תוכנית עסקית

תוכנית עסקית למוצר מציאות מדומה VR

במהלך השנים האחרונות, נוכחנו לראות את הצמיחה המהירה של טכנולוגיית המציאות מדומה VR. תחום שהיה רק ​​כחלום לפני 2-3 עשורים, נגיש כעת בכל מקום. הפופולריות של טכנולוגיה זו תמשיך לגדול גם בשנים הקרובות. הסטטיסטיקה מדווחת כי שוק ה-AR וה-VR הקולקטיבי יהיה שווה סכום עתק של 160 מיליארד דולר עד 2023. זה אומר שנראה גם צמיחה מהירה במספר חברות ה-VR מדי שנה, שכן משקיעים ברחבי העולם יתעניינו יותר ויותר בטכנולוגיה זו. .

עם זאת, תחרות עזה תהיה החיסרון של הביקוש הגובר ל-VR. אם אתם מתכננים להשיק סטארט אפ VR משלכם בעתיד הקרוב, אולי אתם כבר מרגישים שהכובד של התחרות הזו מושך אתכם למטה, אז אתם צריכים משהו שיעזור לרעיון שלכם לבלוט. בניית תוכנית עסקית מקצועית יכולה להיות הפתרון שלך לבעיה זו מכיוון שזה הדבר הראשון שמשקיעים פוטנציאליים יסתכלו עליו כדי להעריך את כדאיות הרעיון שלך.

לפניכם מדריך מפורט לבניית תוכנית עסקית של מוצר VR מציאות מדומה עם טיפים ורעיונות שימושיים שיעזרו לך:

תקציר מנהלים

תוכנית עסקית היא בדרך כלל מסמך די ארוך, ובמקרה של סטארט-אפ בתחום VR, היא תכיל גם טרמינולוגיה ספציפית. לכן זה הגיוני לכלול סקירה קצרה, או תקציר מנהלים, שמתאר את העסק שלך, מה אם מציע, ואילו בעיות הוא מציע לפתור. ישנם מספר מרכיבים של תקציר מנהלים, אותם עליך לכלול אם אתה רוצה שהתוכנית העסקית VR שלך תיתן תמונה מלאה של מה שאתה מציע.

  • סקירה עסקית – התוכנית עסקית שלך צריכה להתחיל בסקירה כללית של המאפיינים החשובים ביותר של העסק שלך. חלק זה אמור לספר את הסיפור של העסק שלך וכיצד הגעת לרעיון למוצר שלך.
  • סקירת החברה שלך – הקדמה כללית. התחל את הסקירה שלך עם משפט המתאר מה החברה שלך עושה, את מי המוצר שלך משרת, ובאיזה תעשייה אתה פועל. 
  • המטרה הסופית שלך – סיים את סעיף סקירת העסק שלך בכמה משפטים על מה אתה רוצה להשיג והיכן אתה רואה את העסק שלך בשנים הקרובות. נסה לשמור את זה תמציתי כדי לעזור למשקיעים להבין את הנקודה שלך:

סיכום סקירת חברה לא חייב לתת סקירה מפורטת מדי של מה שעסק ה-VR שלך מציע. אבל זה אמור לספק מספיק מידע כדי שהמשקיעים יבינו מה מבדיל אותך מהמתחרים שלך.

תיאור המוצר / השירות

לאחר סקירה כללית של החברה, הגיע הזמן לספק קצת יותר מידע על המוצר או השירות שלך ומדוע הוא נחוץ. באופן כללי, התיאור של המוצר שלך בתקציר המנהל של התוכנית העסקית שלך אמור לענות על השאלות הבאות:

  • מה המוצר או השירות שלך?
  • מי קהל היעד של המוצר או השירות שלך?
  • אילו צרכים של קהל היעד שלך פותרים את המוצר או השירות שלך?
  • מה מבדיל את המוצר שלך מהמתחרים שלך?
  • מהם התמחור ומחזור החיים של המוצר שלך?
  • האם יש לך סימן מסחרי למוצר שלך?

עם זאת, אם אתה רוצה להפוך את תיאור המוצר שלך קצת יותר מפורט, אתה יכול לכלול את תכונות המוצר שלך ואת הצרכים שכל אחד מהם יכול למלא. אתה יכול גם להסביר מדוע המוצר או השירות שלך מתקדמים וכיצד אתה מצפה שהוא ישנה את תעשיית ה-VR וישפיע על כל תעשיות קשורות אחרות לאורך זמן.

הצהרת משימה ברורה

התקציר מנהלים של התוכנית עסקית של המציאות המדומה שלך צריך לכלול גם את הצהרת המשימה, שמסבירה את מטרת החברה שלך. הצהרת משימה בדרך כלל עונה על השאלות הבאות:

  • למה החברה שלך קיימת?
  • למה המוצר שלך קיים?
  • את מי המוצר שלך משרת?
  • מהי המטרה הסופית שלך?

מבנה חברה

כדי להפוך את תקציר המנהלים שלך לאינפורמטיבי יותר, הקפד לשרטט את מבנה החברה ולכלול פרטי התקשרות למשקיעים. להלן רשימת אנשי הקשר שאתה עשוי לשקול להוסיף לסיכום המנהלים שלך:

  • מייסד ומנכל
  • CTO
  • מנהל כספים ראשי
  • מנהל שיווק

נסו לספק קצת יותר פרטים על כל אדם ברשימת אנשי הקשר, הרקע שלו והניסיון שלו בתעשייה. אתה יכול גם לכלול כמה אנשי קשר של מהנדסי VR בצוות שלך אם המשקיעים רוצים ללמוד עוד על הטכנולוגיה, המוצר שלך והתכונות שלו.

 יעדים ותחזיות פיננסיות

סיים את תקציר המנהלים שלך עם מתאר מפורט של המטרות שלך. קצת קודם לכן, בסקירת החברה, הזכרת את המטרה הסופית של העסק שלך. עכשיו, הגיע הזמן לפרט את זה קצת יותר.

כשאתה עובד על הגדרת היעדים, אתה יכול לעקוב אחר מודל SMART להגדרת יעדים. שמור על היעדים שלך:

  • ספציפי – היעדים שלך צריכים לכוון לאזור ספציפי של שיפור
  • מדיד – כל יעד צריך להיות אינדיקטור להתקדמות לקראת השגת יעד גדול יותר
  • ניתן להקצאה – צריך להיות אדם מוסמך בחברה שלך כדי להשיג כל מטרה
  • מציאותי – ודא שיש לך מדדים לכל יעד שבהם תוכל להשתמש כדי למדוד את ההתקדמות שלך
  • מוגבל בזמן – לכל יעד צריך תאריך יעד ברור

ניתוח ומחקר שוק מפורט

החלק הגדול הבא בתוכנית העסקית של המציאות המדומה שלך הוא ניתוח שוק ומחקר שוק הכולל גם תובנות מתחרים. ניתוח זה צריך להיות מקיף מספיק כדי לתת מושג על המצב הנוכחי של השוק בתעשיית ה-VR וגם להראות כיצד העסק שלך משתלב בדינמיקת השוק. (היכנסו למחקר שוק לדוגמה למוצר מציאות מדומה VR).

ניתוח השוק כולל בדרך כלל 3 שלבים מרכזיים:

  1. סקירה כללית של התעשייה – התחל בתיאור המצב הנוכחי של תעשיית ה-VR ותן תחזיות לגבי העתיד לתעשייה זו בהתבסס על המגמות הנוכחיות, מדדי הצמיחה והגודל הכללי שלה.
  2. ניתוח קהלים – במהלך ניתוח שוק היעד, תן תיאור מפורט של קהל היעד שלך, כולל הנתונים הדמוגרפיים והפסיכוגרפיים, וחבר את אישיות קהל היעד שלך למצב הנוכחי של תעשיית ה-VR.
  3. ניתוח מתחרים – נתונים אלה יתנו לך מושג ברור יותר היכן העסק והמוצר שלך עומדים בהשוואה למתחרים שלך ויעזרו לך לקבוע את הערך הייחודי שלך.

כשאתה נותן סקירה כללית של התעשייה בניתוח השוק שלך, וודא שאתה אוסף כמה שיותר נתונים כלליים. תהליך זה ייקח הרבה זמן מכיוון שהוא כרוך במחקר מקיף. עם זאת, תוכל לחסוך זמן ולקבל עזרה בחלק זה מכותבים מקצועיים, שיוכלו לבצע עבורך את המחקר.

מבחינת ביצוע ניתוח מתחרים, נסו לכלול כמה שיותר פרטים. חשוב גם להציג את הממצאים שלך בצורה מסוימת זה יעזור למשקיעים לעכל את הנתונים ביתר קלות.

תוכנית שיווקית

החלק הבא בתוכנית העסקית של המציאות המדומה שלך צריך לגעת באסטרטגיות השיווק ורכישת הלקוחות שלך. תוכנית שיווקית כוללת בדרך כלל ניתוח שוק ותיאור קהל יעד, אך מכיוון שכבר יש לך מידע זה בסעיף הקודם, תוכל להתמקד יותר בגיוס לקוחות ומיקוד.

לכן, תן תיאור נקודתי של האסטרטגיות בהן תשתמש כדי למשוך לקוחות, באילו כלים האסטרטגיות הללו ישתמשו וכיצד אתה מתכנן למדוד אותן. כמו כן, ציין אסטרטגיות גיוס לקוחות אחרות בהן תוכל להשתמש בתור תחליפים למקרה שהראשוניות לא יעבדו.

לאחר התיאור של תוכנית השיווק שלך, עליך גם לשרטט את אסטרטגיית היציאה שלך כדי להפחית כישלון. תאר כיצד תפטר מהנכסים העסקיים המוחשיים שלך ומי יהיה אחראי לכך.

תחזית פיננסית

מכיוון שכבר נתת מידע כללי על המצב הפיננסי הנוכחי של העסק שלך, הגיע הזמן לכלול פרטים נוספים על ההוצאות העסקיות שלך. בחלק זה, חשוב לדמיין את הנתונים שלך ככל האפשר. כמו כן, כדי לעזור למשקיעים להבין טוב יותר לאן ילך הכסף, נסו לפעול לפי הגישה מלמעלה למטה.

לדוגמה, אתה יכול להתחיל בחלוקת כל ההון שלך בין תחומי ההוצאות הגדולים ביותר. אזורים אלה יכולים לכלול:

  • שיווק ופרסום
  • ציוד
  • מחקר ופיתוח
  • הוצאות תפעול

לאחר מכן, עליך לכלול מאזן מפורט, שיתאר מהיכן מגיע כל ההון העסקי שלך. מקורות כאלה יכולים לכלול:

  • נכסים (למשל, סוגים שונים של ציוד VR)
  • התחייבויות והון עצמי
  • הון עצמי

לאחר מכן, סיים את הדו"ח הכספי שלך במתן דוח רווח והפסד מעודכן. אתה יכול לחלק הצהרה זו למספר תת-סעיפים, שיראו כמה הכנסות קיבלת משותפויות עם התורמים או הלקוחות הנוכחיים שלך.

דרישות מימון / גיוס

אם יש לך דרישות מימון, זה המקום לציין אותן. היה ספציפי לגבי:

  • בין אם אתם מחפשים מימון הון עצמי או חוב.
  • לאילו תנאים אתה מצפה בהשקעה.
  • מתי וכיצד משקיע יכול לצאת.
  • כיצד תשתמש בכל הכספים שסופקו.

תוכנית פעולה

ברגע שיש לך את תקציר המנהלים, ניתוח ומחקר שוק, התוכנית השיווקית והתחזית הפיננסית שלך, אתה יכול לסיים עם תוכנית פעולה, שתספק פרטים נוספים על כל צעד שאתה צריך לעשות כדי להשיג את המטרות שלך. תוכנית הפעולה כוללת בדרך כלל את המרכיבים הבאים:

  • התיאור של כל מטרה
  • משימות ושלבים הדרושים להשגת מטרות אלו
  • אנשים שיהיו אחראים
  • מועדים לכל יעד
  • משאבים שאתה צריך כדי להשיג כל מטרה
  • מדדים שבהם תשתמש כדי להעריך את ההתקדמות

סעיף זה דומה לזה שבתקציר המנהלים, אך הוא נותן השקפה מפורטת יותר על המטרות והיעדים שלך מנקודת מבט של תוכנית שיווקית וניתוח שוק. התייחס לכל הנתונים שסיפקת בחלקים הקודמים כדי לאפשר למשקיעים, היכן העסק שלך נמצא כעת בתעשיית ה-VR ולאן הוא הולך.

לסיכום

המטרה שלנו להראות לכם איך לכתוב תוכנית עסקית כזו עבור סטארט אפ למוצר VR שלכם. המטרה שלך היא להדגיש את הצעת הערך הייחודית שלך ולתמוך בה עם ראיות, כגון ניתוח שוק, תוכנית שיווקית ותחזית פיננסית.

היו מדויקים ככל האפשר והתמקדו בבעיות שהעסק שלכם אמור לפתור. זכור, טכנולוגיית VR היא רק כלי שמשרת מטרה גבוהה יותר, ומטרה זו צריכה להיות הנקודה העיקרית של התוכנית העסקית של המציאות המדומה שלך.