• זמן קריאה:זמן קריאה 2 דקות
  • מחבר:

בעת כתיבת תוכנית עסקית, היבט אחד מכריע הוא תיאור המוצר או השירות – סעיף זה מספק סקירה מפורטת של מה שהעסק מציע, התכונות הייחודיות שלו, היתרונות והאופן שבו הוא עונה על צרכי הלקוח. חיוני לבטא בצורה ברורה את הצעת הערך של המוצר/שירות כדי להוכיח את הפוטנציאל שלו בשוק.

להלן כמה נקודות מפתח שכדאי לקחת בחשבון בעת תיאור המוצר או השירות בתוכנית עסקית:

סקירת המוצר או השירות

ספקו תיאור ברור ותמציתי של המוצר או השירות. הסבירו את מטרתו, הפונקציונליות וכיצד הוא פותר בעיה או ממלא צורך בשוק. הדגישו את התכונות הייחודיות שלו, המפרטים או הטכנולוגיה הקניינית שמבדילה אותו מהמתחרים.

יתרונות מרכזיים של המוצר או השירות

תארו את היתרונות העיקריים שלקוחות יכולים לצפות מהשימוש במוצר או בשירות. הדגשו כיצד זה משפר את היעילות, חוסך זמן או כסף, משפר את הפרודוקטיביות או מספק חווית משתמש מעולה. הדגישו את הצעת הערך ואת היתרונות הספציפיים שהיא מציעה על פני חלופות קיימות.

התאמת המוצר או השירות לשוק

ציינו כיצד המוצר או השירות מתיישב עם הצרכים וההעדפות של שוק היעד. הסברו את מחקר שוק שנערך כדי לזהות את קהל היעד ולאמת את דרישת המוצר או השירות. הצג את גודל השוק הפוטנציאלי, מגמות הצמיחה ונקודות הכאב הספציפיות בהן הוא מטפל.

יתרון תחרותי

נסחו בצורה ברורה את היתרון התחרותי של המוצר או השירות. זהו את נקודות המכירה הייחודיות שמבדילות אותו מהמתחרים. זה יכול להיות גורמים כמו מחיר, איכות, חדשנות, נוחות, התאמה אישית או תמיכה לאחר המכירה. הסבירו כיצד יתרונות אלו תורמים למיצוב השוק של המוצר או השירות.

קניין רוחני או פטנטים על המוצר או השירות

אם רלוונטי, הדגשו זכויות קניין רוחני, פטנטים או סימנים מסחריים הקשורים למוצר או לשירות. לדון במשמעותם בהגנה על החידושים של העסק, יצירת חסם כניסה והבטחת יתרון תחרותי בשוק.

מחזור חיים של פיתוח מוצר

ספקו סקירה כללית של מחזור החיים של פיתוח המוצר או תהליך אספקת השירות. הסבירו את השלבים המעורבים, מרעיונות ומחקר ועד לתכנון, יצירת אב טיפוס, בדיקה, ייצור או יישום שירות. דונו באבני דרך שהושגו או בתוכניות פיתוח עתידיות. (היכנסו וקראו עוד על מאמר שהכנו בנושא מרעיון לסטארט-אפ).

מודל תמחור והכנסות

הגדירו את אסטרטגיית התמחור של המוצר או השירות. הסבירו את הרציונל מאחורי מבנה התמחור, תוך התחשבות בגורמים כמו עלויות ייצור, תחרות וערך נתפס. דונו במודל ההכנסה, כולל מכירות חד פעמיות, מנויים חוזרים או דמי רישוי.

שיפורים עתידיים במוצר או שירות

דונו בקצרה בתוכניות עתידיות לשיפורי מוצר/שירות או הרחבות. זה יכול לכלול תכונות חדשות, קווי מוצרים נוספים או כניסה לפלחי שוק חדשים. הדגישו כיצד תוכניות אלו מתיישבות עם מגמות השוק, משוב לקוחות ויעדי צמיחה עסקיים.

לסיכום

לסיכום, תיאור המוצר או השירות בתוכנית עסקית צריך לספק הבנה מקיפה של הצעת הערך של ההצעה, התאמת השוק, היתרון התחרותי ופוטנציאל הצמיחה. תיאור המוצר או השירות צריך להפגין הבנה עמוקה של צרכי הלקוח, להדגיש תכונות ייחודיות ולהציג מקרה משכנע להצלחת המוצר או השירות בשוק. תיאור מעוצב היטב עוזר למשקיעים, למלווים או לשותפים לזהות את הפוטנציאל של המוצר או השירות ואת יכולתו לתת מענה יעיל לביקוש בשוק.

*מוזמנים ללחוץ על הקישור ולהתרשם מתוכנית עסקית לדוגמא ש Targo Consulting בנתה עבור מגוון הלקוחות שלנו!

לפתח את הרעיון שלך לשלב הבא

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות