גיוס כספים לחברה דורש מצגת טובה על מנת לגרום למשקיעים פוטנציאליים שמתעניינים במוצר או השירות שאתה מציג להשקיע בו. אי תפיסת תשומת ליבם של המשקיעים מלכתחילה עשויה לגרום לכך שלא תוכל לשכנע אותם. בתור יזם, עליך להיות מוכן להפגין את נקודות החוזקה שלך בהם מפקפקים המשקיעים, וכן לגבש תוכנית עסקית טובה ולדעת מהי המטרה שלך בהצגת המוצר או השירות על מנת שיתעניינו ויבקשו לדעת עוד על המוצר או השירות שאתה מציע.

באמצעות 10 השקופיות הבאות תוכל לגייס כספים מהמשקיעים:

  1. שוק היעד והבעיה בשוק

אחד הדברים הראשונים שמשקיעים בודקים עוד בטרם ההשקעה במוצר או השירות, הוא האם יש לך ידע על פלח השוק שאתה פונה אליו. חשוב לשכנע אותם שיש לך את כל הידע הדרוש לכך. באמצעות הצגת עובדות ונתונים על שוק היעד תוכל לגרום למשקיע להאמין שאתה האדם הנכון להשקיע בו.

  1. חזון וערך המיזם

עליך לגרום למשקיעים להבין שאתם טובים יותר מהאחרים. באמצעות הצגת קונספט חדשני תוכל לשכנע שזה לא עוד פתרון משופר אלא פתרון שונה לחלוטין שפותר את הבעיה בצורה טובה יותר.

  1. בעיה

סטארט אפים רבים מתמקדים בפלח שוק זמני על מנת לייצר כסף מהיר, במקום ליצור מוצר או שירות שפותר בעיות אמיתיות. על מנת להדגיש את הפתרון שלך לבעיה האמיתית עליך לגרום למשקיע להרגיש את הכאב והמצוקה של אותה בעיה שהשירות או המוצר שלך באים לפתור. תוכל להעביר לו בצורה טובה את המסר ע"י שימוש בסיפורים וחוויות אישיות יעזרו לכך מאוד.

  1. הפתרון והמוצר

בטרם ההצגה של המוצר או השירות בפני המשקיעים חשוב שתוודא שהמוצר או השירות שאתה מציג אכן מספק את הפתרון הרצוי. חשוב לשכנע את המשקיעים כי המוצר או השירות שלך יכול לפתור את הבעיה ביעילות רבה. שימוש בסיפורים ותמונות יעזרו להציג טוב יותר את הפתרון לבעיה.

  1. המתחרים שלך

עליך להכיר את המתחרים שלך בתחום, מהי התחרות הקיימת? אילו פעילויות עשו המתחרים שלך? מה חושבים עליהם? איך הם נתפסים באמצעות הלקוחות ועוד. לאחר מכן תוכל לסכם את המידע בדיאגרמות וטבלאות. חשוב להדגיש איך אתה משתלב בשוק ובמה אתה שונה מהמתחרים שלהם ממה שהם מציעים.

  1. מודל הכנסות

בעת הצגת המוצר או השירות למשקיעים, חשוב להציג בפניו את הפוטנציאל העסקי שלך, ואת ההכנסות המיזם. כמו כן, חשוב להסביר לו על אסטרטגיית התמחור שלך אשר מותאמת לתנאיי שוק.

  1. גרסאות ואימות

במהלך הצגת המוצר או השירות שלך עליך להראות למשקיעים מה השגת באמצעות המודל שלך עד כה, מהם הכנסותיך? האם יש לך שותפויות או לקוחות שאתה יכול להציג אותם?  במצב של מכירות תוכל להציג אותן בפני המשקיעים ואף להוכיח להם שאתה מסוגל להפחית סיכונים שונים בעסק. תוכל אף להציג אבני דרך מרכזיות ויעדים שהצלחת להשיג.

  1. צוות החברה

באמצעות הצגת צוות החברה בפני המשקיעים תוכל להראות למשקיעים מדוע הצוות שלך הוא הנכון עבורם. הדגשת חברי הצוות וכישוריהם יעזור למשקיעים שלך לקבל את ההחלטה הנכונה וכן להבין איזה צוות יש לך ועד כמה התפקיד שהוא מבצע תורם לחברה. כמו כן, חשוב לכלול את ניסיון העבר בתחום וכן פרויקטים שונים, אסטרטגיית שיווק ומכירות וכן חשוב לדבר על תהליך המכירה וכיצד יש לתכננו.

  1. אסטרטגיית שיווק ומכירות

דבר על תהליך המכירה שלך ועל האופן בו אתה מתכנן לתפוס את תשומת הלב של הלקוחות שלך. וודא שאתה מתווה את הדרך והכיוון של תוכנית המכירות והשיווק שלך. דבר על הטקטיקות העיקריות בהן תרצה להשתמש כדי לגייס את הלקוחות שלך.

זכור, כל מיתוג של סטארט-אפ ומציאת לקוחות הוא אולי אחד הדברים הקשים ביותר. אם יש לך תהליך מכירות ושיווק שונה, עליך להדגיש אותו כאן!

  1. פיננסים

סיים את המצגת שלך על ידי ציון מה שאתה צריך מבחינה פיננסית. ציין בקצרה כמה ממקורות המימון שלך ואת מה שאתה מצפה לקבל בהמשך הדרך. המשקיעים ירצו לבדוק את מיקוד המכירות של המוצר או השירות שלך, דוח ההפסד, הרווח והתזרים שלך בשלוש השנים האחרונות.

נסה להיות מציאותי בהצגת הנתונים הפיננסיים!

סיכום המצגת

אלה השקופיות שעליך לכלול במצגת שלך כיזם בעת גיוס הכספים. לאחר שתסיים עם הצגת המצגת, הגיע הזמן לבקש כסף. הסיבה החשובה ביותר לכך שאתה עושה את המצגת העסקית היא להשיג מימון. עליך להסביר בבירור מדוע אתה זקוק לכסף ואיך אתה מתכנן להשקיע אותו. מרבית המשקיעים ירצו לדעת כיצד יושקעו מזומנם והאם זה יעזור לכם בהשגת היעדים העסקיים שלכם.

אם יש לך מס' משקיעים שמעוניינים בשירות או המוצר שלך, זהו הזמו הנכון ביותר לדבר איתם. זכור, המצגת שלך היא כל מה שאתה צריך בכדי להשיג מקור מימון לכן וודא שאתה עושה כמיטב יכולתך!

סגירת תפריט