תוכנית עסקית

תוכנית עסקית בתחום הפיננסי Fintech

אז החלטת לפתח פתרון בתחום הפינטק. מצוין. לפני שאתם צוללים ללילות ארוכים של פיתוח ומחשבה, קחו רגע וחישבו על הכנת תוכנית עסקית.

תחום הפינטק הינו מהפופולריים ביותר בשנים האחרונות. יותר ויותר עסקאות נעשות אונליין. צרכנים וחברות מעבירים את פעילותם הפיננסית לאזור המקוון, ולכן הדרישה לפתרונות יעילים גבוהה ומשקיעים רבים מחפשים את "הדבר הבא" בתחום.

מדוע חשוב, אם כך, להכין תוכנית עסקית לפני שמתחילים בפיתוח או פונים לגיוס?

  • התכנות – בדיקה האם יש כלל צורך שוק לפתרון מהסוג הזה
  • מתחרים – האם קיימים מוצרים זהים או דומים? אם כן, כיצד
  • המוצר שלי טוב יותר רגולציה – האם יש צורך באישורים רגולטורים לצורך שיווק המוצר?
  • שת"פים אסטרטגיים – בדרך כלל פתרונות בתחום הפיננסים B2B/ B2C מתממשקים למערכות קיימות של בנקים וכרטיסי אשראי.
  • אבני דרך – הצבת מטרות ויעדים, הן לתקופת הפיתוח והן לאחר תחילת שיווק
  • צורך פיננסי – כמה כסף אני צריך ולמה הוא ישמש? איזה אבני דרך נשלים עם הכסף?

תוכנית עסקית למוצר פינטק עונה, בין היתר, על השאלות הבאות:

תיאור המוצר

מה המוצר עושה? מה הטכנולוגיה שבבסיסה עומד המוצר? מהם יתרונות המוצר? איזה בעיה הוא פותר ומהי חומרת הבעיה?

במוצרי פינטק, חשוב לשים דגש על הטכנולוגיה שבבסיס המוצר. הסיכונים בתחום זה גבוהים יותר בתחומים אחרים לאור החשיבות הפיננסית שלהם וההתעסקות במשאבים כספיים. על כן, חשוב להבהיר כיצד הטכנולוגיה שבבסיס המוצר פועלת.

רגולציה

האם יש צורך באישור רגולטורי כדי לשווק את המוצר? במידה והמוצר מתממשק לגופים פיננסיים, הרי שעל המוצר לעמוד בדרישות אבטחה מחמירות ועמידה בתקנים.

מתחרים

מיהם המתחרים הקיימים שלנו? מהו נתח השוק שלהם? כיצד המוצר שלהם שונה משלנו ומדוע השוני הזה הוא כה מהותי אשר יעניק לנו יתרון תחרותי? בתחום הפינטק יש פתרונות רבים, ולכן חשוב לרדת לפרטים ולהצביע על ידע נרחב על הקיים בשוק.

מהו היתרון התחרותי שלנו? מדוע הלקוחות יעדיפו את הפתרון שלנו על פני הפתרונות הקיימים? זוהי אולי השאלה החשובה ביותר שיש לענות עליה בניתוח המתחרים.

קהל היעד

מיהם הלקוחות הפוטנציאלים שלנו? מהו הזמן הממוצע לסגירת לקוח? מכירת מוצר לבנקים למשל יכולה לקחת חודשים רבים לאור הבירוקרטיה והמבנה הארגוני המורכב של הגוף.

מודל עסקי

בחלק של המודל העסקי המשקיע ירצה לדעת: כיצד אנו מרוויחים כסף? האם רישיון חודשי? האם מכירה חד פעמית? וכמה מרוויחים מכל לקוח? מהם המודלים העתידיים מהם אנו עשויים להרוויח כסף?

בפרק זה, חשוב לתת מענה מי הם אותם גופים שהחברה חייבת לשתף איתם פעולה כדי לתפקד. כך למשל, מוצר המנתח מחירים ומגמות בתחום הביטוח חייב גישה למאגרי מידע מסוימים, חלקם ממשלתיים, כדי לבצע את מטרתו.

תוכנית שיווק

כיצד נגיע ללקוחות שלנו? באיזה ערוצים נשתמש? כמה עולה לנו, בממוצע, להחתים לקוח משלם? באיזה לקוחות נתמקד קודם – בקטנים, בינוניים או גדולים, ולמה?

פיננסיים

כמה כסף אנחנו צריכים ולמה הוא ישמש? איזה אבני דרך יושלמו במסגרת סבב הגיוס הנוכחי? מהי תחזית הרווח והפסד של החברה לשלוש שנים הקרובות? יש צורך בהכנת אקסל מפורט שיורד לפרטי פרטים בכל הקשור להוצאות והכנסות עתידיות של החברה וההנחות בבסיסן.

על כל השאלות הללו אנו עונים במסגרת התוכנית העסקית. יזם המעוניין להקים סטארט-אפ בתחום הפינטק חייב לדעת את כל התשובות לשאלות הללו לפני שהוא מתחיל בפיתוח. קל וחומר לפני פניה למשקיעים פוטנציאלים.

כיצד טרגו יכולה לסייע?

ליווינו מספר לא מבוטל של פרויקטים בתחום ה- FinTech. הצוות שלנו צבר ניסיון רב בתחום ומכיר את הניואנסים אותם בודקים משקיעים. אנו מעניקים ללקוחותינו שירות יעיל אשר ממקסם את סיכויי הגיוס וההצלחה של המיזם באמצעות מחקר ובניית תוכנית עסקית ייעודית.

תוכנית עסקית לדוגמא בתחום הפיננסי Fin-Tech

תפריט נגישות

בוא נפתור את האתגר שלך ביחד

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות