שקף 1 – שער

לוגו + סלוגן

שקף 2 – הסיפור

שקף זה הינו מבוא למוצר שלכם ומסביר, רצוי באמצעות דוגמא פרקטית, כיצד מתנהל העולם היום ללא המוצר שלכם ומדוע זה בעיה. בעולם לפני Get Taxi, למשל, אנשים רצו מונית היו צריכים להתקשר למוקדים או להסתמך שתעבור לידם מונית. מהצד של הנהגים, קיים קושי במציאת לקוחות בסביבה וניצול אופטימלי של המונית.

במידת האפשר, רצוי להציג נתונים מבוססים וסטטיסטיקות כגון "הזמן הממוצע למציאת מונית הינו X דקות", "ב- 50% מהמקרים, נהג המונית חוזר לאזור הפעילות שלו ללא נוסע". שקף זה הינו אחד החשובים במצגת העסקית משתי סיבות:

  • רושם ראשוני – זה השקף הראשון שהמשקיע רואה ולכן אם הוא משעמם או לא תורם לסיפור, המשקיע יקבל רושם שלילי כבר בדקה הראשונה להצגה
  • זה הבסיס לצורך של המוצר שלכם. ללא סיפור טוב, המשקיע לא יבין את הצורך לעומק

שקף 3 – הפתרון

זה המקום להציג את המוצר שלכם, איך הוא עובד, מה הוא עושה וכל מידע נוסף שלא ישאיר מקום לשאלות לגבי הפונקציונליות של האפליקציה. במידה וקיים סרטון תדמיתי, זה המקום להציגו. אם נחזור לדוגמת Get Taxi, תרשים זרימה פשוט יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר: מזינים יעד –> לוחצים "אתר מונית" –> מוניות בסביבה שנרשמו לאפליקציה מקבלות את הקריאה –> מונית המעוניינת לבצע את ההסעה לוחצת על "קבל" ותוך דקות ספורות ההסעה מתבצעת.

שקף 4 – יתרונות

הבנו איך האפליקציה עובדת ומה היא עושה אך זה לא עונה על "מה הערך המוסף שלה". בשקף זה יש לפרט את היתרונות של האפליקציה לעומת הקיים בשוק.

כמובן שיש עוד יתרונות אך רצוי להתמקד בעיקריים בלבד כדי שההיתרונות העיקרים לא "יבלעו" עם השוליים.

שקף 5 – יתרונות מול מתחרים

לאחר שהסברנו את היתרונות לעומת הקיים, במידה וקיימים מתחרים המציעים פתרונות דומים, יש להסביר כיצד הפתרון שלנו טוב יותר.

שקף 6 – שוק + מודל עסקי

זה המקום לפרט את הפוטנציאל העסקי של המוצר וכיצד נכניס ממנו כסף. לענייננו, אם אנחנו מדברים על השוק הישראלי, שוק המוניות מגלגל X מיליון ₪ בשנה, הוא צומח בקצב של Y% וכיום יש בכביש Z מוניות פעילות. כל מידע אחר שיכול להעיד על פוטנציאל הרווח של המוצר צריך להופיע גם כן.

באפליקציות, לא תמיד ברור כיצד מכניסים כסף אך במקרה של Get Taxi זה יותר ברור. כאן (או בשקף עוקב) יש לפרט את ה"כיצד" (עמלה מכל נסיעה + תשלום קבוע חודשי) ואת ה"כמה" (15% ו- 1,000 ₪, לדוגמא).

שקף 7 – ההזדמנות העסקית

שקף זה צריך לענות על השאלה "למה לי להשקיע במיזם שלך?". להלן מספר משפטים שאפשר להכניס בשקף זה:

  • אנחנו הראשונים בשוק (קרי, אין אף מוצר שמציע פתרון דומה לשלנו)
  • שולי הרווח גבוהים מהמקובל בשוק (אין לזרוק משפט זה באוויר ללא תימוך מספרי)
  • המוצר כבר עובד / הוכחנו את הטכנולוגיה ואנחנו רחוקים X חודשים מיציאה לשוק (יש משקיעים שלא מעוניינים להשקיע לטווח הארוך ולכן אם הזמן לשוק קצר יש לציין זאת
  • קניין רוחני חזק (במידה ויש)
  • המגמה בשוק מצביעה על כך שהפתרון שלנו הוא העתיד (למשל, אוטומציה, מנועים חשמליים ולא בנזין וכו')

שקף 8 – הצוות

ניתן להתדיין על היכן להכניס את שקופית הצוות ימים ולילות אך דעתנו היא שכדי שהסיפור יהיה עקבי, הצגת הצוות צריכה להתחבר להזדמנות העסקית. עם זאת, ניתן להשים שקף זה בתחילת או בסוף המצגת.

בשקף זה יש לפרט את הפעילים במיזם, תפקידם וניסיונם הרלוונטי.

שקף 9 – ההשקעה

כמה כסף אנחנו צריכים, איזו אבני דרך נשלים באמצעותו ותוך כמה זמן. דוגמא:

כמובן שזו דרך אחת להציג ויש הרבה דרכים אחרות לעשות זאת.

תפריט נגישות

בוא נפתור את האתגר שלך ביחד

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות