אף חברה לא גדולה מדי למנטליות של סטארט-אפ
אף חברה לא גדולה מכדי להפיק מנטליות של סטארט-אפ, אבל מה מייחד תרבות הסטארט-אפ? לסטארט-אפים יש את היתרון של צוות קטן יותר שמקבל החלטות חדשניות
לא משנה אם אתה יזם עם רעיון או חברה שרוצה להחדיר את המוצר שלה לשוק, יחד ניקח את הסטארט אפ שלך לשלב הבא. טרגו נותנת פתרון מלא ליזמים בשלבי preseed, seed ו A , שמטרתו להביא את המיזם לשלב הבא. השלב הבא נקבע לפי השלב הנוכחי בו המיזם נמצא.
זה יכול להיות מעבר מרעיון לפיתוח, מפיתוח לגיוס השקעה והחדרת המוצר לשוק או הכניסה לשווקים חדשים. שירותי ייעוץ עסקי לסטארט אפ מורכב מכמה תהליכים מובנים שיעזרו לך להשיג את היעדים העסקיים שלך.
השלב הראשון בתהליך הייעוץ העסקי לסטארט אפ בשלבים מוקדמים הינו מחקר שוק וניתוח פתרונות קיימים. מחקר שוק הוא גם מעין בדיקת התכנות, הכוללת מחקר מקצועי של שוק היעד והמתחרים/פתרונות מקבילים, כאשר אנו בוחנים חמש נקודות עיקריות:
מעבר לניתוחי מאקרו ומידע זמין, טרגו מבצעת שיחות וראיונות עומק עם המתחרים על מנת להבין את המוצר או השירות לעומק, תהליכי מכירה, onboarding, שירות לקוחות, תמחור וכו'. הבנה עמוקה של הסביבה התחרותית מאפשרת מיצוב נכון של הפתרון שלך ותכנונן נכון של אסטרטגיית go-to-market.
גודל השוק הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר קרנות הון סיכון. "עסקי נישה" שמיועדים לשווקים קטנים יותר, צריכים לפנות לחברים, למשפחה או לאנג'לים על מנת לגייס את הכסף. מחקר שוק רציני ומעמיק מאפשר לבדוק את מידת האטרקטיביות של המיזם להשקעה.
נושאים כמו רגולציה, טכנולוגיה מורכבת או צורך בהשקעות הון גדולות, יכולים להוות חסם כניסה משמעותי לכניסה שלכם לשוק.
לא פעם חברות פינטק ומדיקל נתקלות בחסמים אלו ומתקשות להגיע לשוק תוך זמן קצר, מה שגורם לבעיות תקציביות או אף סגירה של הסטארט אפ.
קל לדבר על השוק במושגי מאקרו. אך כשתקציב השיווק שלכם מוגבל ל k200$, אתם צריכים להחליט מהם הלקוחות או המשתמשים הרלוונטיים ביותר. כלומר איפה ROI על הלקוח יהיה הגבוה ביותר.
ברגע שנוכל להבין את שווי הלקוח LTV ועלות גיוס הלקוח User Acquisition , נוכל להעריך אם היחידה הכלכלית היא חיובית. רווחיות היחידה הכלכלית מהווה בסיס לרווחיות העתידית של החברה וכך הייעוץ העסקי יהווה אבן דרך משמעותית.
ייעוץ עסקי לחברות
וסטארט אפים
כדי להשיג את מלוא הפוטנציאל של החברה שלך
השלב הבא בתהליך הייעוץ שלנו לסטארט אפ הוא בניית תוכנית עסקית. אנו נגדיר כיצד נוציא לפועל את המוצר וכיצד נביא את המוצר לשוק. נציג לצוות את המודל הפיננסי ואת התקציב הנדרש על מנת להגיע לאבן דרך משמעותית. על בסיס תוכנית עסקית נוכל לבנות מצגת משקיעים ותקציר שיעזרו לתקשר את המיזם לשותפים פוטנציאלים ומשקיעים.
המוצר הבסיסי אותו נרצה לפתח בשלב הראשון, מה שוק היעד למוצר ומי הם הלקוחות הראשוניים למוצר/שירות. נגדיר את מודל ההכנסות, כלומר כיצד החברה תרוויח כסף.
נבנה תוכנית Go To Market תוכנית חדירה לשוק. נבנה תחזית הכנסות והוצאות של הסטארט אפ לארבע שנים הקרובות ונתכנן תקציב אותו צריכה החברה לגייס ואילו אבני דרך יושגו באמצעות תקציב זה.
לאחר גיבוש תוכנית עסקית, השלב הבא בתהליך הייעוץ העסקי לסטארט אפ שלך הוא בניית One Pager. מסמך קצר שמהווה "קורות חיים" של המיזם. מטרת הOne Pager היא קודם כל לשכנע את המשקיעים לבקש עוד מידע, ולשכנע אותם שהסטארט אפ שלכם שווה בדיקה.
בפגישה עם המשקיע, נהוג להציג את המיזם דרך מצגת עסקית למשקיעים. הצוות שלנו יבנה עבורך מצגת משקיעים אופטימאלית שתמקסם את הסיכויים שלך לגייס את ההשקעה הנדרשת
אנו מבססים את תהליך היישום וצאה לפועל של התוכנית העסקית על בסיס הידע והניסיון שצברה טרגו מ 2012. אף סטארט אפ מצליח לא קם על בסיס פיתוח מוצר במיקור חוץ, אלא תמיד מדובר בצוות שהתגבש על בסיס אמונה בפתרון של בעיה מסוימת והתחיל את הפיתוח בתוך החברה.
אנחנו מסייעים לחברות סטארט אפ בתהליך בנייית צוות, גיוס השקעה, פיתוח מוצר inhouse ויציאה לשוק.
לאחר שבנינו תוכנית עסקית מקצועית, הגיע העת להרכיב את הצוות. זהו השלב החשוב ביותר בייעוץ העסקי, כיוון שמשקיעים בוחנים את הצוות של המיזם כמו שהם בוחנים את התוכנית העסקית שלך. בניית הצוות נעשית בהתאם לשלב בו נמצא המיזם. אם אתה נמצא בשלב הרעיוני, אז הדבר החשוב ביותר הוא לגייס CTO , בשלב החדירה לשוק את ה CMO.
גיוס השקעה הוא תהליך ארוך ואמור לקחת כמה חודשים. הצוות יכול להתחיל את תהליך הפיתוח גם במשרה חלקית ובסופי שבוע.
השקעה בצוות שעובד הרבה יותר אטרקטיבית מהשקעה ברעיון. אפילו אם הצוות עובד כמה שעות בשבוע ונמצא בשלבים התחלתיים של הפיתוח, מבחינת המשקיע מדובר באנשים שכבר למדו לעבוד יחד וסביר להניח שיצלחו להתגבר על הקשיים בהמשך.
על מנת לגייס השקעה בסבבים מוקדמים הצוות צריך לפנות בממוצע ל 60 משקיעים, תהליך שלוקח בממוצע 6 חודשים. התקשורת עם המשקיעים היא כמו ריקוד מסובך עם מסה של כללים לא כתובים אותם היזם מכיר רק לאחר ששבר את אחד מהם. טרגו מלווה צוותים בחברות בסבבי גיוס מוקדמים על מנת למקסם את הסיכוי לסבב מוצלח.
במסגרת תהליך הייעוץ העסקי אנחנו מסעיים לחברות לאתר קהלי יעד, לקוחות פוטנציאלים, ספקים והזדמנויות עסקיות.
מדובר בתהליכים בשלבים מוקדמים ביותר כשאין עדיין איש צוות ייעודי לתפקיד.
אחד השלבים הקריטיים ביותר בחיי הסטארט אפ בשלבים מוקדמים הוא פיילוטים אותם הוא מבצע עם המשתמשים או הלקוחות הפוטנציאלים. אנחנו מסייעים לחברות סטראט אפ לאתר הזדמנויות לביצוע פילוט ולמקסם סיכויים לביצוע מוצלח.
כאשר אנחנו בונים תוכנית עסקית ומודל עסקי לפני שיש יש פידבק מהלקוחות או המשתמשים, אנחנו מניחים הנחות (אומנם מבוססות מחקר) והשערות. לאחר היציאה לשוק החברה מקבלת משוב ונאלצת להתאים את המודל למציאות ולפעמים אף לבצע שינויים משמעותיים.
ייעוץ עסקי לחברות
וסטארט אפים
אף חברה לא גדולה מכדי להפיק מנטליות של סטארט-אפ, אבל מה מייחד תרבות הסטארט-אפ? לסטארט-אפים יש את היתרון של צוות קטן יותר שמקבל החלטות חדשניות
כדי שחברה לא רק תשרוד בסביבה העסקית המודרנית, שהיא סופר תחרותית – אלא גם ממש תשגשג, יש צורך מתמיד לאמץ חדשנות ושינויים כדרך שבשגרה. מהי
מחקרים מוכיחים שוב ושוב כי הלקוחות מעוניינים לעבוד עם מותגים חדשניים, ומוכנים לשלם מחיר פרימיום עבור שירותים חדשניים. כדי לצעוד לפני המתחרים שלך ולהישאר בהובלה,
במקום לחזור על כל ההנחיות הכלליות ליזמות מוצלחת, נתייחס לכמה מההבדלים ונציג נקודת מבט אובייקטיבית של חברה שליוותה פרויקטים בשני התחומים. לפני שנעמיק בסוגיות, נגדיר
מרעיון לסטארט אפ
מדיניות פרטיות | כל הזכויות שמורות © Targo Consulting