חדירה לשוק יכולה להיות התחלה מרגשת עבור היזם אך יכולה גם להיות חוויה מאתגרת.

האתגרים בלהחדיר מוצר חדש לשוק

שלושה אתגרים מרכזיים עומדים בפנינו כשאנחנו מנסים להחדיר מוצר חדש:

  1. איך להגדיר קהל יעד ראשוני – early adopters / seed users?
  2. איך להגיע לקהל יעד ראשוני עם עלות רכישת לקוח (CPA) מינימלית?
  3. איך לממן את תהליכי שיווק ומכירה?
  4. איך לבצע מחקר שוק מקיף

למה צריך לבצע סקר שוק לפני החדרת מוצר חדש?

מתוך השאלות ששאלנו בפסקה הקודמת ולפני שנכתוב תוכנית עסקית מפורטת לגבי המוצר, צצים להם תתי נושאים נוספים:

  1. בדיקת צורך בשוק עבור המוצר – האם קיים צורך למוצר או שירות אותו מציע הסטארט אפ?
  2. קהל יעד – לאיזה קהל יעד הוא יכול להתאים?
  3. תחרות מול מתחרים – האם קיימים מוצרים דומים בשוק?
  4. מה הם חסמי הכניסה לשוק? והאם יש רגולציה בענף?

בגלל כל הסיבות הללו, כדאי לבצע סקר שוק למוצר חדש. סקר השוק ייתן לנו תשובות לשאלות הבסיסיות לתכנון תהליך go-to-market.

מהי אסטרטגיית GTM? ולמה אתה צריך אותה?

נתחיל עם היסודות. אסטרטגיית go-to-market או בקיצור GTM היא תוכנית פעולה טקטית המתארת את הצעדים הדרושים בכדי להצליח בשוק אליו אתה רוצה להיכנס עם מוצר חדש, החל מהשקת מוצרים ושירותים חדשים, להשקה מחדש של החברה או המותג שלך, או אפילו העברת מוצר נוכחי לשוק חדש.

דרך קלה לחשוב על זה כגרסה ספציפית יותר של התוכנית השיווקית שממוקדת במוצר אחד בלבד. כמו כל אסטרטגיה טובה, זה חייב להיות מסמך מסודר וכלי שניתן להשתמש בו ולשתף אותו בתוך החברה וגם להציגה לגורמים חיצוניים כגון משקיעים. משמעות הדבר היא שהאסטרטגית GTM צריכה להיות מקיפה מספיק כדי להיות בעלת ערך, ועם זאת זריזה מספיק כדי להתעדכן ככל שתקבל משוב מהלקוחות.

אסטרטגיית GTM משרתת מספר מטרות. ראשית, זה מבהיר מדוע אתה משיק את המוצר שלך, למי הוא מיועד וכיצד אתה מתמודד עם הקושי ביצירת מעורבות של הצרכן במוצר.

בנוסף זה מכריח אותך לחשוב על כל הנושאים שלקוחותיך יתמודדו עם החשיפה למוצר שלך. זה עוזר לוודא שאתה יכול להעניק להם את החוויה הטובה ביותר ולבנות אמון בינם לבין המוצר. כמו שאומרים, לוקח שנים לבנות אמון ושניות להרוס אותו.

סקר שוק למוצר חדש
5 (100%) 3 vote[s]
סגירת תפריט