לא משנה עד כמה אתם מאמינים במיזם שלכם, בסופו של יום מי שאמור להאמין במיזם כמעט כמוכם אלה הם המשקיעים שאמורים לשים כסף על מנת לקדם אותו. המשקיעים לא מכירים את המיזם לעומק כמוכם, ומהסיבה הזאת אתם צריכים לשים דגש על תקציר מנהלים נכון וקריא. מהו תקציר מנהלים – one pager?

תקציר מנהלים הוא המסמך החשוב ביותר שתידרשו להכין על מנת ליצר פגישות עם משקיעים שאין לכם איתם הכרות מוקדמת. בתקציר מנהלים אתם בעצם מספרים בקצרה על המיזם ועל החשיבות שלו, כך שלמרות שהוא קצר במילים הוא יהיה מספיק משכנע על מנת לסחוף אחריו את כל מי שקורא אותו. רק מעטים הם האנשים אשר יבקשו לקרוא תוכנית עסקית מלאה כבר בהתחלה, ובגלל אילוצי זמן מרבית האנשים יעדיפו לקרוא תקציר מנהלים – כך הם יוכלו להבין פחות או יותר על מה מדובר. מהסיבה הזאת ללא תקציר מנהלים איכותי ונכון יהיה לכם קשה מאוד ליצר פגישות מ"פניות קרות".

מה אסור לשכוח לרשום בתקציר מנהלים?

  • צוות – במיוחד בשלבים המוקדמים, הכסף מושקע בצוות ולא במוצר או התוכנית העסקית. ברור לכולם כי המוצר וחברה יעברו שינוים רבים תוך כדי הפיתוח ובחדירה לשוק. השאלה היא האם הצוות של המיזם מסוגל להוציא את התוכנית לפועל.
  • הפוטנציאל של המיזם – בדומה לבניית תוכנית עסקית גם כאשר בונים תקציר מנהלים חשוב מאוד להסביר למשקיע שלא מכיר את המיזם את הפוטנציאל שלו. מה גודל הבעיה שאתם מנסים לפתור ומה ה TAM למוצר או השירות.
  • המוצר או השירות – היזם חייב להיות מסוגל להסביר את המוצר בשורה אחת! One liner. אף אחד לא הולך לקרוא פסקה שלמה רק כדי להבין מה אתם רוצים לפתח או לשווק.

החשיבות של תקציר מנהלים למיזם שלכם!

עליכם לזכור כי תקציר מנהלים קורות חיים של הסטארט אפ שלכם. אף אחד לא הולך להשקיע יותר מדקה או שתיים על מנת להחליט האם ליצור אתכם קשר או להעביר את התקציר לסל מחזור. תקציר מנהלים טוב, מבוסס על תוכנית עסקית. אפשר לחשוב על תקציר מנהלים כמו טריילר לסרט, שבא לייצר עניין ורצון לראות את הסרט כולו. כך גם התקציר אמור לייצר אצל המשקיע רצון לשמוע עוד על הפרויקט. בשום אופן לא לנסות להציג את כל המידע בתקציר מנהלים אלא רק את הנקודות החשובות. אף אחד לא הולך לרשום לכם צ'ק לאחר עיון במסמך שהתקבל ממישהו לא מוכר. לכן חשוב להביו כי מטרת המסמך היא לעניין את המשקיע ולא לשכנע אותו להשקיע במיזם.

סגירת תפריט