אם להקים עסק זה קשה אז להקים סטארט-אפ מאתגר עוד יותר. מלבד ההתמודדות עם האתגר של הקמת חברה מהיסוד, ליזמים רבים יש מעט ניסיון קודם בעולם העסקים. גם אם יש רעיון מדהים, מתעוררות בעיות מורכבות, כמו גיוס השקעה, בניית צוות ויישום של התוכנית העסקית.

בגלל חוסר ניסיון, חברות סטארט-אפ רבות אינן מחזיקות מעמד מספיק זמן כדי לצבור traction או שאפילו אינן מגיעות לשלב השקת המוצר. אז איך לא להיות חלק מהסטטיסטיקה? להלן 3 טעויות קלאסיות שיש להימנע מהן בכל מחיר:

1. לוותר על בניית צוות

לכמה סטארט אפים שזכו להצלחה יש רק מייסד אחד? אם תפתחו את הנייד שלכם ותעשו גוגל על כל האפליקציות שיש לכם במכשיר, תראו של 100% מהחברות שבנו את האפליקציות הללו יש צוות מייסדים. כלומר החברה לא הוקמה על ידי יזם אחד.

הקמת סטארט אפ היא עבודה קשה ולעתים קרובות נדרש יותר מאדם אחד כדי להרים MVP, לגייס השקעה ולחדור לשוק. יש המון עליות וירידות, יש הרבה משימות שמעטים יכולים לבצע לבדם וקשה להמשיך ללא עידוד של אדם אחר. צוות ש"מנגן" טוב הוא הנכס העיקרי של הסטרטאפ לפני שיש תוצאות בפועל traction.

2. לפתח מוצר במיקור חוץ (בית תוכנה חיצוני)

לעתים קרובות מנסים היזמים לגייס את הכסף כבר בשלב הרעיון על מנת לפתח את המוצר באחד מבתי תוכנה בארץ. המסלול הזה נראה הרבה יותר קל ופשוט אך יש בו שני חסרונות משמעותיים:

· אין דבר כזה. כלומר לא תמצאו בטלפון שלכם אפליקציה אחת שנוצרה בדרך הזו. תמיד יהיה שם צוות שבנה את המוצר in-house. אני לא אומר שלא ניתן להשתמש בקבלני משנה לצורך הפיתוח המוצר, אך להעביר 100% מהפיתוח לגורם חיצוני, ללא יכולת בקרה ושליטה על המוצר, היא טעות פטאלית. כן ניתן להשתמש בגורם חיצוני על מנת לפתח חלקים מהמוצר, בעיקר כאלה שלא דורשים מחשבה.

· אם זה הסטארט אפ השני שלך וכבר עשית אקזיט של חצי מיליארד דולר עם הסטארט-אפ הראשון, סביר להניח שלמשקיעים לא יהיה אכפת אם יש לך צוות או לא. אבל אם זה הסטארט-אפ הראשון שלך, הסיכוי שלך לגייס כסף ללא צוות בשלב מוקדם שואף ל 0.

3. לוותר על תוכנית עסקית

היום אנחנו שומעים הרבה את המושג "סטארט אפ רזהLean Startup ". מרבית האנשים חושבים שפירוש הדבר הוא סטארט אפ ללא תוכנית עסקית וללא גיוס הון, אך זה פשוט לא נכון. המשמעות של סטארט אפ רזה הוא יציאה מהירה לשוק עם MVP מצומצם ביותר. פיתוח מוצר בגישה זו אומר, שאין צורך לבזבז המון זמן יקר על מוצר מלא לפני ההשקה. במקום זאת, מוטב להשיק את המוצר הבסיסי, לבצע בדיקה ולעשות פיתוח מחודש, שוב בדיקה, תיקון, ואז פיתוח.

גם תהליכים אלו דורשים הון, ואף משקיע לא ישקיע את כספו ביזם שלא מכיר את השוק ואת המתחרים שלו. הוא גם לא ישקיע את כספו ביזם שלא מחויב לשום אבני דרך ולו"ז. וכמובן הוא לא ישקיע את כספו כשהיזם לא יודע איפה הכסף שלו יושקע. תוכנית עסקית מסודרת תעזור לך לא רק לגייס את ההון הנדרש אלא גם את הצוות. כשאתה מנסה לרתום מישהו לפרויקט כשותף או כמייסד, בדרך כלל אנשים שואלים את אותן השאלות ששואלים המשקיעים. אנשים מעוניינים להצטרף לסטארט-אפ כשליזם יש דרך מסודרת והוא מכיר את השוק אליו הוא נכנס כמו כף ידו.

תהליך של הפיכת רעיון למציאות הוא משא מעניין ומאתגר הכולל בתוכו התמודדות עם בעיות ואתגרים שיזמים צעירים טרם התמודדו. בניית תוכנית עסקית היא רק חלק מאותן סוגיות שהיזמים צריכים לתת להם מענה בניסיונם להרים את הסטארט אפ הראשון שלהם.

טרגו נותנת פתרון מלא ליזמים בשלב הרעיון על מנת להביא את המוצר לשוק. אנו מציעים תהליך מובנה ומסודר שכולל:

שלבים בבניית הסטארט-אפ

משך התהליך

סגירת תפריט