עבור מייסדים בשלב מוקדם, גיוס כספים הוא תהליך מכריע. כדי לעזור להפריך חלק מהמיתוסים ולהאיר את המתרחש בעת הפיץ' (הצגת הרעיון / הסטארט-אפ) למשקיעים, הנה כמה טיפים ושיטות עבודה מומלצות שיכולות לסייע ליעול התהליך.

1. מציעים פתרון לבעיה

זו נקודה קריטית בעת ההצגה למשקיעים (בעזרת מצגת עסקית), במיוחד אם המוצר שלך ממנף טכנולוגיה משבשת שוק. חברות שפיתחו טכנולוגיה חדשנית בחיפוש אחר בעיה מתקשות לרוב למצוא את דרכן למסחור ולגייס הון. הסיכויים שלך לקבל מימון טובים בהרבה אם יצרת פתרון לבעיה גדולה ומוכרת. התחילו בהצגת הבעיה העסקית ואז הציגו את הטכנולוגיה. גישה זו מדגימה את הערך הברור של המוצר שלך כבר עם תחילת הפגישה.

2. כשמציגים בפני משקיעים, זה בסדר לומר "אני לא יודע"

באופן בלתי נמנע בעת הפיץ' למשקיעים פוטנציאלים, עלולה להתעורר שאלה (או שאלות) שאין לך תשובה עליה. הציע לחזור כשיש לך הזדמנות לחשוב על זה, או תודה שלוקח יותר זמן לקבל את התשובה. כמו כן, הציע את גישתך כיצד תוכל להתמודד עם שאלה זו. המשקיעים מעריכים תגובה אמתית ויודעים שיש הרבה שאלות שאין לך אליהן תשובות – במיוחד בשלבים הראשונים של בניית הסטארט אפ – בין אם מדובר בהתאמה לשוק למוצר, מה התמחור הנכון וכו '. מייסד שיכול לומר, " אני לא יודע " זוכה לכבוד כי תגובה זו מראה על בגרות, ביטחון עצמי ויכולת להכיר היכן הסטארט אפ / המיזם נמצא בנקודת הזמן ההיא.

3. עצב את הסיפור שלך ושתף את החזון שלך

אמנם זה מקובל לחלוטין שלא יהיו לך כל התשובות, אך אתה צריך להציג בבירור את החזון והתוכנית העסקית שלך ולהיות מסוגל להעביר את זה למשקיעים. הסבר איך המוצר שלך פותר את הבעיה ואיך הוא עדיף על פתרונות קיימים. תרגל את התשובות שלך והיה מוכן להפרעות מצד המשקיעים. המשקיעים רוצים לדעת כיצד אתה חוזה את העתיד וכמה אתה מסוגל לתקשר את החזון הזה. זה כולל הכרת שוק היעד שלך והתחרות שתעמוד בפניה. התייחס לשאלות בקצרה.

4. להפגין ביצועים

לא פחות חשוב מהחזון הוא היכולת לבצע ולהציג תוצאות אמתיות. המשקיעים מחפשים מייסדים שיכולים להצביע על כך שהשיגו את מה שהם אמרו שהם ישיגו. מייסדים צריכים להיות מסוגלים להראות את היכולת לבצע – זה כולל שיתוף של דוגמאות מהעבר שלך, והדגמת היכולת לסובב, לתקן וללכת אחר ההזדמנויות הנכונות.

5. דע את השלב שלך

איך אתה מגדיר את הסבב הנוכחי? בשנים האחרונות המינוח עבר ממה שהיה בעבר הסדרה הישנה A לכינוי SEED, שנקרא כיום PRE-SEED. כספי ה SEED נוטים לנוע בין 2 מיליון ל -6 מיליון דולר, בעוד ש PRE-SEED הוא בין 100,000 ל -2 מיליון דולר. היו ברורים כמה אתם מחפשים לגייס כדי למנוע בלבול.

6. המפתח להצלחה הוא הצגת דוגמאות של לקוחות נכונים

חשוב לבנות מודל מכירות חזק שנותן מענה ללקוחות הנכונים. אם קהל היעד שלך הוא ממוקד ואתה מעוניין לפנות לקהלים רחבים מידי או לא מדויקים – המשקיעים עשויים לעצור אותך. חשוב מאוד להשקיע את המאמצים בפניה אל קהל היעד שאותו תציג בגאווה אל מול המשקיעים.

ראה גם: כיצד בונים מחקר שוק

7. תיזום ובקש לקבל משוב

קח את הזמן ליצור קשר עם המשקיעים לאחר כל פגישה ובקש באופן פעיל לקבל משוב. המידע שתקבל יכול לעזור לך לחדד את המצגת שלך. אבל זכור, זו החברה שלך. למרות שעליך לשקול את המשוב, אל תבצע שינויים בהתבסס על כל פידבק אחד. רק אמץ את מה שאתה מאמין שהוא המשוב החשוב ביותר עבור החברה שלך והחזון שלך.

סגירת תפריט