אם מכרת את הסטארט אפ האחרון שלך תמורת 800 מיליון דולר, סביר להניח שאתה כבר יודע לבנות חברה מצליחה, ואפילו משקיעים שמרנים לא ידאגו לאיכות התוכנית העסקית הבאה שלך. אבל אל תאמינו למיתוס שכל מה שעליכם לעשות הוא לרשום את הרעיון של מיליון דולר על גבי מפית, והמשקיעים יעמדו בתור בכדי לתת לכם כסף.

בהתבסס על הניסיון שלנו בטרגו, אחת הדרכים המהירות ביותר להרוג את אמינותך ואת הסטארט אפ שלך היא להציע תוכנית עסקית לא טובה, או בכלל לא לעשות שיעורי בית. מי שלא לא מכיר את השוק או את המתחרים שלו, לא מכיר את היחידה הכלכלית שלו ואין לו תוכנית ברורה לחדירה לשוק עם אבני דרך ולו"ז, לא יגייס השקעה.

בניית תוכנית עסקית מקצועית ונכונה לסטארט אפ שלכם

תוכנית עסקית טובה לא חייבת להיות ספר, עם דוחות כספיים נרחבים. התוכניות העסקיות הטובות ביותר שבנינו היו בטווח של 25-35 עמודים, וזה די והותר בכדי לתאר בתמציתיות את כל העסק
מה, מתי, איפה ואיך. התוכנית חייבת לענות על כל שאלה עסקית רלוונטית שאתה יכול לדמיין.

למעשה, תהליך ארגון ותיעוד האלמנטים הללו הוא הדרך הטובה ביותר לוודא שאתה מבין את הסטארט-אפ ואת הסביבה העסקית שלו בעצמך. האם תקנה בית מקבלן, או תבנה בית בעצמך, ללא תוכניות, זמנים ועלויות? מרבית המשקיעים נוטים לחשוב על סטארט-אפים ללא תוכנית עסקית הוא כמו תחביב יקר.

אין נוסחת קסם לפורמט של תוכנית עסקית, אבל אנו ממליצים על 10 הסעיפים הבאים:

  1. תקציר מנהלים
  2. בעיה ופתרון
  3. תיאור חברה וMVP
  4. הזדמנות בשוק
  5. מודל עסקי ויחידה כלכלית
  6. ניתוח תחרות
  7. אסטרטגיית חדירה לשוק
  8. צוות
  9. תחזיות פיננסיות
  10. אסטרטגיית יציאה

תוכנית עסקית שמדלגת על יותר אחד מהנושאים הללו אינה מלאה, לכן אל תסכן את ההזדמנות היחידה שלך ליצירת רושם ראשוני טוב על ידי תוכנית עסקית חלקית. זה לוקח הרבה עבודה כדי להפוך את התוכנית העסקית למסמך מקצועי, אבל זה שווה את זה.

אם אין לך את הזמן או את הכישורים הנדרשים, תיעזר בחברה מקצועית. אין ערבויות, אך מחקרים מראים כי יזמים שבונים תוכנית עסקית טובה בדרך כלל מכפילים את סיכוייהם לקבלת מימון. בעולם הסטארט-אפים עם סיכון גבוה בו למעלה מ- 90 אחוזים נכשלים, אתה זקוק לכל יתרון שתוכל להשיג.

סגירת תפריט