מדוע הצלחה אינה תלויה ברעיון העסקי שלך, באיכות המוצר שלך או בהון שלך. מדי שנה קמים -305 מיליון סטארט-אפים, מבין חברות הסטארט-אפ הללו בלי קשר לענף מסוים מרבית הסטארט אפים נכשלים. מדוע 90% מהסטארט-אפים נכשלים?

להלן 3 המיתוסים הכי מובילים בקשר להצלחה של סטארט אפים:

מיתוס ראשון: "חברות סטארט-אפ זקוקות לרעיון ייחודי כדי להצליח"

רבים מניחים שסטארט-אפ הוא חברה צעירה שפיתחה רעיון עסקי ייחודי, שמטרתה להשפיע מיידית ומשתלטת על השוק היעד שלה, זהו מיתוס רציני. רבים מאמינים בתפיסה מוטעית זו מכיוון שהצלחות בסטארט אפ בדרך כלל מוצגות על ידי כוכבים יחידים כמו מארק צוקרברג (פייסבוק), לארי פייג' (גוגל), אילון מאסק (טסלה, SpaceX), ג'ק מא (עלי באבא) וכו'.

עם זאת, זה לא מצליח לחשוף את הסיבה העיקרית מאחורי הצלחתם הטמונה במודל העסקי שלהם, במיצוב המוצר ובחוויית הלקוח, ולא בעצם הייחודיות של הרעיון שלהם.

  • פייסבוק לא הייתה הרשת החברתית הראשונה, זה היה העתקה של houseSYSTEM ו- Myspace.
  • גוגל לא הייתה מנוע החיפוש הראשון, וגוגל לא המציאה את האפשרות למונטיזציה בחיפוש.
  • חברת Zynga לא המציאה את Farmville, זינגה העתיקה את המשחק מ- Farmtown
  • Microsoft Window לא הייתה מערכת ההפעלה הראשונה של ממשק המשתמש. למעשה, היא הייתה נחותה מבחינה טכנית ממתחרותיה אך ניצחה במלחמת נתחי השוק בין IBM לאפל. זה פשוט בגלל שמיקרוסופט הבינה מה באמת הצרכנים רוצים יותר מאשר IBM ואפל.

טיפ: הצרכנים רוצים שההצעה שלך תהיה ייחודית והביצוע שלך יהיה מושלם. להצלחה אין שום קשר לרעיון העסקי שלך.

מיתוס שני: "אם תבנה אותו הם יבואו"

המיתוס השני הנפוץ ביותר לגבי סטארט-אפים היא האמרה "אם תבנה אותה, הם יבואו". מחקרים טוענים כי 21.5% מהסטארט-אפים נכשלים בשנה הראשונה, 30% בשנה השנייה, 50% בשנה החמישית ו -70% בשנה העשירית שלהם. רבים בנו סטארט-אפים במשך שנים, השקיעו את זמנם, את האנרגיה שלהם ואת החסכונות שלהם, מתוך אמונה כי המשקיעים שלהם יבחינו בעבודתם הקשה.

רוב האנשים מבחינים בהצלחה האדירה של חברות כמו יאהו, גוגל ופייסבוק. אחרי הכל, אלה רק אתרים בחינם שאנשים נוהרים אליהם. זה נותן תחושת ביטחון כוזבת ליזמים שחושבים שבניית טכנולוגיה והוצאתה לשוק, זה כל מה שאתה צריך לעשות כדי למשוך משתמשים. הם לא מצליחים להבין שגוגל צללה במשך שנים לפני שהם הצליחו. פייסבוק בקושי הייתה פופולרית באוניברסיטת הרווארד, שם התחילה – והייתה צריכה לעשות שינויים והתאמות רבים כדי להשיג את יעדיה. העניין הוא שאנחנו רואים רק את קצה קרחון ההצלחה.

90% מהעבודה שעוברת בבניית סטארט-אפ אינה ידועה לציבור. בתקשורת לא מדברים על זה. רק כשאתה קורא שנים אחר כך זיכרונות ואוטוביוגרפיות של המייסדים – אתה מגלה את המסע האמיתי שהם נאלצו לעשות כדי לבנות סטארט-אפ מצליח. בעולם הזה, זה לא המוצר הכי טוב שמנצח – זה המוצר הידוע ביותר. רוב הזמן שלך צריך להיות מושקע בהפצת הבשורה על הרעיון שלך. לדבר עם אנשים שאתה מתכוון לשרת, להבין את הבעיות שלהם, את התקוות ואת החלומות שלהם. גלה מדוע הם יגידו לא לפתרון שלך ויתייחסו להתנגדויות אלה.

טיפ: בעולם הזה, זה לא המוצר הכי טוב שמנצח – זה המוצר הידוע ביותר.

מיתוס שלישי: "תחילה עליך לגייס כסף לפני שתתחיל"

זהו המיתוס שאחראי להרוג מיליוני מודלים עסקיים ייחודיים בכל שנה. למיליוני יזמים צעירים יש רעיונות מדהימים כמו אמזון, פייסבוק או טיקטוק הבא שמתבשל בראשם. למרבה הצער, רובם אפילו לא מוכנים להשקיע שקל בסטארט אפ שלהם או בצמיחה האישית שלהם, ובכל זאת הם חולמים על מיליונים שיגייסו מקרנות הון סיכון.

עסקים הם עניין של אנשים, אם אתה יכול להבין את הבעיות של אנשים ולפתור אותן בצורה משמעותית – אז הסטארט-אפ שלך יפרח. בין אם יש לך משקיעים ובין אם לא. החדשות הטובות הן שאתה יכול למעשה להתחיל ליישם את המודל העסקי שלך על ידי השקעת זמנך:

  • לדבר עם אנשים
  • לקבל משוב על הרעיון שלך
  • לזקק את המוצר / השירות
  • בניית תוכנית עסקית
  • לבנות אב טיפוס

טיפ: ההשקעה הראשונה והטובה ביותר שאתה זקוק לסטארט-אפ שלך היא עצמך (מבחינת ההתפתחות האישית והעסקית) . השני הוא הזמן שהושקע בהבנת הלקוחות הפוטנציאליים שלך.

תפריט נגישות

בוא נפתור את האתגר שלך ביחד

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות