הצלחה של כל עסק תלויה בכמה משתנים. החשובים שבהם – רעיון טוב, ומימושו בדרך הנכונה ביותר. כל אחד ממשתנים אלו לא יוכל לעמוד בפני עצמו במבחן התוצאה, כלומר: גם אם ברשותך רעיון מצוין, בעל פוטנציאל עסקי נרחב – טעויות במימושו כתוצאה מתכנון לקוי יוכלו להוביל לכישלונו. מתוך כך, מקימי העסקים המנוסים משלבים בתהליכי ההקמה תכנית עסקית.

מהי תכנית עסקית?

תוכנית עסקית למעשה מאגדת בתוכה את כל השלבים העתידים להתרחש בתהליך אותו אתם מעוניינים ליזום כעסק. כלומר, לפני יציאה לפעולה או תהליך עסקיים, ניסוח תכנית מאפשר לכם לצפות את התרחישים והתוצאות הסבירות לפעולות בהן תנקטו.

אמנם תכנית עסקית אינה בלעדית רק לשלב פתיחת העסק, אך בו היא קריטית ביותר ועליה מונחת האחריות להצלחת או כישלון התהליך. בעת הקמת עסק חדש עליכם לקחת בחשבון מספר רב ביותר של משתנים, אשר יכולים לבוא לידי ביטוי רק באמצעות תכנית סדורה.

היתרונות בתוכנית עסקית

לניסוח תכנית עסקית בשלב פתיחת העסק החדש מספר רב של יתרונות –
• יתרון האירגון: הסיבה המכוננת לניסוח התוכנית היא היתרון שהיא מציגה בתחום האירגון והסדר לקראת פתיחת העסק. בעת ניסוח התוכנית, תוך היוועצות בגורמי מקצוע, אתם תוכלו להכיר את המכשולים הצפויים לכם מראש, ובכך תוכלו להתכונן לפתרונן מבעוד מועד ולא להיות מופתעים כאשר יופיעו.
• החזון: בניית תוכנית עסקית מקצועית תבהיר לכם מה הצפי להצלחת העסק, ולאילו כיוונים באפשרותכם לשאוף להגיע. כאשר תבנו את סדר הפעולות שלכם תוכלו לחזות במספר דרכים בהם תוכלו לצעוד, ובניית תכנית עסקית בשלב מוקדם תאפשר לכם לגבש דעתכם ביתר קלות.
• יתרון המשקיעים והלקוחות: חברות רבות, כגון חברות סטארט-אפ ופרוייקטים, נשענות על כספי משקיעים אשר נזקקים מבעוד מועד. על מנת להציג בפני המשקיעים הפוטנציאליים חזון ויכולות תכנון, כמו גם אווירה של מקצועיות ויעילות, הצגת תוכנית עסקית מפורטת בפניהם תיצור אפקט משמעותי. משקיע אשר מחפש חברות להשקעה, יבחר באלו שבעיניו יש להן הסיכוי הטוב ביותר לעמוד בהבטחות אותן הן מציגות. תכנית עסקית אשר מציגה סיבות הגיוניות להגעה למימוש הבטחות אלו יעזרו לכם לשכנע את המשקיעים להאמין בכם ולהשקיע בעסק אותו פתחתם.

תהליך גיבוש התוכנית העסקית באמצעות חברת ייעוץ מקצועי

תוכנית עסקית אינה ניסוח הצעדים בהם תנקטו בעת פתיחת העסק גרידא, אלא התבססות על נתונים וסקרי שוק אשר מאפשרים לחזות מראש את היתכנות אותם צעדים. לפיכך, את ניסוח התוכנית העסקית יש לבצע באמצעות חברת ייעוץ בעלת הניסיון והאמצעים לגשת לנתונים אלו ולהסיק מהם את המסקנות הרלוונטיות לתוכנית הספציפית.

התוכנית העסקית לעסק המתחיל, לדוגמה – חברת סטארט אפ, תתמקד במחקר שוק, ותכנית חדירה אליו.
לפני גיבוש התכנית יש לבחון את השווקים הספציפיים להם העסק מכוון, ולבדוק האם ישנה היתכנות כלכלית למימוש הקמתו. לאחר מכן, במידה והמסקנה הנובעת מהשלב הראשון היא שישנו קהל יעד מספק עבור העסק אותו אתם מתכננים לפתוח, עליכם לנסח תוכנית מפורטת שבסופה ישנה חדירה לשוק בצורה המקסימלית.

תוכנית עסקית איכותית תספק אסטרטגיית צמיחה להמשך פעילות העסק לאחר שלבי ההקמה שלו. זו תתבסס על נתונים אמיתיים ממחקרי שוק, כמו גם על ניסיון החברה המייעצת בסיוע להקמת עסקים חדשים בעבר. באמצעות אסטרטגיה זו תוכלו לצמצם את תחושת אי הוודאות שנלווית להקמת עסק חדש, ולהעלות את סיכויי ההצלחה שלו.

חברת טרגו מייעצת החל משנת 2012 ליזמים, חברות טכנולוגיות וסטארט אפים בשלבים מוקדמים בתחום התוכניות העסקיות. זאת על מנת למקסם את יעילות פעילות החברה החדשה ואת סיכויי ההצלחה שלה. הניסיון הרב של החברה במגוון תחומים רלוונטיים מאפשר לה להעניק ללקוחותיה את המידע האמין ביותר ובאמצעותו לקדם את התהליכים קריטיים בפתיחת העסק ובהרחבתו.

חברת טרגו דוגלת בשיפוט מנקודת מבט אובייקטיבית – לא רק מזו של היזם, אלא גם זו של המשקיע. זאת מתוך תחושת שותפות בין העסק המתהווה לחברה. התוכנית העסקית שמנוסחת על ידי החברה עבור הלקוח תיקח בחשבון את כל האלמנטים המרכיבים את השוק בו העסק החדש מעוניין לקחת חלק, והיא תנוסח עבור כל לקוח באופן ספציפי בהתאם לצרכיו ותכניותיו. לפרטים נוספים בנושא תוכניות עסקיות לפתיחת עסק, לחצו כאן.

לפתח את הרעיון שלך לשלב הבא

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות