מרעיון לסטארט-אפ
ההליך של לקיחת רעיון והפיכתו למציאות הינו הליך ארוך ומאתגר הכולל בתוכו התמודדות עם סוגיות ואתגרים שיזמים צעירים טרם התמודדו עימם. חקירת השוק והמתחרים, בניית מודל עסקי והגדרת המוצר הינם רק חלק מאותן סוגיות שיזמים צריכים לתת להם מענה בניסיונם להוציא את המוצר שלהם לשוק. חברת טרגו נותנת פתרון מלא ליזמים החל משלב הרעיון לסטארט אפ ועד לכדי מיזם בשלב הפיתוח.
שלבים בבניית סטארט אפ
משך התהליך
הפיכת רעיון לחברת סטארט אפ מצליחה היא תהליך מרתק ומאתגר שמצריך תכנון, עבודה קשה וקבלת החלטות נכונות. במאמר זה נפרט את השלבים המרכזיים שיכולים לעזור לכם לעבור מרעיון לסטארט אפ פעיל ומשגשג.
לפניכם סעיפים משמעותיים בהפיכת כל רעיון למציאות!
1. בדיקת התכנות של הרעיון לסטארט אפ
השלב הראשון שיזם צריך לעבור הינה בדיקת התכנות. בדיקה זו כוללת מחקר מעמיק של השוק והמתחרים, כאשר אנו נותנים מענה על שלוש שאלות עיקריות במסגרת הבדיקה:
- מי הם המתחרים וכיצד המוצר שלי טוב יותר
- מהו גודל השוק
- האם היחידה הכלכלית היא חיובית
המענה לשאלות אלו יקבע את אטרקטיביות המיזם עבור המשקיע והאם היתרון התחרותי שיש למוצר הינו מהותי מספיק כדי שהצרכן יינטוש את הפתרון הנוכחי שלו ויעבור לצרוך את המוצר או השירות שלנו. בדיקת התכנות הינה צעד שחוב שיש לבצע לפני שמתחילים להשקיע זמן או כסף רב במיזם כדי להבין את סיכויי ההצלחה.
2. זיהוי צורך או בעיה
הצעד הראשון במעבר מרעיון לסטארט אפ הוא זיהוי צורך או בעיה בשוק. חשוב להבין מה הבעיה שאתם רוצים לפתור ולוודא שיש לה ביקוש. זה יכול להיות צורך לא ממולא, בעיה קיימת או דרך לשפר משהו שקיים. בחנו את השוק, דברו עם אנשים בתחום וקבלו משוב ראשוני כדי לאמת את הרעיון שלכם.
3. מחקר שוק
בשלב זה, יש לבצע מחקר שוק מעמיק. מטרת המחקר היא להבין את המתחרים, לזהות את קהל היעד ולהכיר את המגמות השונות בשוק. איסוף מידע זה יעזור לכם לבנות תוכנית עסקית מוצקה ולוודא שהרעיון שלכם בר-קיימא.
4. בניית תוכנית עסקית
השלב הבא בתהליך הינו בניית תוכנית עסקית לסטארט אפ. בשלב זה, אנו נגדיר לפרטי פרטים כיצד נוציא לפועל את המוצר וכיצד תוכנית זו תניב תשואה למשקיעים. כחלק מבניית התוכנית העסקית, נתן מענה לסוגיות הבאות:
- מה ה MVP – המוצר הבסיסי אותו נרצה לפתח
- מיהו קהל היעד של המוצר או השירות
- כיצד החברה תרוויח כסף
- מהי תוכנית החדירה לשוק (Go To Market)
- מהי אסטרטגיית האקזיט של החברה
- כמה כסף צריכה החברה לגייס בשלב הראשון ואילו אבני דרך יושגו באמצעות סכום זה
- תחזית ההכנסות וההוצאות של החברה לארבע שנים הקרובות
תוכנית עסקית היא כלי חיוני להפיכת רעיון לסטארט אפ. היא צריכה לכלול:
- תיאור המוצר או השירות
- ניתוח שוק
- אסטרטגיית שיווק
- תוכנית פיננסית
- תכנון תפעולי
תוכנית עסקית טובה תעזור לכם לקבל מימון, לגייס צוות ולבנות בסיס חזק לעסק.
5. בניית צוות
לאחר שבנינו תוכנית עסקית מקצועית, הגיע העת להרכיב את הצוות. זהו השלב הקריטי ביותר, שכן עתיד המיזם תלוי באנשים שינהלו אותו. לכל מיזם חייב להיות איש צוות בצד הטכנולוגי, קל וחומר כאשר מדובר במיזם עם היבט טכנולוגי מורכב. ההרכב האופטימלי של צוות הינו איש טכנולוגי, מנכ"ל (יכול להיות גם בעל הרקע הטכנולוגי) ואחראי השיווק המכיר את הסביבה העסקית של השוק בו פועל המיזם.
6. פיתוח מוצר או שירות
פיתוח המוצר או השירות הוא הלב של כל סטארט אפ. בשלב זה, יש לבנות אבטיפוס, לבדוק אותו ולקבל משוב מהמשתמשים. עליכם לשפר את המוצר בהתאם למשוב ולוודא שהוא עונה על הצרכים והציפיות של הלקוחות.
7. גיוס מימון
כדי להפוך רעיון לסטארט אפ, יש צורך במימון. אפשרויות המימון כוללות השקעות פרטיות, קרנות הון סיכון, הלוואות ממשלתיות ומימון המונים. חשוב להכין מצגת מרשימה ולהיות מוכנים להציג את התוכנית העסקית שלכם בפני משקיעים פוטנציאליים.
8. חומרי עזר לגיוס
One Pager
לאחר שהורכב הצוות והתוכנית העסקית גובשה, אתם מוכנים להתחיל בהליך גיוס הכסף ולפנות למשקיעים. הפנייה נעשית בדרך כלל באמצעות One Pager – מסמך קצר הכולל את תמצית המיזם ומשמש למעשה כ"קורות חיים" של המיזם. הסיבה לכך שהפנייה נעשית בצורה זו היא כי אף משקיע לא יקרא בשלב הראשון את התוכנית העסקית וירצה להבין מהר ככל הניתן האם המיזם מעניין אותו על ידי קריאת מספר שורות בלבד.
מצגת למשקיעים
בפגישה עם המשקיע, נהוג להציג את המיזם דרך מצגת למשקיעים (Pitch Deck). מטרת המצגת היא הצגה ויזואלית של המיזם והפוטנציאל שלו בצורה נוחה, יעילה וברורה ותכלול תמונות ו\או הדגמות של המוצר או השירות, תמצית של התוכנית העסקית ואבני דרך לטווח הקצר.
9. בניית MVP וגיוס השקעה
אחת הטעויות הגדולות של יזמים היא לחכות למימון על מנת להתחיל את הפיתוח. חשוב לדעת שתהליך גיוס הוא תהליך ארוך ועלול לקחת כמה חודשים טובים. בינתיים הצוות יכול להתחיל את תהליך הפיתוח גם במשרה חלקית בסופי שבוע.
רצוי להתחיל את הפיתוח לפני שפונים למשקיעים כיוון שהשקעה בצוות שעובד הרבה יותר אטרקטיבית מהשקעה ברעיון. גם אם הצוות משקיע כמה שעות בשבוע ונמצא בשלבים ראשוניים של הפיתוח, מבחינת המשקיע מדובר באנשים שכבר למדו לעבוד יחד ויש סיכוי יותר גבוה שיצלחו להתגבר על האתגרים בהמשך הדרך.
10. השקת המוצר או השירות
לאחר שהמוצר מוכן, הגיע הזמן להשיק אותו לשוק. השקה מוצלחת כוללת אסטרטגיית שיווק חזקה שמטרתה ליצור באזז ולמשוך לקוחות ראשונים. השתמשו בכלי שיווק דיגיטליים, רשתות חברתיות וקמפיינים פרסומיים כדי להגיע לקהל היעד שלכם.
11. מדידת ביצועים והתאמות
לאחר ההשקה, חשוב למדוד את הביצועים של המוצר או השירות. השתמשו במדדים כמו מכירות, שביעות רצון לקוחות ומשוב משתמשים כדי להעריך את ההצלחה ולהבין איפה ניתן לשפר. המשיכו לבצע שיפורים והתאמות בהתאם לצורך.
אנחנו מסייעים ליזמים וחברות סטארט אפ לממש
את מלא הפוטנציאל שלהם
השאר פרטים או צור איתנו קשר ישירות על מנת לקחת את הרעיון שלך לשלב הבא...
תרומת TARGO בהפיכת רעיון לסטארט אפ
חברת טרגו יזמות מתמחה בייעוץ וליווי לסטארט אפים, ומסייעת לאנשים שיש להם רעיון מהפכני להקים סטארט אפ מצליח באמצעות מגוון שירותים ותמיכה מקצועית בכל שלב בתהליך. הנה כמה דרכים שבהן טרגו יכולה לעזור:
- פגישות ייעוץ ראשוניות – טרגו מתחילה עם פגישות ייעוץ כדי להבין את הרעיון שלכם לעומק. המומחים של טרגו יעזרו לכם לבחון את היתכנות הרעיון ויתנו לכם משוב ראשוני.
- מחקר שוק – טרגו תבצע מחקר שוק מעמיק כדי להבין את התחרות, את קהל היעד ואת המגמות בשוק. זה כולל ניתוח מתחרים, סקרי שוק ואיסוף מידע על הלקוחות הפוטנציאליים.
- כתיבת תוכנית עסקית – טרגו תעזור לכם לכתוב תוכנית עסקית מקיפה שתכלול את כל ההיבטים הדרושים להצלחת הסטארט אפ, כולל תיאור המוצר, ניתוח שוק, אסטרטגיית שיווק, תוכנית פיננסית ותכנון תפעולי.
- הגדרת מטרות ויעדים – המומחים של טרגו יסייעו לכם להגדיר מטרות ויעדים ברורים לעסק שלכם, ולהכין תוכנית פעולה מפורטת להשגתן.
- גיוס צוות – טרגו תעזור לכם לגייס צוות מקצועי ומיומן. הם יסייעו לכם למצוא את האנשים הנכונים לתפקידי מפתח כמו טכנולוגיה, שיווק, תפעול ומימון.
- פיתוח כישורים – טרגו מציעה גם סדנאות והכשרות לפיתוח הכישורים הדרושים לניהול סטארט אפ מצליח.
- פיתוח אבטיפוס – טרגו תסייע לכם לפתח אבטיפוס של המוצר או השירות שלכם, ולבדוק אותו בשוק. הם יערכו בדיקות ויאספו משוב ממשתמשים כדי לשפר את המוצר.
- שיפור ופיתוח מתמשך – טרגו תעזור לכם לבצע שיפורים במוצר בהתאם למשוב ולהבטיח שהוא עומד בציפיות הלקוחות.
- הכנת מצגת למשקיעים – טרגו תעזור לכם להכין מצגת משכנעת למשקיעים פוטנציאליים, שתכלול את התוכנית העסקית, הפוטנציאל הכלכלי והיתרונות התחרותיים של הסטארט אפ.
- קשרים עם משקיעים – טרגו יכולה לחבר אתכם לרשת הקשרים הרחבה שלה עם משקיעים פרטיים, קרנות הון סיכון ומוסדות פיננסיים.
- אסטרטגיית שיווק – טרגו תעזור לכם לפתח אסטרטגיית שיווק יעילה שתכלול פרסום דיגיטלי, קמפיינים ברשתות חברתיות ושיווק במנועי חיפוש כדי להגיע לקהל היעד שלכם.
- ניהול השקה – טרגו תלווה אתכם בתהליך השקת המוצר לשוק, תסייע בניהול התהליך ותוודא שהכל מתנהל בצורה חלקה.
- מדידת ביצועים – טרגו תעזור לכם להגדיר מדדים להערכת ביצועי המוצר בשוק, כמו מכירות, שביעות רצון לקוחות ומשוב משתמשים.
- ביצוע התאמות – בהתאם לתוצאות המדידה, טרגו תעזור לכם לבצע התאמות ושיפורים במוצר ובאסטרטגיות השיווק כדי להבטיח את הצלחת הסטארט אפ.
לסיכום
עם התמיכה המקצועית של טרגו יזמות, תוכלו להגדיל את הסיכויים להצלחה ולהבטיח שהרעיון המהפכני שלכם יהפוך לסטארט אפ מצליח ומשגשג. החברה מציעה מגוון רחב של שירותים ותמיכה מותאמת אישית בכל שלב בתהליך, מה שמאפשר לכם להתמקד בפיתוח המוצר ולהשגת המטרות העסקיות שלכם.