בואו נודה בזה, אתה בונה אפליקציות לא רק בשביל הכיף. בניית אפליקציות היא עסק ואתה צריך להרוויח כסף כדי לתחזק אותה ולהגיע לסבבי גיוס מתקדמים. אבל, עם מספר אפשרויות זמינות למונטיזציה, איזו טקטיקה עליכם לנקוט עבור האפליקציה שלכם?

להיות ברור לגבי מודל המונטיזציה מהיום הראשון, יעזור להוכיח שהלקוחות שלך מוכנים לשלם כדי לפתור את הבעיה שזיהית. ישנם שלושה מודלים עיקריים שמייצרים ההכנסות לאפליקציות בחנויות גוגל ואפל.

  1. הכנסות מתוך אפליקציות בחינם הכניסו את ההכנסות הגבוהות ביותר – 71%
  2. הכנסות בתשלום חד פעמי עמדו על  24%
  3. הכנסות מתוך אפליקציות בתשלום עמדו על 5%

אם אתה משיק את האפליקציה שלך באמצעות אחד ממודלי ההכנסות  האלה, יש לך סיכוי גדול יותר להרוויח יותר מכל מודל אחר. בכדי לדעת מהו מודל ההכנסה הנכון ביותר עבור האפליקציה שלך מוטב לבצע עבודת מחקר שוק ולכלול אותה כחלק מהתוכנית עסקית שלך.

1. Freemium לאפליקציות ומשחקים

זו לא רק אפשרות המונטיזציה הפופולארית ביותר למשחקים ולאפליקציות, אלא גם ההכנסה המניבה ביותר, כאשר רכישות מתוך האפליקציה מייצרות 76 אחוזים מכל ההכנסות בחנות האפליקציות של אפל בארה"ב ומעל 90 אחוזים באסיה.

אפליקציה או משחק freemium מוצעים ללא תשלום למשתמש עם פיצ'רים מוגבלים, תוכן או מוצרים וירטואליים. משתמשים יכולים לגשת לגרסת פרמיום או תוכן ותכונה נוספים באמצעות רכישה מתוך האפליקציה. מסלול זה שימש גם כמנוי לעדכוני תוכן חודשיים. האפליקציה או המשחק החינמי עם רכישה מתוך האפליקציה מסירים את נקודת המחיר כמחסום לאנשים להוריד אפליקציה ומעניקה למפתח אפשרות להוכיח את ערך המוצר שלהם.

אפשר להציע תוכן פרימיום או תוספת או להציע תכונות בסיסיות בחינם המחייבות את המשתמש לשלם כדי להשתמש בפונקציונליות המלאה של היישום. דוגמה טובה היא אפליקציית הכרויות טינדר המאפשר לסמן לייק ללא הגבלה ולראות מי עשה לך לייק ללא מאטצ תמורת דמי מנוי חודשיים.

הציעו גרסה בסיסית של האפליקציה שלכם בחינם לצרכנים בכדי להשיג רכישה מהירה עם התנגדות נמוכה ולתת להם לקנות פיצ'רים נוספים במחיר קבוע או מנוי חודשי לאחר שהם מתחברים ומוצאים בה ערך.

2. אפליקציות בתשלום חד פעמי

משתמשים משלמים רק פעם אחת על הורדת האפליקציה. עדכונים ותוספות תכונות צפויים להיות בחינם.

אם אתה רוצה להפעיל אפליקציה בתשלום, זה אמור להיות משכנע מספיק כדי שמשתמשים ישלמו כסף כדי להוריד גם בלי לדגום אותה קודם. כמו כן, אין הכנסות חוזרות מהלקוחות הקיימים שלך. לקבלת תזרים הכנסות רציף, אתה צריך לחפש לקוחות חדשים.

אז איך קובעים אם האפליקציה שלך צריכה להיות בתשלום? רוב האפליקציות בתשלום מציעות את ערך הליבה בהורדה הראשונה, ואחריה תוספות קלות או שיפורי עיצוב ושימושיות. מרבית אפליקציות השירות נכללות בקטגוריה זו.

3. אפליקציות בתשלום בתוספת תכונות בתשלום

זהו מודל מונטיזציה היברידי שצבר ביקורות רבות. רבים מרגישים שזה לא הוגן לשלם על הורדת אפליקציה ואז לשלם שוב כדי להשתמש בתכונות נוספות. מסוכן לבנות על זה, אבל אם תעשה זאת באמצעות הצעת ערך משתלמת, זה בהחלט יכול לעבוד.

 

עוד באתר: תוכנית עסקית לדוגמא לאפליקציה

 

4. אפליקציות בחינם עם פרסום

בעוד שהאמור לעיל הם כל האפשרויות המחייבות את המשתמש לשלם עבור השימוש, אך אחד ממודלי המונטיזציה הפופולריים הוא אפליקציה חינמית עם פרסום.

אפליקציות רבות משתמשות במודל הכנסות זה. קחו למשל את מדיטציות השינה, שלא עולה כסף להורדה ומריצה פרסומות לא פולשניות כל עוד האפליקציה נמצאת בשימוש. אפליקציה זו מקבלת למעלה מ -330 הורדות מדי יום והיא פועלת למעלה מ -20 דקות בכל שימוש בה.

אתה מרוויח כסף רק כאשר מספר רב של משתמשים מורידים ומשתמשים באפליקציה שלך בתדירות גבוהה מאוד. אז בחר במודל זה למונטיזציה רק ​​אם האפליקציה שלך קוראת לשימוש ממושך ובתדירות גבוהה.

 

אמנם ישנן אפשרויות רבות לייצר הכנסות, אך הדרך להשיג כל סוג של צמיחה בהכנסות לאורך השנים היא באמצעות רכישות/תשלומים חוזרים ונשנים מלקוחות קיימים. "ערך חיי משתמש שלך" יקבע אם האפליקציה היא תחביב או עסק רווחי.

תפריט נגישות

בוא נפתור את האתגר שלך ביחד

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות