תוכנית עסקית

תוכנית עסקית למוצר בתחום EdTech

בשנים האחרונות תחום eLearning הופך יותר ויותר לחלופה ברת קיימא לאמצעי חינוך מסורתיים. יתר על כן, פתרונות eLearning משמשים יותר ויותר כשיטה להרחבת תהליך הלמידה המסורתי. כאשר בונים תוכנית עסקית למוצר EdTech חשוב להבין את השוק, את הסגנטים השונים ואיך לחדור אליהם.

מגיפת COVID-19 העולמית  הגבירה משמעותית את הדרישה לפתרונות eLearning וגרמה ל -1.38 מיליארד סטודנטים לעבור ללמידה מקוונת. עם זאת, עוד לפני הזעזוע, ההשקעות העולמיות בתחום כבר עמדו על מ -18.66 מיליארד דולר בשנת 2019 בלבד.

תיאור הבעיה

אם יש חלק בתוכנית העסקית שיותר חשוב מתיאור המוצר הוא תיאור הבעיה. אם הצלחת לשכנע את המשקיע כי הפתרון שלך מספק מענה לבעיה גדולה בשוק, הצלחת לעבור חצי מהדרך לגיוס השקעה.

אם כיום תחום הלמידה מרחוק מתנהל בצורה מסוימת ללא הפתרון שלך, מהי הבעיה אותה אתה מנסה לפתור? מה הנזק הנגרם כיום עקב אי השימוש בפתרון שלך? כך למשל, מוצר שמטרתו לשפר תקשורת בין המורים לתלמידים והוריהם, אמור לשפר את ביצועי התלמיד. לעומת זאת marketplace  כמו Udemy עוזר להנגיש קורסי וידאו מקוונים מצד אחד (תלמידים) ולמסחר את הקורסים מצד שני (המורים).

השוק

שוק הגלובלי בתחום  eLearning גלגל ב 2019 כ200 מיליארד דולר. השוק צפוי להגיע לשווי של 375 מיליארד דולר, מה שמגלם צמיחה שנתית של 8%. אבל זה לא משמשקיעים מחפשים לראות בתוכנית עסקית שלך. ברור לכולם ששוק הEdTech הוא שוק  גדול וזה לא כל כך משנה למשקיעים אם הוא עומד על 200 או 300 מיליארד דולר. ניתן לציין נתון זה בתחילת החלק של המחקר שוק בתוכנית עסקית אך לא מעבר לזה. מה שכן חשוב לציין את הסגמנט הרלווטי בשוק ה EdTech  אליו אתם נכנסים. להציג את הגודל שלו ואת המתחרים הפועלים בו. כמה סגמנטים לדוגמה:

פלטפורמת למידה מבוססי משחק

זהו תחום רלוונטי עבור מורים, תלמידים ועסקים כאחד העוסק בשיטות חינוך אינטראקטיביות ומעניינות. מודל מבוסס גיימפיקציה הוא כלי פופולרי במיוחד לילדים צעירים למרות שהשוק עצמו מחולק לשני מגזרים עיקריים; פלטפורמות למשחקי K-12 ומשחקי השכלה גבוהה לאוניברסיטאות, מוסדות לתארים מתקדמים וכדומה. שוק פלטפורמת הלמידה מבוססות משחק אמור לצמוח באופן אקספוננציאלי, בשיעור של 10%.

שוק מערכות ניהול למידה

פרט לשוק eLearning הכללי, מחנכים, בתי ספר, ובמקרים מסוימים עסקים מגייסים את הסיוע של מערכות ניהול למידה. מבחינת מערכת חינוך, מערכות אלה הן אידיאליות להעברת קורסים, ניהול כיתה ומתן מענה לצרכים האישיים של התלמיד. שווי שוק לניהול מערכות למידה עומד על 97.2 מיליארד דולר עם צמיחה שנתית של 19.6%.

פלטפורמות marketplaces כמו Udemy  בעולם או Gool בישראל

פלטפורמות אלו מחברות בין ספקי תוכן – קורסים מקוונים (on-demand  / live) לתלמידים/משתמשים. פלטפורמות למידה מקוונות הפועלות כשוק נבדלות בהיבטים רבים – קהל, פורמטים של קורסים, תמחור, מודלים של תגמול, מבצעים ועוד. אם אתם מפתחים פלטפורמט שוק לקורסים מקוונים, החלק של בידול ויתרון תחרותי בתוכנית עסקית יהיה חלק קריטי כיוון שסגמנט זה הוא בין הוותיקים והרווים ביותר בשוק ה EdTech. כמה מהשחקנים הבולטים בסגמנט ה marketplace:

 UdemySkillshareSkill
Success
CoggnoSkillWise
מספר תלמידים30 מיליון4 מיליון1 מיליון2 מיליון600,000+
מספר קורסים80,00026,0001000+1000+2,700+

כמובן שקיימים עוד תחומים ונישות בשוק ה  EdTech וראוי שתדעו לשייך את המוצר שלכם לתחום הרלוונטי. בתוכנית העסקית אתם יכולים לציין את רוב הסגמנטים העיקריים ולהתמקד בסגמנט הרלוונטי למוצר שלכם.

המוצר – כיצד אתם פותרים את הבעיה

לאחר הגדרת הבעיה, יש להסביר כיצד אתם פותרים אותה. יש לתאר באופן קונספטואלי את הדרך בה אתם פותרים את הבעיה ולאחר מכן לרדת לפרטים. לאחר שלקורא ברור כיצד אתם פותרים את הבעיה, יש להדגיש מהם היתרונות למערכת החינוך או למשתמשי המוצר. תוכנית עסקית טובה צריכה להציג את הפתרון כקונספט חדשני ולא כאוסף של פיצ'רים או אפיון טכני.

תוכנית שיווק

בתוכנית העסקית חשוב להסביר מיהו קהל היעד של המוצר – למי אנחנו פונים, ואיך נפנה אליו. משקיע שמשקיע כסף בסטארט אפ ירצה להבין כיצד הדולרים שלו יושקעו בגיוס לקוחות בצורה יעילה ומהירה דרך תוכנית go-to-market מפורטת. המשקיע ירצה לראות בתוכנית העסקית עליות לרכישת לקוח / משתמש ואם אין לכם עדיין נתונים היסטוריים אז אומדנים.

פיננסיים

מודל פיננסי מגיע כקובץ אקסל נפרד מהתוכנית עסקית שהסיכום שלו מופיע בקובץ וורד עצמו. המודל אמור לתת מענה לשאלות הבאות:

  • כמה כסף אנחנו צריכים ומה נשיג בעזרתו?
  • אלו אבני דרך יושלמו במסגרת התקציב הנוכחי?
  • מהי תחזית תזרים מזומנים של החברה לשלוש / ארבע שנים הקרובות?

יש צורך בהכנת אקסל מפורט שמציג הוצאות והכנסות עתידיות של החברה ואת ההנחות בבסיסן.

כיצד טרגו יכולה לסייע?

לצוות שלנו ניסיון בתחום ה EdTech שהצטבר במשך 10 שנים. בעזרת תהליך עבודה משותף, נוכל למקסם את הסיכויים לגיוס השקעה ולממש את הפוטנציאל העסקי של הסטארט אפ שלך. אנו מבססים את תהליך בניית תוכנית עסקית על מתודולוגיה סדורה שיושמה בהצלחה בפרויקטים רבים. באמצעותה אנחנו מנתחים את השוק ואת הסביבה העסקית, באופן שיאפשר ליזם לבצע החלטות מבוססות על המידע שנאסף. על בסיס המידע ובשיתוף מלא עם היזם אנו בונים את התכנית העסקית, כך שתאפשר לעבור ליישום מידי על פי אבני דרך ויעדים מוגדרים.

תפריט נגישות

בוא נפתור את האתגר שלך ביחד

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות