יזמים וחברות סטארט אפ מתמודדים עם עולם של הזדמנויות, אך הם גם עם רצף אתגרים גדול וכמות רבה של נתונים. מפתיע כי נתונים הסטטיסטיים מגלים, כי למעלה מ- 50 אחוזים מהסטארט-אפים בארצות הברית אינם שורדים יותר מארבע שנים. אמנם ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על ההצלחה של הסטארטאפ, אולם תחום שהופך חשוב יותר ויותר לחברות בכל הגדלים הוא בינה עסקית (BI). למייסדי הסטארט אפ של היום יש גישה למגוון רחב של כלים המציעים ניתוח נתונים היסטורי וחיזוי, כדי לדרבן קבלת החלטות טובה יותר.

הבעיה היא כמובן – האם המייסדים מוכנים לנצל את המשאבים הזמינים הללו. במציאות, אם ברצונך לראות הצלחה בשנת 2020 ואילך, עליך להתחיל לשים את הבינה העסקית בעדיפות עליונה.

שפר את ניהול הזמן שלך

רבים ממייסדי הסטארט אפ יודעים שיש מידע חשוב בתוך נתוני החברה שלהם, אך הם טועים לחשוב שהם לא יכולים להרשות לעצמם כלי תוכנה נוסף. הם מניחים שהם יוכלו למצוא זמן לעיין במידע בכוחות עצמם, כדי למצוא תובנות. למרבה הצער, כוונות טובות אלה מתורגמות לעיתים רחוקות לפעולה. 56 אחוז מהעסקים הקטנים – הבינוניים מדווחים על בדיקות נתונים שלהם רק "לעתים רחוקות" אחוזים נוספים מעולם לא בדקו את הנתונים שלהם. כשאנחנו בוחנים את הסיבות שמאחורי התופעה, כ 33 אחוזים מכלל הנשאלים אמרו, כי הסיבה שהם לא בחנו את הנתונים שלהם היא בגלל שהם עסוקים מדי בדברים אחרים.

החל משיווק המוצר או השירות שלך ועד לנתונים פיננסיים, יש הרבה תחומי אחריות שמושכים את תשומת הלב שלך לכיוונים שונים. איתור נתונים יכול להימשך זמן רב מדי, ולמנוע ממך לטפל בנושא אחר. בכך שתאפשר לכלי BI לבצע את העבודה הקשה של ניפוי נתונים עבורך, תוכל לפעול בצורה יעילה יותר.

צבור את הידע לקבלת החלטות חכמות יותר

בינה עסקית מספקת הרבה מעבר לדיווח על הנתונים. כלי ניתוח אלה מחפשים באופן פעיל קשרים בין מקורות נתונים מרובים, כדי לעזור לך לגלות את הסיבות שמאחורי מגמות ואירועים מסוימים. לא רק שכלים אלה יכולים להציע תובנות, אלא שרבים מהם מציעים גם ניתוח ניבוי – ואפילו מציגים פתרונות מעשיים שבהם תוכלו להשתמש, כדי לשפר את הפעילות העסקית.

כמובן, בשביל לקבל החלטות טובות צריך לשאול את השאלות הנכונות. לרוב החברות יש KPIs דומים: הגדלת מכירות, התרחבות לשווקים נוספים, שיפור היעילות התפעולית וכן הלאה. העניין הוא שכולם מחפשים את אותם הדברים. חברות יוצאות דופן באמת הן אלה שמסבירות את ה- KPIs שלהן על בסיס שילוב של מקרו כלכלה, מה שקורה בתעשייה שלהן ומזהות KPIs חדשים שמבדילים אותם מהמתחרים.

במילים אחרות, אינך צריך רק להגביל את השימוש שלך במודיעין עסקי למכירות. לדוגמה, ניתוח מעמיק יכול לעזור לך לקבוע אילו נושאים בבלוג ימשכו את הקוראים לאתר שלך.

המתחרים שלך משתמשים ב- BI

מה שאולי חשוב להבין הוא שהמתחרים שלכם כבר משתמשים בכלים אלה.

תאגידים גדולים מובילים באימוץ מודיעין עסקי. לדוגמה, נטפליקס משתמשת בכלי בינה עסקית וכלי AI , בכדי להפעיל את מערכת ההמלצות שלה. השימוש של אמזון במודיעין עסקי מרשים אולי אפילו יותר. מודל המשלוח הצפוי של אמזון משתמש בbig data, כדי לחזות אלו מוצרים אתה צפוי לרכוש, ומתי.

כלי בינה עסקית הופכים לנגישים יותר ויותר לעסקים קטנים. אם אינך משתמש בכלים אלה למינוף  הנתונים שלך, אתה יכול להיות בטוח שהמתחרים שלך ישתמשו בהם, כדי להשיג יתרון תחרותי.

יכולת למנף נתונים למודיעין ותכנון עסקי עשויה לספק את התובנות בכדי להשיג יותר לקוחות, לשפר את שולי הרווח ולבנות תוכנית עסקית מדויקת לשנים הבאות.

 

תפריט נגישות

בוא נפתור את האתגר שלך ביחד

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות