כל סטארט אפ מתחיל מרעיון, עם זאת החלק הקשה ביותר הוא לשמור על החלום הזה ברגעים של חוסר וודאות, אכזבות ואתגרים לא צפוים. בידיעה שיותר 90% מהסטרטאפים נסגרים בשנה הראשונה שלהם, איך בכלל אתה יכול להישאר אנרגטי וחיובי לאורך זמן?

לפניכם 3 טיפים חשובים שיעזרו לכם לשמור על חלום הסטארט אפ שלכם:

1. עשו זאת נכון בפעם הראשונה

האם זה אומר שעליך לעשות הכל בצורה מושלמת? לא. (אף אחד לא יכול לעשות זאת!) זה רק אומר שאתה לא יכול להרשות לעצמך להתרשל ולעשות קיצורי דרך של חובבנים. אתה צריך להיות מקצועי ולעשות את שיעורי הבית שלך כדי לעשות מינימום טעויות. הזמן הוא המשאב היקר ביותר שלך, וכשאתה ממנף אותו היטב, אתה ממקסם את ההשקעה שאתה משקיע בכל השאר ושומר על העבודה שלא תהיה קשה ממה שהיא צריכה להיות.

אם זה המיזם הראשון שלך, תעשה מחקר שוק לפני שאתה מתחיל בפיתוח. בחלק מהמקרים תצטרך לעשות שינוים והתאמות לMVP שהגדרת לפני. זה אמור לחסוך לך מאות שעות פיתוח ולמקסם את הסיכויים ל product-market fit .

אולי יעניין אותך: מדריך לתוכנית עסקית שתוכל להביא את הסטארט אפ שלך להצליח בפעם הראשונה.

2. עשייה מסיבית לעומת מחשבת יתר

השוק של היום הוא דינמי ומשתנה ללא הרף, לכן אתה לא יכול להשקיע זמן יקר בכל דבר ולנתח כל משימה.
בכל פעם שתסיים עוד משימה בצ'ק ליסט שלך, תוכל להיעזר בהישגים שלך ולהישאר חדור מוטיבציה לגבי התמונה הכללית של המיזם.

חשוב להבין כי רעיון אינו שווה הרבה בלי עשיה משמעותית. המירו את המחשבה למעשה. לפני שאתה פונה למשקיע, בצע כל תהליך אפשרי שאתה יכול בלי השקעה חיצונית.
1. תבנה תוכנית עסקית
2. תגבש צוות
3. תתחיל לפתח את המוצר שלך

אולי יעניין אותך: כיצד לבצע מחקר שוק איכותי ומקיף לסטארט אפ שלך.

3. אל תשכח ליהנות

סטארטאפ זה רכבת הרים. חשוב להבין שסטארטאפ הוא לא רק מבחן שבו הציון נמדד בדולרים. אתה תגלה זאת במהירות ברגע שתצליח, או אם תדבר עם אנשים שכבר הצליחו.
ברגע שאתה במצב זה, אתה מבין שהעבודה אינה קשורה לכסף. מדובר באנשים ובשמחה בלהביא משהו מעניין וטוב לשוק. מדובר בלאתגר את עצמך בכל יום. העבודה היא קשה, אבל שמרו על קלילות: חייכו ותתבדחו קצת.

לשמור על המיזם בחיים, זה לא דבר קל. נדרשת כוונה, אסטרטגיה וצוות מחויב. עם זאת, גישה משולשת זו יכולה לעזור לך להרחיק את מה שמפריע לך. תתחייב להפוך את העבודה שלך למקצועית, מהירה ומהנה.

תפריט נגישות

לפתח את הרעיון שלך לשלב הבא

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות