סטארט-אפים קמים בקצב מהיר, הם קטנים, מסתגלים, וסובלים  מאחוזי הצלחה נמוכים. רעיונות חדשים קמים בכל יום, אך רק יזמי הסטארטאפים הטובים ביותר מצליחים. ניהול תזרים מזומנים הוא קריטי מאוד להישרדותו של סטארט אפ בשלב החדירה לשוק, אך רבים חושבים על מקסום רווחי החברה כמטרה עיקרית.

דילמת רווח או תזרים מזומנים

הרווחים לא מתורגמים בהכרח למזומן. יזם יכול להרוויח רווחים מבלי להרוויח כסף שכן העדיפות הראשונה של מרבית הסטארטאפים היא להשקיע הכל בחזרה לצורך צמיחה. יש הרבה טריקים חשבונאיים כדי להציג רווחיות, אבל נדרש מזומן אמיתי כדי לשלם את החשבונות.

עבור היזמים זה אתגר משמעותי להבטיח תזרים מזומנים לכיסוי עלויות הסטארט אפ וההוצאות היומיומיות כגון שכר עבודה, תפעול ושיווק. חברות סטארט-אפ רבות נכשלות בגלל ניהול תזרים מזומנים לקוי. בנוסף לכך, חברות רווחיות שהולכות ונשברות לפעמים מכיוון שכל כספם היה מושקע ולא היו מספיק נזילים. ניהול יעיל של הון חוזר הוא קריטי לבריאות העסקית של כל החברות.

שנים ראשוניות קשות

עבור חברות סטארט-אפ, ניהול  תזרים מזומנים הוא נושא חשוב מכיוון שלוקח זמן לייצר תזרים חיובי מפעילות שוטפת, והרווחים בדרך כלל תופסים מקום אחרון בסדר העדיפויות בשנים הראשונות להקמת הסטארט אפ. עבור מיזמים רבים זה יכול לקחת שנים להגיע לנקודה בה המכירות גבוהות מספיק כדי לכסות גם הוצאות שוטפות וגם השקעות במחקר ופיתוח.

בסופו של דבר רוב הסטארט-אפים משקיעים את כל הכסף מחדש כדי לעודד צמיחה ופיתוח מהירים. ברגע זה מגיעה דילמה; כמה מההון אתה יכול להשקיע מחדש, וכמה אתה משאיר?

אתגר ההשקעה מחדש

יש לקחת בחשבון הרבה לפני שתחליט על אסטרטגיית ההשקעה מחדש. השקעה חכמה יכולה להצמיח כל עסק בקצב מהיר, אך החלטה גרועה בזמן הלא נכון יכולה לעכב את הצמיחה לטווח הארוך. יתרה מכך, ההחלטה האם להשקיע בשיווק ומכירות או פיתוח מוצר מתקדם יותר היא החלטה לא פשוטה. כאן חשוב להבין עד כמה ערך הMVP שלכם מספק והאם ניתן לתפוס איתו נתח שוק משמעותי.

תזרים מזומנים הוא המלך

מזומנים הם בהחלט המלך בכל הנוגע לניהול פיננסי של חברה צומחת. פער הזמן בין תשלום לספקים / עובדים לבין גביה מלקוחות הוא הבעיה. תחזית תזרים מזומנים מדויקת יכולה להזהיר את

לסטארטאפ צריך להיות מספיק מזומנים להחזיק 6 חודשים של פעילות ללא הכנסות. זה מקל על הלחץ על היזם והוא יכול להתמקד בצמיחה.

ראו גם: משקיעים פוטנציאלים

חוק הכפל + חצי

בתוכנית עסקית היזמים חייבים לבצע תחזיות ל 5 שנים – תחזית חודשית/ רבעונית לשנה הראשונה ותחזיות רבעוניות או שנתיות לשאר השנים שנותרו. התחזיות החודשיות משמשות כתקציב להוצאות פיתוח, שיווק ומכירות ומסייעות להערכת ההשפעה של הוצאות השונות על תזרים המזומנים.

אז איך יזמים מוודאים שהם מניחים את הניחוש הטוב ביותר בכל הנוגע לחיזוי התחזיות הכספיות של העסק שלהם על בסיס שנתי? עליהם לחשב תחילה את ההוצאות מכיוון שקל יותר להתחיל איתן ויש יותר שליטה עליהן.

על מנת להתקדם לחיזוי הכנסות, על יזם לעשות זאת הן בראייה שמרנית והן בראייה אגרסיבית. לאחר ביצוע תחזיות הכנסה אגרסיביות, קל לשכוח מהוצאות. לפיכך, יזמים חייבים להתמקד ביחסי המפתח כדי לוודא שהם מקבלים תחזיות הגיוניות..

כלל כפול וחצי חשוב מאוד בעת ניהול הכספים של כל סטארט אפ. על יזם לצפות למחצית מההכנסות ולהוצאות כפולות. יהיו הרבה הוצאות בלתי צפויות ותזרים מזומנים בפועל יהיה שלילי יותר ממה שאתם מניחים. לכן, כלל זה מסייע ליזם לתכנון טוב יותר לקראת הפתעות אלה.

סוד הרווחים המוקדמים

עכשיו הגיע הזמן להתייחס לרווחיות. חברות הסטארט-אפ שהצליחו לשמור על הדגם הנכסי-לייט שלהן הן אלה שמתגלות כמשתלמות בפרק זמן קצר בהשוואה למיזמים אחרים. לדוגמה בסטארט-אפים של מסחר מקוון, השנים הראשונות הן קשות במידה ניכרת בכל מה שקשור לכדאיות מכיוון שהם תלויים בעלות שיווק עצומה כדי למשוך מבקרים.

ההמרה של ביקורים מקוונים מסוג זה למכירות היא פונקציה ישירה של טיב הפתרון שלכם.

לסיכום

ברגע ש סטארטאפ  הצליח לחדור לשוק, ניתן להרחיב את האסטרטגיות ולהעלות ערך מוסף בנקודות שונות של שרשרת הערך. המפתח הוא לבדוק ולמדוד מה עובד ומה לא, כי שום אסטרטגיה לא עובדת בצורה מושלמת בכל פעם. תזרים מזומנים הוא נשמת חיים של עסק וקריטי לצמיחתו. תוכנית עסקית תסייע בשליטה טובה יותר בתזרים המזומנים ובסופו של דבר תסייע ליזמים לשרוד עד הסבב הבא..

סגירת תפריט