תוכנית עסקית לדוגמא

להורדה חינם

חברת טרגו היא שותף מושלם לסטארט אפ שרוצה, ללמוד על הסביבה העסקית שלו, להגדיר את הMVP ולתכנן נכון את הפעילות העסקית שלו. בעמוד מוצגות מספר דוגמאות לתוכנית עסקית בתחומים שונים, כך שניתן לראות כי כל מוצר דורש גישה שונה. תוכנית עסקית והפורמט שלה, משתנים בהתאם לתחום ושלב בו הסטארט אפ נמצא.

לדוגמא, בתוכנית עסקית למוצר בתחום הפינטק כנראה תהיה התייחסות לרגולציה ושיתופי פעולה אסטרטגיים ובתוכנית עסקית לאפליקציה הדגש הוא אסטרטגיית GTM

שימוש נכון בדוגמא לתוכנית עסקית

אם אתה מחפש תוכנית עסקית לדוגמא, עליך לדעת איזו תחום אתה צריך לחפש את התוכנית העסקית ולאיזו מטרה. אחרי חיפוש קצר בגוגל תמצא שפע של דוגמאות לתוכניות עסקיות, אבל לתעשיות שונות ולמיזמים בשלבים שונים יש תוכניות עסקיות שונות עם מטרות שונות. אם מדובר בסטארט אפ בשלב הרעיון אז התוכנית תתמקד במחקר שוק  ומתחרים, כאשר חברה כבר נמצאת בשוק תוכנית עסקית תתמקד באסטרטגיית התרחבות ובהזדמנויות לצמחיה.

מטרת הדוגמאות של התוכניות העסקיות באתר היא קודם כל להבין מה זה תוכנית עסקית ברמה קונספטואלית. תוכנית עסקית זה לא מסמך שמציגים בפגישה הראשונה עם המשקיע אלא בעיקר בסיס לידע ומידע עבור צוות המייסדים ובסיס למצגת למשקיעים אותה מציגים בפגישה. לא כל סעיף המופיע בתוכנית עסקית לדוגמא אמור להופיע בתוכנית שלכם וההפך. יכול להיות שבדוגמא לתוכנית עסקית שאתם מתבססים עליה אין את הסעיפים החשובים למיזם שלכם.

הדרך הטובה ביותר היא קודם כל להתחיל לבנות תוכנית עסקית משלך באופן עצמאי. תהליך כתיבה של תוכנית עסקית מייצר תהליך מחשבתי ועוזר לך להבין יותר טוב את המוצר הלקוח הפוטנציאלי שלך. לאחר שעשית מחקר שוק ראשוני, תיארת את המוצר ואת הצעדים הראשוניים שלך, תבחר דוגמא לתוכנית עסקית רלוונטית ותראה איך אתה יכול לשפר את התוכנית העסקית שלך.

איך להכין תוכנית עסקית

מתי אין צורך לבנות תוכנית עסקית

במידה והמיזם שלך נמצא בשלב מוקדם ואתה מעוניין לגייס הון ראשוני, אין צורך בבניית תוכנית עסקית מלאה אלא ניתן להסתפק במצגת עסקית ומודל פיננסי. זה לא אומר שניתן לדלג על מחקר שוק ותכנון העסק. פשוט אין צורך בבניית תוכנית עסקית מסודרת עם תקציר מנהלים. צריך לעשות מחקר שוק, ניתוח מתחרים, תוכנית יציאה לשוק ותוכנית פיננסית ולהציג את המידע הזה במצגת עסקית של 14-20 שקפים.

גם את המודל הפיינסי יש להציג בתוך המצגת בצורה ויזואלית. אין להדביק טבלאות ומספרים למסמך, אלא להציג את הנתונים בתוך תרשימים וגרפים. את אבני הדרך שאתם הולכים להשיג במסגרת התוכנית העסקית שלכם יש להציג כתרשים גאנט או כל תרשים זרימה אחר עם ראשי פרקים.  עם החלטתם לוותר על הניית תוכנית עסקית מלאה ולהסתפק במצגת עסקית קחו בחשבון שמשקיעים ישאלו עשרות שאלות במסגרת בדיקת נאותות אז ודאו שגם אם לא כל המידע מופיע במצגת עצמה יש לכם אותו במסמך פנימי או בראש שלכם.

מתי לפנות למומחה כדי להכין תוכנית עסקית?

לתוכנית עסקית שבנויה היטב יכולה להיות השפעה מכרעת על הצלחת החברה ועל היכולת של היזם לגייס השקעה . אם הורדתם דוגמא לתוכנית עסקית, התחלתם למלא את החלקים הראשונים ואתם מבינים שאתם ממלאים טפסים במקום באמת לתכנן את הסטארט אפ שלכם, אתם לא לבד.

רוב האנשים שמורידים תוכניות עסקיות של אחרים מהאינטרנט  נתקלים בבעיות  של חוסר מידע וחוסר יכולת באמת לתכנן את המיזם שלהם. ללא היכרות מקדימה עם השוק וללא ידע חיוני קשה לבנות תוכנית עסקית בעלת ערך ממשי. זה השלב שבו כדאי לדבר אתנו על מנת להפוך את הסטארט אפ שלך להזדמנות להשקעה.

דוגמאות של תוכניות עסקיות נועדו להוות אינדיקציה לאיך תוכנית עסקית אמורה להיראות ולא ככלי עליו היזם מבסס את התוכנית העסקית שלו. אם תנסו להחכות תוכנית עסקית קיימת, זה עלול לעשות יותר נזק מתועלת. תוכנית עסקית לא מקצועית יכולה לחסל הזדמנות השקעה אטרקטיבית. 

תוכנית עסקית לדוגמא לפי תחום

תפריט נגישות

בוא נפתור את האתגר שלך ביחד

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות