יזמים המעוניינים למשוך משקיעים צריכים לבנות תוכנית עסקית – רצוי כתובה – שתענה על כל שאלה של משקיעים פוטנציאליים לגבי הסטארט-אפ שלך לפני שהיא נשאלת. יכול להיות שיש לך תשובות מהירות לכל שאלה, אבל אם המשקיעים צריכים לשאול את כל השאלות האלה, אתה עשוי להיראות כמי שיש לו משהו להסתיר, או לא להיות מספיק חכם כדי לדעת מה חשוב.

כדאי לעשות את שיעורי הבית שלך, על מה שאתה אומר ואיך לתקשר בצורה יעילה. אנו ממליצים על מצגת עסקית עם כ -15 שקופיות המגובות בתוכנית עסקית כתובה של כ -30 עמודים, שתיהן מכילות תשובות לשאלות מפתח הבאות.

1. מה הבעיה העסקית שאתה פותר?

זה אולי נראה מובן מאליו, אבל קיימים יותר מדי "פתרונות שמחפשים את הבעיה". רק בגלל שיש לך שירות או מוצר זה לא אומר שמדובר בהזדמנות עסקית. המשקיעים רוצים לשמוע על לקוחות עם כסף שיש להם בעיה כואבת שתוכל לפתור עם המוצר שלך.

2. מה הפתרון הבסיסי שלך והערך שלו?

המשקיעים מחפשים תיאור תמציתי של המוצר או השירות שלך ללא ז'רגון טכני או השיווקי. זה המקום להזכיר בתחילת הפיץ' את כל הדברים שמבדילים אותך מיתר המתחרים.

3. עד כמה גדול השוק הכולל ופלח היעד שלך?

המשקיעים יחפשו להשקיע בשווקים גדולים ורחבים שיכולים להחזיר את ההשקעה שלהם. הם אוהבים שווקים של מיליארד דולר עם שיעורי צמיחה דו ספרתיים, הם מצפים לראות התמקדות והוכחות לכך שהנתונים שלך מבוססים על ניסיון ומומחיות בשוק.

4. איך אתה מרוויח כסף?

מטרות טובות כמו להאכיל אנשים רעבים בעולם, הן מטרות ראויות, אך לא תמיד יהיו ברי קיימא ברמה הכלכלית. המודל העסקי צריך להגדיר בבירור מיהו הלקוח שלך, צפי חדירה לשוק, כמה לקוחות משלמים לעומת העלויות הגיוס אותם לקוחות.

5. מי המתחרים שלך, ואיך אתה מנצח אותם?

לכל עסק / סטארט אפ חדש יש תחרות ואלטרנטיבות אחרות, כך שלא ניתן לטעון כי "אין לי מתחרים". ציין את שלושת המובילים והצג את היתרון בר קיימא שלך, כמו גם חסמי כניסה לסטארט אפים חדשים. אל תזלזל במתחרים הללו, אלא השתמש במפרט שלהם כדי להדגיש את היתרונות שלך.

6. מהן תוכניות השיווק והמכירות שלך?

כאן משקיעים מצפים לראות ציר זמן עם אבני דרך ספציפיות. עליך לאפיין ולחשוף פרטי תמחור, ערוצי מכירה, שותפים אסטרטגיים ותוכנית שיווק מותאמת אישית העולה בקנה אחד עם הענף ופלח היעד שלכם.

7. כיצד הצוות שלך כשיר באופן ייחודי למיזם זה?

משקיעים משקיעים באנשים יותר מהרעיון ורוצים לראות שצוות שלך הוא בעל כישורי מפתח הנדרשים למימוש הרעיון.

8. כמה כסף אתה רציך בשביל להגיע לאבן דרך משמעותית?

מכיוון שמשקיעים קונים חלק מהחברה שלך (לא את המוצר שלך), זו השאלה החשובה ביותר והיא לרוב לא נענית. נמק את דרישות המימון, השימוש בכספים והסבר את הערכת שווי שלך.

9. מה התחזיות שלך להכנסות, הוצאות ותזרים מזומנים?

התחזיות מוערכות ברמת יעדים ומהוות מדד לחוכמה העסקית שלך. המספרים צריכים להיות אגרסיביים, אך גם רציונליים, בהתבסס על גודל השוק ותנאיו.

10. כמה ומתי אתה צופה שמשקיעים מקבלים תשלום?

מבחינה טכנית, זוהי אסטרטגיית היציאה שלך, בדרך כלל מיזוג ורכישה (M&A) או הנפקה ראשונית (IPO). אם אינך מתכנן אקזיט או הנפקה, לא תמצא משקיעים רבים המעוניינים במיזם שלך. מצא חברה דומה שתציג שווי מכירה פוטנציאלית והחזר השקעה (ROI).

התשובות הטובות ביותר אינן הארוכות ביותר או המתוחכמות ביותר. משקיעים רציניים ששמעו 1,000 הצעות וקראו מאות תוכניות מתרשמים ממייסדים שמציגים את הנקודות הנכונות בפרק הזמן הקצר ביותר. השאלה היחידה שאתה רוצה לשמוע היא – "תוך כמה זמן נוכל לחתום?" .

סגירת תפריט