אף חברה לא גדולה מכדי להפיק מנטליות של סטארט-אפ, אבל מה מייחד תרבות הסטארט-אפ? לסטארט-אפים יש את היתרון של צוות קטן יותר שמקבל החלטות חדשניות ומגיב לבעיות כשהן מתעוררות, בעוד שארגונים גדולים מאבדים את היכולת לנוע מהר וליישם שינויים לפי הצורך.

לנוע מהר

סטארט אפים הן חברות פרואקטיביות. לצוות קטן יותר יש את היתרון להגיב לבעיות במהירות ולספק פתרונות חדשים ביעילות. עבור חברה גדולה יותר, אולי יהיה קשה לנוע במהירות בכל הערוצים הדרושים, אבל ההבנה שזמני תגובה מהירים והאצלת סמכויות לעובדים ליצור פתרונות ולקבל החלטות הם המפתח לתרבות של צמיחה מהירה.

טעויות קורות. זה בלתי נמנע. סטארט-אפים ממהרים לאמץ טעויות וליישם שינויים לפי הצורך. כאשר מתעוררות בעיות, הצוות נע במהירות לטפל בבעיות, לספק פתרונות וליישם שינויים. ההבחנה בין סטארט אפ לארגון היא שחברות קטנות יותר מבינות שחדשנות היא המפתח להישרדות, ומאמצים מוקדמים נתקלים בהכרח במחסומים ובטעויות בדרך.

השינוי הוא קבוע (ומיידי!)

סטרטאפים משתנים כל הזמן ומחפשים דרכים להמציא את עצמם מחדש. הם תמיד על הדבר הגדול והטוב הבא הבא. גם תוך כדי הצגת פרויקטים ופיתוחים חדשים, הצוותים כבר חושבים על הצעד הבא שלהם ומתכננים עדכונים חדשים.

חדשנות היא המפתח. חברות קטנות מסתמכות על טכנולוגיה חדשנית כדי להפוך משימות לאוטומטיות ולאפשר לעובדים להתמקד משימות משמעותיות כדי לקדם את העסק קדימה. כל עובד מוזמן לחדש ולספק פתרונות מחוץ לקופסה.

גמישות, השראה לחדשנות

מה החלק הכי טוב בסטארט-אפים? אין צורך בניהול מיקרו של עובדים כאשר הצוות מורכב מאנשים נלהבים הפועלים לקראת חזון ומטרה משותפים. מקום עבודה גמיש מטפח תחושת אמון בקרב הצוות, וכתוצאה מכך עובדים יעילים ופרודוקטיביים יותר.

עובדים, במיוחד הדור הצעיר שמהווה כיום את רוב כוח העבודה, משגשגים בסביבות עבודה גמישות המאפשרות להם להפעיל את היצירתיות שלהם ולשתף פעולה עם עמיתיהם. יש סיבה לכך שלסטארט-אפים יש בדרך כלל תוכנית משרד בקונספט פתוח. סביבה שיתופית תאפשר לעובדים לחלוק רעיונות וליצור פתרונות חדשניים.

תרבות הסטארט-אפים נעה מהר, מאמצת שינויים ומעודדת חדשנות. כל החברות, ללא קשר לגודלן, יכולות להפיק תועלת מתרבות חברה שדוחפת את העובדים לחלוק רעיונות, לחדש וליצור שינוי. הדרך היחידה לעצב את ההיסטוריה היא לעשות זאת מהר.

איך טרגו יכולה לעזור?

רוב החברות בינוניות וגדולות התחילו כסטארט אפים מהירים, זריזים ובעלי יכולת הסתגלות. הן התמקדו בלקוחות. הן שנאו מורכבות. אבל יותר מדי חברות מקבלות פשרה מטרידה. הן משיגות נתח שוק, אבל מאבדות את המנטליות של סטארט אפ – נקודות החוזק והערכים העיקריים שעזרו להן להצליח ולצמוח. רק אחת מכל תשע חברות המשיגות צמיחה מתמשכת ורווחיות רציפה לאורך שנים, הן גם אלו ששומרות על מנטליות של סטארט אפ.
כחלק מתהליך ייעוץ עסקי טרגו עוזרת לחברות להחיות את המנטליות של סטארט אפ דרך שלושה פרמטים עיקריים:
1. מיקוד חזק בתזרים מזומנים
2. נטייה ליוזמה
3. סלידה מבירוקרטיה
4. בניית תוכנית עסקית

מיקוד חזק בתזרים מזומנים: סטארט אפים אובססיביים למזומנים שיוצר העסק, מה שדורש מהם לפקח כל הזמן על הרווחיות הגולמית של העסק והוצאות הנהלה וכלליות. לאורך זמן חברות גדולות נוטות לאבד אמון בבקרת עלויות. במקום להוזיל את עלויות המכר, הכלליות והניהוליות כאחוז מהמכירות. הן מסתפקות בצמיחה במכירות. הם מתעלמים מהערך של הפחתת עלויות מתמשכת והעברת ההתייעלות ללקוחות. זה לא קורה בחברות עם מנטליות של סטארט אפ.
נטייה לפעולה ולמהירות: סטארט אפים אינם מתנגדים לקונפליקט – אם הוא נפתר במהירות – כדרך לתוצאות הטובות ביותר עבור החברה ולקוחותיה. אבל הם לא יסבלו שמישהו ישתמש בקונפליקט כתירוץ לחוסר מעש. בחברות עם מנטליות של סטארט אפ, הגיבורים הם האנשים שפועלים. הם לא נרתעים מקונפליקט – וגם לא מרשים לעצמם להסתבך בקונפליקטים.
סלידה מבירוקרטיה: מערכות, תהליכים ונהלים הופכים נחוצים יותר ויותר ככל שהחברה צומחת, אך סטארט אפים מבקשים לאזן את הצורך הזה על ידי עידוד אנשים שאינם מהססים להרוס את המערכות אם זה אומר לעשות את הדבר הנכון עבור הלקוח.

תפריט נגישות

בוא נפתור את האתגר שלך ביחד

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות