תוכנית עסקית למוצר בתחום אבטחת מידע (Cyber)

תחום הסייבר הינו מהמורכבים והפופולריים ביותר בשנים האחרונות. העלייה החדה באיומי סייבר על מוסדות ממשלתיים, עסקיים ופרטיים, הביאה עימה מאות פתרונות שונים המנסים לתת מענה לסיכונים והאתגרים המשתנים על בסיס יומי.

אם יש לך רעיון למוצר בתחום הסייבר, סביר להניח שאתה מגיע מרקע טכנולוגי עשיר וניסיון בתחום. בניגוד למיזמים בתחומים אחרים בהם אין הכרח שהיזם יגיע מהתחום (אמנם מומלץ), בתחום הסייבר סיכויי ההצלחה נמוכים מאד ללא ניסיון רלוונטי של היזמים.

מעבר לפירוט המוצר והטכנולוגיה בעסקית, יש צורך לציין את הנקודות הבאות בתוכנית העסקית:

 

הבעיה

סייבר הינו תחום רחב מאד וניתן לפלחו לתתי-קטגוריה. כאשר אנו מתארים את הבעיה, אין להתייחס לאיומי סייבר באופן כללי כבעיה אלא לציין באופן ממוקד את הבעיה הספציפית אותה המוצר פותר. אף מוצר אינו מתיימר להפסיק את איומי הסייבר באופן מוחלט אלא הוא מתמקד בנישה מסוימת.

כך למשל, מוצר אשר בא למנוע גניבת סיסמאות, הבעיה אותה יש להמחיש הינה כמות הסיסמאות הנגנבות מדי שנה והנזק שנגרם מכך.

 

מתחרים

כפי שצוין, תחום הסייבר רווי בפתרונות שונים. לכל איום כמעט יש פתרון. אחד הנושאים שחשוב להבהיר בתוכנית העסקית יותר מכל נושא אחר הינו כיצד הפתרון שלנו שונה מהפתרונות האחרים. יש לתאר את השוני הזה ממספר היבטים:

  • מתודולוגיה – אם אנחנו פותרים את הבעיה בצורה שונה מבחינה מתודולוגית, יש לציין זאת ולהסביר לעומק
  • יעילות – אם המוצר שלנו יעיל יותר מבחינת אחוזי הצלחה או זמן תגובה, יש לציין זאת
  • נקודות תורפה – אם למתחרים יש נקודות תורפה שלמוצר שלנו אין, יש לציין זאת בהרחבה ומהי המשמעות מבחינת האבטחה של אותן נקודות תורפה
  • נקודות חוזקה – מה אנחנו עושים יותר טוב מהמתחרים ובמה זה בא לידי ביטוי

 

קהל היעד

במידה והמוצר פונה לתחום ה- B2B, יש לציין מי הם אותם קהלים שעשויים להתעניין במוצר. האם זה בנקים וחברות ביטוח או האם זה חברות בינוניות וקטנות?

מוצר הפונה לתחום ה- B2C הינו יותר מאתגר, שכן הצרכן הפרטי אינו מכיר את האיומים לעומק ולא רואה צורך לקנות פתרון לבעיה שהוא טרם סבל ממנה. על כן, יש לפרט מדוע הצרכן הפרטי ירצה במוצר ומיהו אותו צרכן מבחינה דמוגרפית, גיאוגרפית, מקצוע וכדו'.

 

כיצד טרגו יכולה לסייע

לצוות שלנו ניסיון בתחום הסייבר שהצטבר עם השנים, כולל עבודה עם יוצאי יחדות מיוחדות. בעזרת תהליך עבודה משותף, נוכל למקסם את הסיכויים לגייס השקעה ולממש את הפוטנציאל העסקי של המיזם שלכם. אנו מבססים את תהליך בניית התוכנית על מתודולוגיה סדורה שנבחנה ויושמה בהצלחה במיזמים רבים. באמצעותה אנחנו מנתחים את השוק ואת הסביבה העסקית, באופן שיאפשר ליזם לבצע החלטות מושכלות המבוססות על המידע שנאסף. על בסיס המידע ובשיתוף מלא עם היזם אנו בונים את התכנית העסקית, כך שתאפשר לעבור ליישום מידי על פי אבני דרך ויעדים מוגדרים.

 

אולי יעניין אתכם לקרוא עוד: