תוכנית עסקית

תוכנית עסקית בתחום שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הוא אחד מהפירות של התקדמות האינטרנט והטכנולוגיה, הוא מאפשר להמון יזמים להשיק עסקים מקומיים או בינלאומיים של מיליוני דולרים. שיווק דיגיטלי הוא מונח כללי המשמש לשיווק מוצרים או שירותים באמצעות פלטפורמות טכנולוגיות דיגיטליות, בעיקר באינטרנט, אך כולל גם טלפונים ניידים, פרסום לתצוגה וכל מדיום דיגיטלי אחר.

פעילויות השיווק הדיגיטלי לרוב הן:

  • אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
  • שיווק במנועי חיפוש (SEM)
  • שיווק תוכן
  • שיווק משפיענים
  • אוטומציה של תוכן
  • שיווק מסע פרסום
  • שיווק מסחר אלקטרוני
  • שיווק ברשתות חברתיות
  • אופטימיזציה של מדיה חברתית
  • שיווק ישיר בדואר אלקטרוני
  • פרסום לתצוגה
  • ספרים אלקטרוניים, דיסקים אופטיים ומשחקים, וכל צורות אחרות של מדיה דיגיטלית.

זה משתרע גם לערוצים שאינם אינטרנטיים המספקים מדיה דיגיטלית, כגון טלפונים ניידים (SMS ו-MMS), התקשרות חוזרת וצלצולים ניידים בהמתנה ועוד.

סוכנויות בתעשיית סוכנויות השיווק הדיגיטלי יוצרות קמפיינים פרסומיים וממקמות את הפרסומות בכלי מדיה דיגיטלית. באמצעות יכולות פנימיות או קבלנות משנה, הסוכנויות מספקות ייעוץ, שירותי קריאייטיב, ניהול חשבונות, הפקת חומר פרסומי ותכנון וקניית מדיה. תעשיית סוכנויות השיווק הדיגיטלי היא אכן תעשייה גדולה מאוד ומשגשגת כמעט בכל חלקי העולם.

על פי הסטטיסטיקה ארצות הברית לבדה גורפת סכום עתק של 14 מיליארד דולר בשנה עם קצב צמיחה שנתי הצפוי ל-0.6%. בהשוואה למדיות מסורתיות שלעיתים קרובות יקרות מדי לסטארט-אפים ואפילו לעסקים קטנים ובינוניים, גישת שיווק דיגיטלית אינה דורשת תקציב יקר, זו הסיבה שחברות עושות שימוש בפלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר, יוטיוב, לינקדאין ואינסטגרם וכו' על מנת להגיע לשוק יעד רחב הרבה יותר לעומת שימוש בכלי שיווק מיינסטרים שהם יקרים.

מעבר לכך, שיווק דיגיטלי הפך לכלי חשוב לקידום העסקים שלו בכל הקשור למוצרים ושירותים בכל רחבי העולם, לא רק כדי למכור ללקוחות, אלא גם כדי למשוך אותם. כעת קל יותר לארגון להרחיב את השוק שלהם מהרמה המקומית לשווקים לאומיים ואפילו בינלאומיים במינימום השקעת הון.

תקציר מנהלים

בעולם השיווק הדיגיטלי, יש הרבה דברים שצריך לעשות כדי לגרום לחברה לשים לב ולהיראות. הסיבה לכך היא שיש כל כך הרבה תחרות במרחב הדיגיטלי ודרוש מאמץ רב כדי לבלוט מהקהל. תקציר המנהלים לשיווק דיגיטלי הוא אחד מאותם דברים שצריך לעשות כדי לגרום לחברה לשים לב ולהיראות.

תקציר המנהלים לשיווק דיגיטלי הוא מה שישמש כשאנשים מחפשים מידע על החברה או המוצר שלך באינטרנט. זה ישמש גם כאשר הם מחפשים באינטרנט מוצרים או שירותים שהם רוצים או צריכים. תקציר המנהלים הוא סקירה גסה של המוצר, השירותים והאסטרטגיה העסקית של החברה. זוהי גרסה תמציתית של מסמך השיווק המלא של החברה. למסמך זה צריך להיות כותרת אינפורמטיבית ומספרי עמודים כך שיהיה קל למצוא אותו.

תיאור המוצרים / השירותים

תיאור המוצר או השירות שלך בתוכנית עסקית אמור לענות על השאלות כמו:

  • מהו המוצר או השירות שלך?
  • מי קהל היעד של המוצר או השירות שלך?
  • אילו צרכים של קהל היעד שלך פותרים את המוצר או השירות שלך?
  • מה מבדיל את המוצר שלך מהמתחרים שלך?
  • מהם התמחור ומחזור החיים של המוצר שלך?

מחקר שוק

כחלק מבניית התוכנית העסקית שלכם, תגלו במהירות שאין "שחור ולבן" בכל הנוגע למדידת צמיחת השוק. זו הסיבה שעסקים בוחרים בשיטות שונות למדידת גודל וצמיחה במחקר שוק ולכן עליכם להגדיר יסודות כמו:

  • מה גודל השוק?
  • מיקוד הלקוחות הנכונים עבור הסוכנות שלך
  • העריכו את התחרות שיש לכם

ניתוח SWOT

הכללת ניתוח SWOT בשלב בניית התוכנית עסקית שלך היא דרך מצוינת לעזור לך להבהיר את תהליכי המתאר והחקירה שלך. זה מהיר וקל להרכבה, וככלי, זה מאוד נוח ומספק מסגרת נהדרת לדיונים. הנה דוגמה לניתוח SWOT עבור סוכנות שיווק דיגיטלית שזה עתה נוסדה:

חוזק

  • תוכן ייחודי ואיכותי
  • בחירות שירות ואיכות
  • ערוצי מכירות

חולשות

  • נוכחות במנועי חיפוש
  • קשרים עם משפיענים בתעשייה
  • המוניטין של הסוכנות בענף שלה

הזדמנויות

  • טכנולוגיות חדשות
  • ערוצי הפצה
  • חולשות של מתחרים

איומים

  • עלויות פרסום
  • תקנות השוק
  • ציפיות הלקוחות

גיוס כספים

סוכנויות שיווק דיגיטלי בשלב מוקדם של קיום תמיד מוצאות את עצמן נאבקות על תזרים. זה פשוט קשה מדי להחזיק בקרקע בתעשייה התחרותית הזו ללא הון חיצוני. בעידן הדיגיטציה, סוכנויות השיווק הדיגיטלי תופסות טביעת רגל גדולה במשחק. אבל זכור שחוסר מימון הוא הסיבה העיקרית לכישלון של סוכנויות רבות. אפשרויות מימון שונות פופולריות:

  1. מימון עצמי Bootstrapping
  2. מימון המונים
  3. משקיעים פרטיים אנג'לים
  4. בעלי הון סיכון
  5. שותפים
  6. הלוואות מהבנק / חוץ בנקאיות

בניית צוות

בניית צוות שיווק דיגיטלי יעיל עשוי להיראות כמו אתגר! לעתים קרובות ההבדל בין הצלחה בשיווק דיגיטלי לכישלון הוא הצוות הנכון לצידך. צוות החלומות של סוכנות השיווק הדיגיטלי יכול לכלול:

  • מעצב גרפי
  • קופירייטר/כותב תוכן
  • מנהל מדיה חברתית/קהילה
  • מומחה SEO/מנהל PPC
  • מומחה פרסום
  • מנהל חשבון/פרויקט

מודל עסקי

עליך לבחור את מודל ההכנסה הנכון עבור העסק שלך, השירותים שהסוכנות שלך מספקת והאופן שבו אתה מחייב אותו הופכים לחלק קריטי ביעילות העסק שלך מנוהל. הדרכים הפופולריות ביותר לחייב את הלקוחות שלך הן:

  • על בסיס שעתי
  • ריטיינר חודשי
  • אחוזי הצלחה
  • מבוסס עמלות

תחזית הכנסה וצמיחה

המטרה העיקרית היא ליצור תחזיות מגובות נתונים לגבי כמה מזומנים יזרום דרך סוכנות השיווק הדיגיטלית שלך בזמן נתון, בהתבסס על הכנסות שהוקצו, פרויקטים קרובים ולקוחות פוטנציאליים שעדיין בתהליך. תחזיות הכנסות חיוניות לתכנון פיננסי לטווח ארוך ולקביעת יעדים לטווח ארוך יותר, כולל הגדרת יעדי הכנסה, ביצועי השוואת ביצועים ושמירה על יציבות צמיחת הסוכנות.

צמצום הוצאות

עלויות קבועות משפיעות ישירות על הרווח של הסוכנות שלך, זה יכול בקלות לטרוף את העסק שלך אם ההוצאות אינן מנוהלות נכון. הוצאות קבועות יכולות להיות כמו:

  • שכירות משרד
  • ביטוחים
  • שירותי ניקיון / ארנונה / חשמל
  • משכורות של עובדים
  • רישיונות תוכנה
  • אחסון אתרים
  • אינטרנט / טלפון
  • שירותים כמו: עו"ד, רוא"ח וכו'.

כיצד טרגו יכולה לסייע לך?

לתוכנית עסקית לסוכנות או סטארט אפ למוצר שיווק דיגיטלי יש עוד לא מעט סעיפים שצירך לתת עליהם את הדעת. הצוות של טרגו מכיר היטב את תחום השיווק דיגיטלי בארץ ובעולם, בעזרת הניסיון הרב שלנו נוכל להעניק לכם שירות מקצועי יסודי ומעמיק בכדי למקסם את גיוס הכספים ולהביא להצלחה של המיזם והעסק שלכם.