מחקרים מוכיחים שוב ושוב כי הלקוחות מעוניינים לעבוד עם מותגים חדשניים, ומוכנים לשלם מחיר פרימיום עבור שירותים חדשניים. כדי לצעוד לפני המתחרים שלך ולהישאר בהובלה, יש צורך מתמיד להרים את הרף, וזאת ניתן להשיג על ידי הצעת מוצרים ושירותים חדשניים ופורצי דרך. כלומר, היכולת לחדש היא מנוע חיוני ואפקטיבי ליצירת ביקוש למוצר או לשירות שלך, לפריצה לשווקים חדשים ולהגדלת נתח השוק בשווקים קיימים.

איך לחדש?

זה הכול עניין של נקודת מבט ופרספקטיבה. במסגרת תהליך ייעוץ עסקי אנחנו נסייע לך למסגר מחדש את הגישה וההסתכלות העסקית של העסק, וזאת על מנת שנוכל יחד לאתר הזדמנויות ושווקים חדשים שטרם נוצלו.

חשוב להבין את ההבדל בין חידוש לחדשנות – חידוש הוא רעיון חדש, בעוד שחדשנות היא היישום המסחרי ושימוש אפקטיבי של הרעיון החדש בתהליכים העסקיים.

חדשנות עשויה להיות:

• שיפור או שינוי של תהליך עסקי על מנת להגדיל יעילות ופרודקטיביות
• הגדלת טווח או איכות המוצרים והשירותים הקיימים
• פיתוח מוצרים ושירותים חדשים, תוך כדי התאמתם לדרישות המשתנות בתדירות ההולכת וגדלה של השווקים והלקוחות
• הוספת ערך למוצרים, תהליכים ושווקים קיימים, התורם לבידולו של העסק לעומת מתחריו, ומגדיל את הערך הנתפס בעייני הלקוחות והשווקים
• פריצת דרך משמעותית בתחום מסוים, או סדרה של מספר שינויים עוקבים בעלי ערך מצטבר

חדשנות הינה תהליך יצירתי, כאשר הרעיונות היצירתיים עשויים להגיע ממספר מקורות:

• מתוך העסק (עובדים, מנהלים, בורד וכו')
• מחוץ לעסק (יועצים חצוניים, ספקים, לקוחות, מדיה, סקרי שוק חיצוניים, טכנולוגיה חדשה וכו')
הצלחה עסקית מושגת על ידי סינון של הרעיונות החדשניים, זיהוי של הרעיונות הרלוונטיים לעסק ושיש להתמקד בהם, והקצאת משאבים לשם יישומם המוצלח.

שילוב חדשנות ב-DNA של החברה עשוי לסייע במקביל במספר דרכים:

• הגברת הפרודקטיביות של עובדים, מנהלים ותהליכים
• הפחתת עלויות
• הגדלת התחרותיות של החברה למול השוק והמתחרים
• להגדיל את הערך של המותג שלך
• יצירת הזדמנות לביסוס שותפויות חדשות
• הגדלת מחזורים
• הגדלת רווחיות

עסקים שנכשלים בהעמקת החדשנות, עשויים להיות חשופים ל:

• אבדן נתח שוק לטובת מתחרים
• ירידה בפרודוקטיביות וביעילות של העובדים או התהליכים העסקיים
• אבדן של אנשי מפתח בחברה
• ירידה עקבית בשולי הרווח של הפעילות העסקית והרווחים
• סגירת החברה