שירותים עסקיים

מרעיון לסטארט-אפ תוך 3 חודשים

ההליך של לקיחת רעיון והפיכתו למציאות הינו הליך ארוך ומאתגר הכולל בתוכו התמודדות עם סוגיות ואתגרים שיזמים צעירים טרם התמודדו עימם. חקירת השוק והמתחרים, בניית מודל עסקי והגדרת המוצר הינם רק חלק מאותן סוגיות שיזמים צריכים לתת להם מענה בניסיונם להוציא את המוצר שלהם לשוק. טרגו נותן פתרון מלא ליזמים בשלב הרעיון שמטרתו להביא את המיזם לשלב הפיתוח.

שלבים בבניית הסטארט-אפ

משך התהליך

בדיקת התכנות של הרעיון

השלב הראשון שיזם צריך לעבור הינה בדיקת התכנות. בדיקה זו כוללת מחקר מעמיק של השוק והמתחרים, כאשר אנו נותנים מענה על שלוש שאלות עיקריות במסגרת הבדיקה:

  • מי הם המתחרים וכיצד המוצר שלי טוב יותר
  • מהו גודל השוק
  • האם היחידה הכלכלית היא חיובית

המענה לשאלות אלו יקבע את אטרקטיביות המיזם עבור המשקיע והאם היתרון התחרותי שיש למוצר הינו מהותי מספיק כדי שהצרכן יינטוש את הפתרון הנוכחי שלו ויעבור לצרוך את המוצר או השירות שלנו. בדיקת התכנות הינה צעד שחוב שיש לבצע לפני שמתחילים להשקיע זמן או כסף רב במיזם כדי להבין את סיכויי ההצלחה.

בניית תוכנית עסקית

השלב הבא בתהליך הינו בניית תוכנית עסקית. בשלב זה, אנו נגדיר לפרטי פרטים כיצד נוציא לפועל את המוצר וכיצד תוכנית זו תניב תשואה למשקיעים. כחלק מבניית התוכנית העסקית, נתן מענה לסוגיות הבאות:

  • מה הMVP – המוצר הבסיסי אותו נרצה לפתח
  • מיהו קהל היעד של המוצר או השירות
  • כיצד החברה תרוויח כסף
  • מהי תוכנית החדירה לשוק (Go To Market)
  • מהי אסטרטגיית האקזיט של החברה
  • כמה כסף צריכה החברה לגייס בשלב הראשון ואילו אבני דרך יושגו באמצעות סכום זה
  • תחזית ההכנסות וההוצאות של החברה לארבע שנים הקרובות

חומרי עזר לגיוס

One Pager
לאחר שהורכב הצוות והתוכנית העסקית גובשה, אתם מוכנים להתחיל בהליך גיוס הכסף ולפנות למשקיעים. הפנייה נעשית בדרך כלל באמצעות One Pager – מסמך קצר הכולל את תמצית המיזם ומשמש למעשה כ"קורות חיים" של המיזם. הסיבה לכך שהפנייה נעשית בצורה זו היא כי אף משקיע לא יקרא בשלב הראשון את התוכנית העסקית וירצה להבין מהר ככל הניתן האם המיזם מעניין אותו על ידי קריאת מספר שורות בלבד.

מצגת למשקיעים
בפגישה עם המשקיע, נהוג להציג את המיזם דרך מצגת למשקיעים (Pitch Deck). מטרת המצגת היא הצגה ויזואלית של המיזם והפוטנציאל שלו בצורה נוחה, יעילה וברורה ותכלול תמונות ו\או הדגמות של המוצר או השירות, תמצית של התוכנית העסקית ואבני דרך לטווח הקצר.

בניית צוות

לאחר שבנינו תוכנית עסקית מקצועית, הגיע העת להרכיב את הצוות. זהו השלב הקריטי ביותר, שכן עתיד המיזם תלוי באנשים שינהלו אותו. לכל מיזם חייב להיות איש צוות בצד הטכנולוגי, קל וחומר כאשר מדובר במיזם עם היבט טכנולוגי מורכב. ההרכב האופטימלי של צוות הינו איש טכנולוגי, מנכ"ל (יכול להיות גם בעל הרקע הטכנולוגי) ואחראי השיווק המכיר את הסביבה העסקית של השוק בו פועל המיזם.

בניית MVP וגיוס השקעה

אחת הטעויות הגדולות של יזמים היא לחכות למימון על מנת להתחיל את הפיתוח. חשוב לדעת שתהליך גיוס הוא תהליך ארוך ועלול לקחת כמה חודשים טובים. בינתיים הצוות יכול להתחיל את תהליך הפיתוח גם במשרה חלקית בסופי שבוע.
רצוי להתחיל את הפיתוח לפני שפונים למשקיעים כיוון שהשקעה בצוות שעובד הרבה יותר אטרקטיבית מהשקעה ברעיון. גם אם הצוות משקיע כמה שעות בשבוע ונמצא בשלבים ראשוניים של הפיתוח, מבחינת המשקיע מדובר באנשים שכבר למדו לעבוד יחד ויש סיכוי יותר גבוה שיצלחו להתגבר על האתגרים בהמשך הדרך.

סגירת תפריט