההנפקה

ציין שוב כמה כסף גייסת, וספק תרשים ברמה גבוהה של גיוס הכספים לפני הסבב והן לאחר הסבב.

14. טיעון סיום

כשמתכוננים לסיום המצגת, הציגו כחמש נקודות המסכמות מדוע זוהי הזדמנות השקעה מדהימה (למשל, שוק ענק, תזמון מושלם, מבדלים חזקים בר קיימא, צוות פנטסטי וערך אסטרטגי רב עבור החברות הגדולות הבאות).

השאר זמן לשאלות אחרונות ולדון בצעדים הבאים האפשריים. אם נתקלת בהתנגדות, שאל אותם מה הם יעשו ואילו התקדמות ניתן יהיה להראות בעתיד שתגרום להם להתעניין. שימו לב לנקודות אלו והזכרו זאת בעתיד אם וכאשר הן יושגו.

בהצלחה!

סגירת תפריט