תוכנית עסקית למוצר בתחום הביטוח InsurTech
בתחום InsurTech נעשה שימוש בטכנולוגיה כאמצעי לשיפור השירות בשוק הביטוח. זהו ענף שלעתים קרובות מפגר אחר ענפים אחרים מבחינת חדשנות ולא תמיד נגיש עקב מורכבותו לאדם הממוצע. למרות זאת, עשרות חברות סטארט אפ מפתחות פתרונות חדשניים כדי להפוך את תהליך הביטוח לפשוט יותר ולשנות את המבנה המסורתי של ענף הביטוח. על מנת שסטארט-אפ יקבל מימון, יזם זקוק לתכנית עסקית מפורטת ומותאמת לתעשיית ה InsurTech .
בתוכנית העסקית בתחום ה InsurTech חשוב להדגיש את הנושאים הבאים:
תיאור הבעיה
השוק כפי שהוא פועל, פועל בצורה מסוימת; ללא תלות בפתרון שלך. עם זאת, אתה, היזם יודע שיש בעיה שקיימת בשוק. עליכם להיות מסוגלים להגדיר בבירור את הבעיה עצמה ואת גודל הבעיה. לדוגמה, מחיר הפרמיות בעת ניסיון לבטח בית. כשמבקשים את הצורך במוצר שלך חיוני לחלוטין לגבות את זה עם נתונים קשים כדי לעזור לך להמחיש את הבעיה בצורה ברורה ככל האפשר. על מנת למצוא נתונים חיוניים אלה, מומלץ מאוד שתבצע מחקר שוק מקיף.
כיצד אתה פותר את הבעיה
לאחר תיאור הצורך בשוק, עליכם להיכנס לפרטי פרטים כדי להסביר כיצד תתנו לו מענה.
ברגע שמשקיע פוטנציאלי זוכה למידת הבנה כיצד אתה פותר את הבעיה; יש להדגיש את התועלת שאתה מביא ללקוחות שלך. חשוב שקורא יבין את המוצר שלך. האם הוא מאפשר לאנשים לבטח את הבית או את התכולה, או האם הפתרון שלך מייעל את השיטה למציאת פוליסת ביטוח הרכב הנכונה. קוראי התוכנית העסקית שלך חייבים להיות מסוגלים להסיק מתיאור המוצר שלך כיצד הוא עובד ומה הייחודיות שלו.
רגולציה
היבט נוסף של שוק הביטוח, שעליך לשים לב עליו, הוא תהליך הרגולטורי. לדוגמה, במקרים מסוימים, במקום להקים חברת ביטוח מלאה; החברה יכולה לבחור להתאגד כסוכן (MGA) על מנת לטפל בכיסויים מחייבים, תמחור, חיתום וקביעת תביעות מבלי להיות מבטח מסורתי.
תכנית שיווק
מבחינת בניית בסיס לקוחות, עליכם לבחון את השוק עצמו. אם הצורך במוצר נמצא בקרב השוכרים ולא בעלי הבתים בגלל גיל או חוסר כוח קנייה, רצוי להשתמש באסטרטגיה שיווקית שמכוונת יותר לקהל הצעיר מאחר ורוב השוכרים נוטים להיות צעירים מגיל 40. משקיע מנוסה ירצה להבין כיצד תשתמש בכסף שלו בכדי להרחיב את בסיס הלקוחות שלך.
מודל עסקי במסגרת בניית תוכנית עסקית יש צורך להגדיר כיצד החברה מייצרת הכנסות. אתה צריך לבדוק את ההתכנות המסחרית ולקבל תמונה אמתית לגבי הפוטנציאל הכלכלי שלך. יש לבנות את המודל העסקי בהתאם למספר הלקוחות הפוטנציאליים שהמוצר עשוי להשיג. חשוב לוודא שהמוצר שלך יהיה נגיש ככל האפשר, תוך מתן ערך מוסף למשתמש. קח לדוגמא את "למונייד", "למונייד" נוקטת בגישה שונה מרוב חברות הביטוח בכך שהמודל שלהם הוא מחיר נמוך וקבוע. הצורה בה הם מתמחרים את השירות מזכירה יותר את נטפליקס מאשר חברת ביטוח מסורתית. כמובן שכל זה מתאפשר בגלל טכנולוגיית עיבוד וידאו בה החברה משתמשת על מנת לקצר את זמני תשלום התביעות ללקוחותיה. "למונייד" שומרת על עמלה של 25% מהפרמיה תוך ניצול 75% הנותרים כדי לשלם עבור תביעות לקוח וביטוח משנה. במקביל, "למודנייד" מחזירה לקהילה המקומית של הלקוח בכך שהיא נותנת למשתמש אפשרות לבחור את יעד התרומה שהחברה שתתרום מפרמיות שאינן נוצלו.
אבני דרך
כמה זמן ייקח לפתח גרסת MVP שמוכנה להפצה למשתמש הסופי? מה הזמן והשלבים הנדרשים הדרושים לפיתוח? כמה מימון זה דורש? האם יש צורך להרחיב את הצוות שלך? יש לענות על שאלות אלו (ושפע אחרות) בתוכנית העסקית כדי לתת למשקיע הפוטנציאלי בתחושת ביטחון ואמונה במקצועיות שלך.
אנו עונים על כל השאלות הללו כחלק מתהליך בניית תוכנית עסקית. יזם שרוצה להקים סטארט-אפ בתחום InsurTech צריך לדעת את התשובות לכל השאלות הללו לפני שהוא מתחיל בפיתוח המוצר. על אחת כמה וכמה לפני שפונים למשקיעים פוטנציאליים.
כיצד TARGO יכולה לעזור?
לצוות שלנו ניסיון רב בתחום ה InsurTech על ידי שילוב של הניסיון שלנו והידע שלך, אנו נמקסם את סיכויי הסטארט אפ להגיע לשוק ולתפוס בוא מקום דומיננטי. התוכנית העסקית של טרגו תעזור לך לעבור בדיקת נאותות Due Diligence בצורה חלקה ומהירה.