הקמת חברה מעולם לא הייתה מרגשת יותר, תעשיית הסטארט-אפים עשירה בהזדמנויות, חדשנות ופוטנציאל. אך יחד עם זאת, יש בה גם סיכונים גבוהים ולמרות שזה עשוי להיות מפחיד לקחת את הסיכונים האלו, הקפיצה פחות מאיימת ברגע שאתה מבין ומעריך את הסיכונים האלה.

מניסיוננו קיימים 5 סיכונים מרכזיים בהקמת סטארט אפ. למרבה המזל, אם אתה מצליח לזהות את הסיכונים האלו בשלב מוקדם תוכל להגדיל את הסיכוי שלך להצלחה.

1.סיכון מוצר או שירות

החליטו מה אתם מוכרים, זה נראה כמו דבר קל לקבוע – במיוחד עבור יזם. אבל היכולת להסביר מה המוצר שלך, הבעיה שהוא פותר ומדוע כדאי להשקיע בו היא הרבה יותר קשה ממה שנראה. היכולת להסביר מהו המוצר שלך חייבת להיות בראש סדר העדיפויות שלך בעת הקמת סטארט אפ. אם אינך יכול לעשות זאת, אינך יכול לצפות מאנשים לשים לב אליו.

זהו סיכון הניתן לשליטה: עליכם להבטיח שהמוצר פונה לשוק גדול מספיק, וההזדמנות הנכונה בשוק זה, בזמן הנכון. חובה לבנות תוכנית עסקית, להכיר את הנוף התחרותי ולהיות מסוגלים לבטא בבירור כיצד העסק שלך משתלב בהקשר של הנוף הזה.

2. סיכון שוק

היכרות עם הלקוח שלך היא ללא ספק גורם הסיכון החשוב ביותר להעריך לפני השקת המוצר שלך. חקרו זאת ביסודיות. חוסר התאמה בין המוצר לשוק מהווה 40% מהסיבות לכישלון של הסטארט אפים. הציגו את המוצר או את הרעיון שלכם לקהל יעד פוטנציאלי לטובת קבלת משוב. זה יעזור לכם למקסם את הסיכוי להתאמה רחבה יותר לצרכיי המשתמשים/לקוחות פוטנציאליים.

3. סיכון פיננסי

כיום יש ליזמים כלים חדשים לגיוס השקעות כמו קיקסטארטר ואינדיגוגו המאפשרים מימון המונים. בנוסף משקיעים – אנג'לים וקרנות הון סיכון הם כולם מקורות מימון רלוונטיים לסטארט אפ. דאג לזהות את נקודות הזמן בהן יש צורך בהשקעות בהון בכדי להגיע לאבן הדרך הגדולה הבאה. אם אתה יכול לבטא את בתוכנית עסקית שלך, נתיב לכל אבן דרך בהצלחה, זה בונה את הביטחון אצל המשקיעים הפוטנציאליים.

4. סיכון אנושי

סיכוי נמוך שאדם אחד יכול לנצח ולהתמודד עם כל האתגרים, לכן חשוב שיהיה צוות טוב ובורד יועצים. הצוות טוב יכול להציע רעיונות לשיפור מוצר, להביא אותו לשוק ולשמור על צמיחה מתמשכת. חשוב על תפקידך כיזם ואפשר לצוות לעשות את מה שהוא עושה הכי טוב. השקיעו באנשים שמאמינים במוצר שלכם והטמיעו תחושת ביטחון שהם יכולים לעזור להעביר את החברה שלכם לקו הסיום.

5. סיכון ביצוע

יזמים רבים יכולים להסתבך כל כך בפרטים שהם מאבדים לחלוטין את מסלול החברה והאסטרטגיה הכוללת. לחלופין, כמה מייסדי חברות נשארים ברמה גבוהה ומתעלמים מפרטים מכריעים שגורמים לבעיות גדולות. מה שגילינו בשלב מוקדם הוא שגישה דיכוטומית של הערכת הפרטים, לפחות בשלבים המוקדמים, תוך שמירה על התמקדות חדה בביצוע העסקי הכללי, תבטיח את הסבירות הגבוהה ביותר להצלחה ארוכת טווח בבניית חברה מצליחה.

בחלק מהסיכונים אתה יכול לשלוט, ובאחרים אתה לא יכול. כדי להיות יזם מצליח, עליך להיעזר באחרים כיצד למתן סיכונים. אך לעולם אל תאפשרו לאדם אחד להשפיע ב 100% בתהליך קבלת ההחלטות. תכנן את המיזם שלך בצורה יסודית. תבנה תוכנית עסקית שתתבסס על מחקר שוק מעמיק.תעריך את הסיכונים ואל תחשוש מהם.

תפריט נגישות

בוא נפתור את האתגר שלך ביחד

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות