תוכנית עסקית היא מסמך חי. ודא שהיא מתפתחת עם הסטארט אפ שלך ומשקפת את העסק שאתה מנהל על ידי שינוי כאשר החברה שלך עומדת ב 6 אבני הדרך הבאים:

אתה רוצה לממן מחדש או לגייס כספים

משקיעים ומלווים רוצים לדעת על האתגרים הנוכחיים שלכם ולבחון את העלויות וההזדמנויות שאתם צופים.

אתה משיק מוצר או שירות חדש

זרם הכנסות חדש ישפיע על האופן שבו אתה מנהל את המשאבים שלך – ויכול להשפיע על הרווחיות. תן לשותפים ומשקיעים לחזון שלך את המידע העדכני ושיעזור בביצוע התוכנית.

אתה מתרחב לשווקים חדשים

האופן שבו אתה מקצה את הזמן והמשאבים שלך ישתנה באופן דרמטי ככל שתתרחב לערים ומדינות שונות. תוכנית עסקית מעודכנת יכולה לעזור לך להגדיר יעדים מציאותיים ולהעביר אותם לצוות שלך.

המתחרים שלך השתנו

חצי מהקרב בניהול עסק מצליח הוא להישאר מודע למה שעושים המתחרים בענף שלך. אם המתחרה העיקרי שלך מסתובב או שיש מיזם מתקרב שנכנס לתחום, כלול את זה בתוכנית העסקית שלך.

אתה משנה ספקים או טכנולוגיות

שינוי שרשרת האספקה ​​שלך יכול לעזור לך להוזיל עלויות או אפילו למצב את החברה שלך כידידותית יותר לסביבה. יתר על כן, מעבר לפלטפורמה טכנולוגית חדשה יכול להעניק לחברה שלך יתרון תחרותי חשוב שהמשקיעים ירצו לדעת עליו.

קהל יעד שלך משתנה

אם קהל היעד שלך השתנה, ייתכן שתצטרך לעמוד במערך אחר של רצונות וצורך. אם כן, יהיה עליך להסביר בתוכנית העסקית שלך כיצד תמצא את שוק הליבה החדש שלך ותשמור עליו.

ראו עוד: מידע נוסף על מחקר שוק

סגירת תפריט