מימון המונים הוא חיבור בין יזמים פוטנציאליים למיליוני מיקרו-משקיעים. זוהי פלטפורמה שמסייעת במימון והשקה של אינספור ארגונים חדשים של בעלי עסקים צעירים ומבריקים, שאחרת לא יהיה להם לאן לפנות.

אבל מימון המונים אינו פתרון קסם, זה לא עץ כסף, ולא כל עסק שנרשם אליו יכול להנות מהפלטפורמה באופן מלא. כמו בהצגה למשקיעים אנג'לים או בעלי הון סיכון, גם כאן תצטרך שיהיה לך בסיס חזק לרעיון שלך לפני שתקפוץ לפלטפורמת מימון ההמונים שבחרת.

אם יש לך רעיון מצוין ואתה מעוניין לראות כמה תשומת לב או הון אתה יכול לייצר באינטרנט, עצור לרגע. כתוב תוכנית עסקית תחילה. אלו הסיבות לכך:

1. זה יעזור לך לעבוד על הבעיות

המוצר שלך לא מושלם, אפילו הרעיון שלך לא מושלם. סביר להניח שברגע הראשון שחשבת על הרעיון, זה הרגיש כאילו ניחנת בכישרון יוצא מן הכלל, אבל כל זה בגלל שלא הייתה לך ההזדמנות לחשוב על כל המיזם במלואו.

אם אתה לוקח את הרעיון הבוסרי והטרי שלך היישר לשוק מימון ההמונים, הרושם הראשוני של הקהל שלך יתבזבז על מודל לקוי. במקום, כתיבת תוכנית עסקית תעזור לך להבין את הבעיות של המוצר שלך- וגם את הרעיון המרכזי שלך. תוכניות עסקיות מאלצות אותך לעבוד על האתגרים ולהתפתח למודל יעיל יותר, שבסופו של דבר יגדיל את הסיכויים שלך לקבל מימון.

2. זה יגיד לך כמה כסף אתה באמת צריך

קל לשער כמה כסף אתה צריך בכדי להתחיל לעבוד על הדברים, במיוחד אם אתה מבסס את הנתונים שלך על מספר הנחות יסוד. אם אתה מתכנן אב טיפוס, אולי תדע מה עלויות הייצור, אך יש עשרות עלויות נסתרות- כמו פסולת חומרים, משלוח, משכורות ועוד- העלולות להפריע להתקדמות המיזם שלך.

כתיבת תוכנית עסקית תעזור לך להבין מה הן העלויות הפוטנציאליות, ולהכין את סכום הכסף שתצטרך בפועל כדי לצאת לדרך. זה יכול גם לעזור לך להציע סכומי גיוס סבירים לכל רמת מימון המאפשרות לך להישאר רווחי.

3. זה יוריד אותך לקרקע (מהציפיות שלך)

כיזמים, אנו עשויים לתת לתקוות ולרעיונות שלנו להשתלט על הצד הרציונלי במוח שלנו. אנו מתרגשים ורצים עם רעיון לפני שאנו חושבים על האתגרים, המגבלות ויישום הרעיון בעולם האמיתי.

תוכניות עסקיות נועדו לעזור לך להתכונן לאותם מכשולים ולאלץ אותך להגדיר יעדים מציאותיים ומדידים לקראת ההשקה הראשונית שלך. זה גם יעזור לך להבין את הנוף התחרותי, את ההתנהגויות והדפוסים הקיימים השוק, ואיך בפועל המוצר שלך יכול להשתלב.

4. זה יעזור לך למצב את המוצר שלך

למרבה הצער, מוצר מעולה בלבד זה פשוט לא מספיק! אתה גם צריך להיות מסוגל למצב את המוצר בצורה נכונה בשוק היעד שלך. עליך להבין מיהו הקהל לך ומדוע הוא זקוק למוצר לך, ואז למתג ולמצב את המוצר על פי הנתונים הללו.

כתיבת תוכנית עסקית תאלץ אותך לחקור את המידע הנתון ולהרכיב תוכנית מגובשת למיתוג ושיווק המוצר שלך. ברגע שעשית את זה, יהיה לך הרבה יותר קל לבצע את המכירה למימון ההמונים הפוטנציאלי שלך.

ראו עוד: תוכנית עסקית לדוגמא

5. זה ייתן לך תמונת מצב לראות את המשקיעים הפוטנציאליים שלך

חלק מהמשקיעים בפלטפורמות גיוס ההמונים מעוניינים בלקבל משהו בתמורה להשקעה שלהם (כמו דוגמית או אב-טיפוס של המוצר שלך). אחרים משקיעים רק ברעיונות שיש להם פוטנציאל אמיתי ארוך-טווח. אם ברצונך להוכיח את הפוטנציאל שלך בפני משקיעים אלה, תזדקק לתוכנית ארוכת טווח עבור העסק שלך, וכדי להתמודד עם השאלות והחששות שהם יעלו, תזדקק לתוכנית עסקית עיקרית שתסתמך עליה.

6. זה יבטיח שהמימון שלך יושקע לשימוש נכון

דמיין שהגעת אל יעד המימון שלך, אבל ואינך מוכן באופן מוחלט לחודשים הראשונים של הפעילות. אתה עלול להוציא את הכסף שלך על דברים לא נכונים. יכולת להעריך בחסר את הכמות שאתה צריך. אתה יכול לנהל בצורה לא נכונה את תזרים המזומנים שלך, ובסופו של דבר לאבד את כל ההון שעבדת כל כך קשה עבורו. כתיבת תוכנית עסקית אמינה לפני גיוס המימון, תעזור לך להבטיח שהכסף אכן עושה את תפקידו בתמיכה בצמיחת העסק שלך.

עם תוכנית עסקית איתנה ביד, יהיה לך סיכוי גבוה בהרבה על מנת להצליח בהצגת הרעיון שלך בפני הקהל. לא רק שהתוכנית תעזור לך ליצור מוצר סולידי יותר, ייחודי וראוי לגיוס של קרנות, זה גם יבטיח שהכסף שלך נאסף ונצרך באחריות לטווח הארוך כדי שהבועה היזמית שלך לא תתפוצץ.

בהצלחה!

סגירת תפריט