מימון המונים crowdfunding
מימון המונים מתאר את שיתוף הפעולה, תשומת הלב והאמון הקולקטיביים של אנשים החולקים את כספם ומשאביהם האחרים כדי לתמוך במאמצים שיזמו אנשים או ארגונים אחרים.
מימון המונים מתקיים לקידום, מימון חברות הזנק, עסקים קטנים או יצירת תוכנה חופשית.
אחד האתגרים בפרסום רעיונות חדשים באתרי מימון המונים, הוא שהאתרים עצמם מספקים מעט מאד, אם בכלל, הגנה על הקניין הרוחני. ברגע שרעיון פורסם, ניתן להעתיקו.
חסידי פלטפורמת מימון ההמונים טוענים כי היא מאפשרת לרעיונות טובים, שלא היו עוברים את המסננת השגרתית של בעלי הון, לפרוץ ולהשיג מימון באמצעות שימוש בחוכמת ההמונים. אם הצליח היזם למשוך את תשומת הלב הראשונית בצורה זו, הוא יוכל לא רק להבטיח מימון לשלב ה-seed לצורך התחלת הפרויקט שלו, הוא אף עשוי לבסס ראיות שיתמכו בו וברעיון מצד לקוחות פוטנציאליים ולהפיק תועלת מקידום מכירות בשיטת "מפה לאוזן".
כנגד תועלות אלו עומדת הדרישה מהיזם לחשוף את הרעיון שלו בשלב בראשיתי. חשיפה זו מעמידה את היזם בסיכון לכך שהרעיון שלו יועתק ויפותח לשלב מתקדם יותר על ידי מתחרים בעלי מימון יציב יותר.
הכנת קמפיין גיוס מימון המונים
האם הקמפיין פונה לרגש, ומבקש לתמוך/לעזור למטרה חשובה, או שהוא אובייקטיבי, ומציע להשקיע במשהו שישתלם אישית. הגדרה ברורה תסייע באיפיון הפרויקט.
כלים כמו פייסבוק, בטוויטר, לינקדאין, ורשימת התפוצה במייל חיוניים להצלחת הקמפיין. אם אין לך יכולת מינימלית להגיע לכמות מסויימת של אנשים ברמה המיידית וגם אם אף אחד לא הפיץ הלאה, הסיכוי שלכם להצליח קטן מאוד.
האורך של סרט גיוס חייב להיות קצר יחסית. מקסימום שתי דקות. סרט ארוך יכול לגרום לירידה במספר הצופים ו"המשקיעים" הפוטנציאלים.
אתרי גיוס מימון המונים בולטים
אתרים בחו"ל
Kickstarter.com
Indiegogo.com
Rockethub.com
Gofundme.com
Fundingcircle.com
אתרים בארץ
Headstart.co.il
Mimoona.co.il
Startart.co.il