• זמן קריאה:זמן קריאה 1 דקות
  • מחבר:

הבינה מלכותית משנה ומשפרת את עולם השיווק האינטרנטי: יתרונות, אתגרים והשפעה מהפכנית על תהליכים שיווקיים

בינה מלאכותית (AI) משפיעה על העולם העסקי בצורות רבות, כמו כן, עולם השיווק. האומנם שימוש בטכנולוגיית AI בשיווק אינו חדש. בסקר שנעשה על ידי PWC שמראה כ-   72%  מהחברות משתמשים בטכנולוגיה לטובת בניית תוכנית שיווקית חזקה יותר, אופטימיזציה של קמפיינים וכתוצאה מכך שיפור והגדלת רווחי החברה. אומנם הצמיחה ביכולות של טכנולוגיית הבינה המלאכותית, מאפשרת פונקציות נוספות שמשנות את ההסתכלות על עולמות ומקצועות השיווק והיכולות של כלים שיווקים.

במה כלים של בינה מלאכותית יכולים להשתלב בעולם השיווק האינטרנטי:

  • לכתוב טקסטים מאמרים ופוסטים ברשתות חברתית על פי מילות מפתח והוראות של סגנון, סטייל טון כתיבה ועוד.
  • להציעה תוכן מותאם אישית לכל לקוח עפ"י אלגוריתם המחשב נתונים רבים.
  • להמיר טקס למצגות וידאו או דיבור בשפות רבות היכולות להגיעה לקהל רחב.
  • ליצור פרסומות סרטונים ותמונות עפ"י טקסט
  • ליצור בוטים של שירות לקוחות, או של פנייה ללקוחות המסוגלים לנהל שיחה לבד.
  • לעקוב אחרי השיח וההצלחה של המותג ברשת
  • ניתוח של נתונים רבים לשיפור קמפיינים, והגדלת הצלחת הקמפיין.
  • ניתוח כמויות עצומות של נתונים
  • אוטומציה של פעולות שיווקיות שחוזרות אליהם
  • התפלגות לקוחות לקבוצות עפ"י נתונים רבים.

אלו רק חלק מהיכולות של כלי בינה מלאכותית, ובעתיד הטכנולוגיה אף צפויה להשתפר להתפתח ולהשתלב בעולמות נוספים.

היתרונות של  שימוש בבינה מלאכותית בשיווק

ישנם יתרונות רבים לשימוש בבינה מלאכותית בשיווק דיגיטלי, החוסכים זמן עלויות ומשפרים את תוצאות ודיוק הקמפיין. כלים כמו GOOGLE ADS   FUNNEL  ZAPPIER ו- ADVERITY  מאפשרים למשווקים להנות מיתרונות אלו.

  • התייעלות: AI  מאפשר ליצור אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן, אופטימיזציה של קמפיינים. בנוסף כלים חדשים בעולם מאפשרים יצירת תוכן, עיצוב גראפי, ויצירת תוכן איכותי שמאפשר להקטין את כוח העבודה וכך לצמצם את הזמן שצריך להשקיעה בקמפיין ולהוריד את העלויות.
  • שיפור דיוק הקמפיין: בינה מלאכותית בנוסף מאפשרת לחברות ומשווקים להבין טוב יותר את הלקוח והמאפיינים של קהל היעד. על ידי מודלים של Machine learning, Big & Deep learning  חברות יכולות לנתח כמויות גדולות של נתונים, ולזהות צרכי הלקוחות, הצרכים והעדפות שלהם, ונקודות התורפה של הקמפיין או המוצר. וכך חברות יכולות להתאים את כל מערכי השיווק לקוחות.

כמובן שלצד היתרונות של בינה מלאכותית יש גם אתגרים שחשוב להתייחס אליהם הראשונה זה הטייה של הנתונים על פי סוג לקוחות מסויים שיכול להגביל את פוטנציאל הקמפיין ללקוחות ממאפיינים אחרים.

לדוגמא: אלגוריתם AI שניתח נתונים של חברה בניו יורק ומשתמש בדטא לקמפיין בלונדון יכול להוציא הטיה בנתונים שלא היו תואמים לתושבי לונדון. אתגר נוסף הוא המורכבות של האלגוריתמים. בעוד בינה מלאכותית יכולה לספק תובנות חשובות, הבנתן ופרשנותן של תובנות אלו עשויות להיות מאתגרות עבור משווקים אנושיים.

כמו כן, ישנן גם לא מעט חששות לגבי פרטיות ואבטחה בכל הנוגע לשימוש בבינה מלאכותית בשיווק. איסוף וניתוח נתוני לקוחות מעלים חששות בפרטיות ובמודלים של בינה מלאכותית הכוללים המון מידע קשה לעקוב אחרי השימוש במידע.

בנוסף, הרגולציה כלפי כלי בינה מלאכותית, כולל למטרות שיווק, לא ברורה עדיין ויכול להיות שהרגולטור יעצור שימוש בכלים מסוימים והיו הבדלים בין מדינות שונות בעולם, דבר שחברות בינלאומיות צריכות לקחת בחשבון.

גודל שוק בינה מלאכותית בעולם השיווק

עפ"י מחקר שנעשה על ידי YAHOO FINANCE  שוק הבינה המלאכותית בעולמות השיווק מוערך ב 35 מיליארד דולרים בסוף שנת 2022 וצפוי להגיעה ל 75 מיליארד דולרים בשנת 2030 . כאשר מומחים רבים צופיים צמיחה אף גדולה יותר עם פיתוח הטכנולוגיה וכלים נוספים המבוססים בינה מלאכותית.

 

כלי AI מובילים

הטבלה הבאה ממחלקת את כלי ה-AI בעולם השיווק ל- 7 עולמות שונים ומציגה את השחקנים המרכזיים בכל קטגוריה:

 

לסיכום,

בינה מלאכותית בעולמות השיווק מציעה אפשרויות רבות למשווקים, והתפתחויות בטכנולוגיה ובשימוש אנשי השיווק צפוי לשנות את עולם השיווק לגמרי. אם זאת הבינה המלאכותית אינה מסוגלת להבין את צרכיי הלקוח, מאפייני המוצר והמצב בשוק. לפני שיוצאים לקמפיין שיווקי יש לבצע מחקר שוק על מנת לזהות את קהל המטרה ואת הבידול של המוצר לעומת המתחרים.

אצלנו בחברת טרגו אנחנו עוזרים ליזמים וחברות לבנות תוכנית עסקית מבוססת מחקר שוק, אסטרטגיה שיווקית ותוכנית חדירה לשוק המתייחסת לשינויים בשוק והתפתחויות טכנולוגיות הכוללות שימוש בבינה מלאכותית וההשפעה על העסק והצמיחה.

לפתח את הרעיון שלך לשלב הבא

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות