אתה לא צריך הרבה שקופיות, אבל אלה שיש לך חייבים להיות תמציתיים ומשכנעות!

באותה פגישה ראשונה, רוב המשקיעים צריכים רק  10- 20 דקות כדי להחליט אם הרעיון שלך הוא משהו שהם מעוניינים להמשיך לבדוק אותו. לכן יצירת מצגת עסקית משכנעת המכסה את החזון, הצוות, הרעיון ואת הפעילות העסקית שלך ב 12שקופיות זה כלי גיוס ששווה להשקיע בו מאמץ. לפני שנדבר על איך שקופיות אלו צריכות להראות, אנחנו בטרגו רוצים לשתף שני דברים קטנים, אך מאוד יעילים – שיעזרו לכם לגייס השקעה.

  1. בנה אמון וצור קשר: בדרך כלל, הפגישה הראשונה שלך עם משקיע תהיה הצגה אחד על אחד. כיום קל מאי פעם לדעת פרטי רקע על האדם שאתה עומד להציג בפניו את המצגת. מצא משהו שיש לך עם המשקיע במשותף (בית ספר, חברים וכו '). דבר נוסף, הימנע מהצגת הפרטים במצגת שלך תוך קריאה במסך הנייד / המחשב שלך תוך כדי.
  2. מרבית הפגישות הראשוניות נמשכות בין 30 ל 45 דקות. אם המצגת שלך אורכת 10-20 דקות בלבד זה משאיר מספיק זמן בסוף כדי לזכות לתשומת הלב של המשקיע, כמו גם להבין טוב יותר מה חשוב לו בעת ביצוע השקעה. אתה אמור להיות מסוגל להעביר את החזון עם 10-12 שקופיות. כאשר 5 שקופיות שלהלן הן קריטיות:

שקף הכריכה Cover

חובה לכלול את לוגו חברה. השתמש בתמונת מסך מלא שתופסת את הרעיון שלך. מכיוון שסביר להניח שתגיע לחדר מוקדם, תציג שקופית זו כאשר המשקיע נכנס – זו הרושם הראשוני שלך!

שקף 1: תמונת מצב של צוות וחברה

זו אחת משתי השקופיות החשובות ביותר במצגת העסקית שלכם. תציגו את הצוות שלכם על ידי הוספת תמונות של כל אנשי המפתח המעורבים כיום כולל מייסדים, חברי צוות, משקיעים ויועצים.
אם אתה יכול לשכנע  את המשקיע מדוע הצוות שלך מסוגל לפתור את הבעיה איתה אתה מתמודד, הם יקשיבו לך.

שקופית 2: מספרים

שתף נתוני ביצועים מוקדמים(traction) אם המוצר / השירות שלך פעיל. אם אתה לפני ההשקה, כלול אבני דרך בפיתוח, נתוני בדיקת משתמשים, כל דבר שעשוי להציג תוצאות בפועל.

שקופית 3: חזון והזדמנות בשוק

זוהי השקופית החשובה ביותר במצגת שלך, מכיוון שזו ההזדמנות שלך לספר למשקיעים על עתיד המוצר / השירות שלך ואיך הוא יתפתח. משקיעים אוהבים דפוסים, ואם אתה יכול ליצור נרטיב שמראה כיצד החזון שלך התממש בקטגוריות אחרות, יהיה לך קל יותר להעביר את המשקיע מממצב סקפטי למאמין.

שקופית 4: הדגמת מוצר

זו ההזדמנות שלך להמחיש כיצד המוצר / השירות שלך פותר את הבעיה בשוק. אם אין לך מוצר עובד, אתה עדיין צריך להציג תמונות של מה שאתה בונה. תמונות מצוירות ביד הן בסדר גמור אם אין לך פיתוח ויזואלי. עליך לחזור על ההדגמה שלך למעלה מ 25 פעמים עד שתזרום באופן טבעי.

שקף 5: אסטרטגיית חדירה לשוק  GO TO MARKET

אתה צריך להציג בבירור את העובדה שחשבת כיצד להשיק את המוצר / השירות שלך וכיצד תתפוס נתח שוק.

שקופיות אחרות:

אם אתה מרגיש שאתה צריך להציג מידע נוסף, סביר להניח שתכלול שקופיות נוספות.

הדבר האחרון שתרצה לחשוב עליו הוא הטון שלך. היו מעורבים ונסו להימנע ממצגת משעממת. בסופו של יום, תוכן נהדר הופך את המצגת העסקית לנהדרת. אבל אם אתה יכול לפזר קצת יצירתיות ואישיות על גבי תכנים מעולים, יש לך שילוב מנצח!

סגירת תפריט