מחקרים הראו שהעסקים ששורדים הכי הרבה זמן הם אלה שיש להם תוכנית עסקית יסודית. יזמים חדשים שומעים את המידע הזה, אבל הוא הולך לאיבוד בתוך ים של טיפים וטריקים סותרים. התוצאה היא שהיזמים האלה לא מצליחים ליצור תוכנית עסקית ברורה או לא מנסים יותר מידי.

דברים רבים מייחדים תוכניות עסקיות טובות מתוכניות רעות. הרעיון הכללי הוא שהתוכנית העסקית צריכה לתאר מה הסטארט אפ עושה, איך הוא עושה את זה ואיך הוא יכול להמשיך לעשות את זה בקנה מידה גדול יותר. להלן, 10 טעויות נפוצות ביותר שיזמים חדשים נופלים בהן בעת ​​פיתוח התוכנית העסקית שלהם ומה עליהם לעשות במקום זאת.

1. הנחת הנחות לא מציאותיות

טעות נפוצה היא כאשר היזם בעת בניית תוכנית עסקית מניח הנחות לא מבוססות או לא מציאותיות. בדרך כלל, תוכניות עסקיות מלאות בהנחות. יש להדגיש הנחות קריטיות ולספק איזשהו רציונליזציה עבורן, יש לבדוק הנחות מול מדדים מאותה תעשייה (benchmarks ), תעשייה דומה או סטנדרט מקובל אחר.

2. לא להגדיר את הבעיה שאתה רוצה לפתור

לעתים קרובות מייסדים מוקסמים מהפתרון, אבל שוכחים להגדיר את הבעיה האמיתית שהם מנסים לפתור ולמי. המפתח לתוכנית עסקית טובה הוא להבהיר מאוד מי הם הלקוחות שלך ובאיזה נקודת כאב אתה הולך לטפל. בעזרת מידע זה, תהיו מדויקים יותר לגבי הפתרון הנדרש, בהערכות עלות רכישת הלקוחות ובחישוב ההחזר על ההשקעה.

3. חושבים שהתוכנית חקוקה בסלע

תוכנית עסקית היא מפת הדרכים שלך או ביטוי סופי של החזון שלך והאסטרטגיה להשגת המטרות שלך. אבל זה לא חקוק באבן, עליך להיות גמיש. כפי שראינו בשנת 2020, הסביבה השתנתה וגם אתה חייב להשתנות. נצל את התוכנית העסקית שלך ככלי המספק דרך ובדוק אותו מחדש.

4. לבזבז יותר מדי זמן על תכנון פיננסי

יזמים חדשים מבלים יותר מדי זמן בתכנון פיננסי לעומת אינטראקציה עם לקוחות בפועל. הם לא בוחנים את השוק ולא את הדרך כיצד להגיע אליו. התוצאה היא לקיחת הימורים שגויים בהתבסס על נתוני מאקרו. הנחות אלו מניעות את התוכנית העסקית, ואם לא עוקבים אחר ההנחות במפורש, זה מביא לתוכנית עסקית שגויה.

5. לא להגדיר את זהות המותג שלך

אי קביעת זהות המותג וסטנדרט המותג שלך היא טעות חמורה. יזמים צריכים לדעת ולהגדיר מה זהותם, מי הם, עבור מה הם מייצגים ומה המטרה או הייעוד!

6. מנסה לעשות יותר מדי בבת אחת

לנסות לעשות יותר מדי עבור יותר מדי אנשים בבת אחת זו טעות די נפוצה. זה יכול להיות מפתה כיזם למתוח את עצמך ולרצות לשרת את כולם. אבל בכך תאבד מיקוד על ידי ניסיון להשיג יותר מדי! שמור את המיקוד שלך על מטרה צרה ומוגבלת – זה יוביל בסופו של דבר להצלחה גדולה יותר.

7. התעלמות ממתחרים

לעתים קרובות אנו מתעלמים ממחקר שוק ומתחרים בתכנון עסקי, אך הוא מהווה מרכיב עצום בהצלחת הסטארט אפ. אתה צריך להיות מודע למתחרים שלך ולאופן שבו הם השיגו את נתח השוק שלהם. איך ממוצב המוצר / השירות שלהם וכיצד אתה ממצב את ההצעה שלך לאור זאת? דע היכן הם מצאו את קהל היעד שלהם – שהוא גם הקהל שלך – והיה מוכן להתחרות.

8. ניתוח משתק

טעות נפוצה שאנו רואים היא שיתוק האנליזה paralysis of the analysis. למרות שתוכנית עסקית חשובה, העשייה חשובה יותר. יותר מדי יזמים מבזבזים את זמנם בהכנת תוכנית עסקית וניתוחים השונים. מוטב שהזמן שלהם יושקע טוב יותר בבניית צוות ביצירת אב טיפוס ובדיבור עם לקוחות פוטנציאליים בשוק שלהם כדי לבצע חידודים להצעה. את תהליך בניית תוכנית עסקית אפשר לבצע עם חברת טרגו תוך 30 ימי עסקים, כולל מחקר מעמיק.

9. הערכת יתר של קצב הצמיחה

יזמים הם אופטימיים מטבעם, אבל תוכניות עסקיות הן המקום היחיד שבו הם צריכים מנה בריאה של פסימיות. יותר מדי תוכניות עסקיות מעריכות יתר על המידה באיזו מהירות המכירות יגדלו  תוך חוסר הערכת עלויות התפעול. התוצאה עלולה להיות מחסור מזומנים הרסני. בדוק את התוכנית העסקית שלך עם משקיעים, חברי דירקטוריון ואנשים שאתה סומך עליהם כדי להתאים את זה למציאות ברת השגה.

10. יצירת תכנית תיאורטית

אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא יצירת תוכנית עסקית תיאורטית לעומת תוכנית מבוססת מחקר. הראיה של היזמים מוגבלת והנחות לעתים קרובות יהיו שגויות. הערכה המדויקת ביותר של העתיד נוצרת על ידי מחקר וניסויים זריזים הנעשים קרוב ככל האפשר ללקוחות

סגירת תפריט