• זמן קריאה:זמן קריאה 2 דקות
  • מחבר:

פירוש המונח Pitch Deck הוא מצגת שעוזרת למשקיעים פוטנציאלים ללמוד יותר על העסק שלך ובשמו השני "מצגת למשקיעים". המטרה העיקרית של Pitch Deck אינה להבטיח מימון – אלא להגיע לפגישה עם גורמים חיצוניים באופן ממוקד וענייני. Pitch Deck היא למעשה מצגת קצרה אשר מציגה באופן ממוקד ותמציתי את ההסבר על העסק שלכם או סטארט-אפ.

את המצגת מציגים בדרך כלל בפני משקיעים (למידע מורחב יותר אודות משקיעים פוטינציאלים), לקוחות פוטנציאלים וכדומה. Pitch Deck בדרך כלל מורכב ממספר שקופיות רצופות שעוזרות לכם לספר את הסיפור המרתק על העסק שלכם או על פעילות העסק או המיזם. אתם בהחלט יכולים להרכיב את המצגת באמצעות תוכנות רבות המיועדות להרכבת מצגות אשר מאוד נוחות למשתמש כמו Power Point ועוד. חברת טרגו מסייעת ליזמים, סטארט אפים ולחברות להשיג את היעדים העסקיים שלהם באופן ממוקד ויעיל תוך ביצוע מחקר שוק מעמיק בנושא הנדרש, בניית תוכנית עסקית וסיוע בגיוס משקיעים.

מה מומלץ לכלול במצגת למשקיעים Pitch Deck?

המצגת שלכם חייבת לכלול בתוכנה כמה שקופיות עם נושאים מאוד חשובים אשר יעזרו לכם להציג את עצמכם באופן מדויק ונכון. המצגת שלכם חייבת להיות בנויה מכמה שקופיות עם קטגוריות הבאות:

  • הקדמה אשר תציג את החברה שלכם ותספר על מי אתם ומה אתם. מה אתם עושים ומהי המטרה של העשייה באופן קצר.
  • הציגו את הצוות שלכם ותספרו על תפקידם במערכת.
  • איזה פיתרון אתם מציגים ללקוח ומהי הסיבה העיקרית במיזם שלכם ולמה ישנו צורך במיזם שלכם.
  • תציגו יתרונות של המיזם ואיזה נתונים הופכים את הפתרון שלכם לכ"כ מיוחד וייחודי.
  • הצגת המוצר / השירות אותו אתם מעניקים, הסבירו מהו המוצר, איך הוא פועל, והציגו את הנראות הסופית של המוצר שלכם.
  • תנסו להעריך מהו הגודל של השוק, מי הם הלקוחות הפוטנציאליים או מקומות בהם ניתן להפיץ את המוצר שלכם.
  • הסבר על מתחרים, מי הם המתחרים שלכם ובמה אתם טובים יותר מהמתחרים האחרים הקיימים בשוק.
  • הציגו את המודל עסקי שלכם ובאיזו דרך אתם מתכוונים להרוויח את הכסף שלכם, ומה אתם צריכים בשביל ההליך הזה.
  • שקופית תקציבית אשר מציגה את הנתונים היבשים כמו מהו התקציב הדרוש על מנת למנף את המוצר או את המיזם.
  • בסוף המצגת לציין את דרכי ההתקשרות עם המיזם ועם אנשי הקשר המובילים את הפרוייקט.

*מוזמנים ללמוד טוב יותר כיצד לבנות מצגת עסקית למשיקיעים? בקישור הנ"ל תוכלו להתרשם מבניית מבנה נכון של מצגת + דוגמאות שחברתנו בנתה ללקוחותיה.

כללים חשובים ל- Pitch Deck

Pitch Deck אמור להיות קצר וקולע. מוטב לא להשתמש ביותר מ-19 שקופיות ב-Pitch Deck. גם 10 שקופיות יכולות בהחלט לעשות את העבודה וגם לא להתיש את המשקיעים או את השותפים החדשים שלכם לדרך.

בכדי לבנות מצגת למשקיעים טובה מומלץ שתיצמדו לכמה כללים מאוד פשוטים כמו:

  • הסיפור שלכם חייב לגרום למשקיעים או שותפים להתחבר אליו באופן מלא.
  • אל תתפזרו עם הכמות של השקפים ותהיו ממוקדים וענייניים ביותר.
  • שימרו על עיצוב השקפים נקי ואלגנטי. השתמשו בגרפיקה בצבעים נעימים ולא חזקים מידי, השתמשו באלמנטים אשר יעזרו לכם להעביר את המסר.
  • תעשו שיעורי בית לפני שאתם מגיעים לפגישה ותדעו את כל החומר באופן מושלם כולל מספרים ומושגים עיקריים והחשובים במצגת.

מהם היתרונות במצגת למשקיעים Pitch Deck?

  • מצגת אשר בנויה היטב היא דרך מעולה ויעילה ביותר להעביר את המסר ולעורר עניין.
  • מצגת יכולה להראות את המוצר שלכם או השירות שלכם באמצעות דוגמאות, צילומים, ווידאו, או גרפיקה.
  • מצגת תגרום לכם להרגיש בטוחים בפגישה שלכם מול משקיעים ושותפים חדשים.
  • בעזרת מצגת הנכם יכולים להציג את הנתונים באופן מדויק.

לפתח את הרעיון שלך לשלב הבא

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות