יש לך רעיון עסקי נהדר וחזון, השלב הבא שלך לפני שאתה מציג אותו למשקיעים או אפילו חושב על יום ההשקה, הוא לכתוב תוכנית עסקית מוצקה. תוכנית עסקית משמשת כמדריך העסקי שלך על ידי פריסת אבני דרך והצגת שוק היעד שלך. עם זאת בניית תוכנית עסקית זה לא תמיד קל כמו שזה נראה.

לפניכם 9 דברים שאתם צריכים לדעת בעת כתיבת התוכנית עסקית הראשונה (טיפים מיזמים מנוסים):

1. מצאו מנטור

הקמתי את החברה הראשונה שלי מתוך ייאוש ומעולם לא כתבתי תוכנית עסקית. המטרה שלי אז הייתה הישרדות. למדתי מתוך ניסיון והבנתי את הדברים תוך כדי התפתחותם. למרות שזה הסתדר לי טוב בסופו של דבר, זה היה יוצר עבורי מסע הרבה יותר טוב אילו הייתי יודע יותר על שיווק, פרסום ועל הצורך במנטור. בסופו של דבר הצטיינתי בכישורים אלה ואחרים, אך רק לאחר הרבה ניסיונות וטעויות, שיכולים להיות יקרים ביחס לזמן ולכסף.

2. פיתוח מקורות הכנסה מרובים

לא יכולים להיות לך יותר מדי ערוצים פוטנציאליים להכנסה. הקדישו חלק ניכר ומוקדש של זמן לסיעור מוחות מחוץ למסלול ההכנסות כמו: אירועים, מנויים, מוצרים ומה שזה לא יהיה. פשוט פתחו אפשרויות מעבר לתוכנית המקורית שלך.

3. היו מוכנים לשינויים

הלוואי והייתי יודע כמה דברים ישתנו בין תוכנית העסקית ל5 שנים הראשונות לבין המציאות. אתה לא מבין כמה מהר אתה יכול לשנות את המיזם לכיוון חדש ובסופו של דבר לשנות חלק נכבד מהתוכנית העסקית שלך. העצה הטובה ביותר שלי היא זו: תכנן עם גמישות בראש. דברים לא תמיד ילכו בדרך שלך והתוכניות ישתנו. אם תוכל לצפות את השינויים לפני שהם מתרחשים, יהיה לך סיכוי טוב יותר ליצור תוכנית עסקית מוצלחת.

4. דאגו לא להפוך את התוכנית העסקית לארוכה מדי

הלוואי והייתי יודע שהתוכנית העסקית שלי צריכה להיות ממוקדת כדי לשמש כתוכנית להשקעה ולשלבי הצמיחה הראשוניים. במקום זאת, התוכנית העסקית הראשונה שלי הייתה מעל 80 עמודים עם מידע פיננסי מפורט שמעולם לא השתמשתי בו. העצה שלי היא לשמור על התוכנית העסקית שלך רזה וממוקד. תמיד תוכל להוסיף עוד נקודות בהמשך.

5. לדבר עם אנשים לפני כתיבת תוכנית עסקית

לא משנה כמה אתה ט בתכנון, אינך יכול לחזות כיצד לקוחות ישתמשו במוצר שלך או יתקשרו עם העסק שלך. יש כל כך הרבה שאתה יכול ללמוד רק על ידי שיחות עם לקוחות פוטנציאליים. עליך לדבר עם לקוחות לפני כתיבת תוכנית עסקית. תבנה אבטיפוס קטן ומהיר ונסה אותו.

6. תשקלו כישלון בנוסף להצלחה

כשכתבתי את התוכנית העסקית הראשונה שלי, התמקדתי רק בצד החיובי שבה. מעולם לא חשבתי על כישלון, ולכן התוכנית שלי הייתה על הצלחתה. עכשיו כשאני מסתכל לאחור, אני מצטער שעשיתי

את זה. במקום לחשוב שכל האסטרטגיות שלי יעבדו על הצד הטוב ביותר, הלוואי והייתה לי תוכנית גיבוי לכל אחת מהן. זה היה עוזר לי בשתי דרכים. ראשית, לא הייתי דואג כל כך בכל פעם שתוכניותיי נכשלו. שנית, זה היה עוזר לי לקבל החלטות טובות יותר ולהגיע ליעדים שלי מהר יותר. זהו לקח מרכזי שלמדתי כיזם.

7. לבסס את התוכנית שלכם על צרכי הלקוח

אחד הלקחים שלמדתי בשלב מוקדם הוא שכל היבט של העסק שלך צריך להתבסס על צרכי הלקוחות שלך. אם אתה זוכר זאת בעת בניית התוכנית העסקית שלך, זה יכול לשנות כמעט כל דבר שאתה עושה. תבחר כלים שונים, תקצה משאבים שונים לצוותים ותתכנן את השיווק שלך בהתאם למה שהכי טוב לקהל שלך. תמיד המשך לחשוב על הלקוחות שלך ומה עוזר להם. כשאתה זוכר את הצרכים שלהם אתה תקבל את ההחלטות הטובות ביותר.

8. ממשו את חזון שלכם באופן מלא

כאשר כתבתי את התוכנית העסקית הראשונה שלי, הלוואי והייתי מקצה יותר זמן לממש את החזון שהיה לי. קצת התעמקתי בחזון, אבל לא הקדשתי הרבה זמן להגדיר אותו למקום שמישהו יידע מה זה. יצירת עסק פירושה גם יצירת מותג, ויזמים חדשים רבים לא מצליחים להבין זאת. עליך ליצור מותג המייצג במדויק את החזון שיש לך עבור החברה שלך, כך שתוכל לבנות אותו כפי שאתה רואה לנכון.

9. זכרו שהתוכנית שלכם היא רק מסגרת

אני חושב שחשוב לדעת שתוכניות העתיד שלך כולן מסגרת לא קונקרטיות. במילים אחרות, ייתכן שלא תגיע בדיוק למקום בו ציפיתם בסוף תוכנית עסקית הראשונה שלך. עם זאת, זה מראה שאפשר להצליח בלי שהכל ילך בדיוק כצפוי.

תפריט נגישות

לפתח את הרעיון שלך לשלב הבא

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות