תוכנית עסקית

תוכנית עסקית למוצר בתחום הפודטק FoodTech

טכנולוגיית מזון הופכת לתחום פופולרי, חברות Food Tech התחילו בתחילת המאה ה-19 ומאז התפתחה לתעשיית טכנולוגיית מזון או בשמה הנפוץ יותר פודטק Food Tech. יש כיום סטארט-אפים רבים בתחום טכנולוגיות המזון המציעים מוצרים של תחליפי מזון או בשר וכן שירותים כוללים עבור יצרני ומפיצי מזון גדולים.

סטארט-אפים בתחום טכנולוגיות המזון הם שוק חדש וצומח, ההערכה היא שתעשיית הפודטק תגיע ל- 3 טריליון דולר עד שנת 2030. עם תחזיות כאלה, אין פלא שיש הרבה כסף בסקטור הזה. תעשיית הפודטק Food Tech נתפסת לא רק כעסק רווחי, אלא גם כדרך טובה להשקעה. עם זאת, חשוב לזכור שלתעשיית טכנולוגית המזון יש הרבה תחרות והרבה מכשולים שצריך להתגבר עליהם לפני שמגיעים לשיא.

האתגרים של סטארט אפים בתחום הפודטק

סטארט-אפים בתחום טכנולוגיות המזון (פודטק) מתמקדים הן בצד העסקי והן בצד האוכל. הם מחפשים ליצור מזון חדש או לשפר מזונות קיימים. הקשיים מתעוררים בכל הנוגע לפיתוח מוצר. המשקיעים מצפים לראות תוכנית עסקית חזקה, אבל מה שהם באמת רוצים זה מוצר שמוגדר היטב ובמחיר סביר שניתן למכור במחירים תחרותיים.

לשם כך, חשוב ליזמים לדבר על הרעיון שלהם לפני שהם נכנסים לעניינים הטכניים של המוצר שלהם, כדי שהמשקיעים יוכלו לקבל מושג על מה הם מנסים לעשות והאם הם בדרך הנכונה או לא. ישנם מספר גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון בעת כתיבת תוכנית עסקית, כגון שוק היעד שלך, תחרות וסביבת התעשייה. המוקד העיקרי של המידע המוצג כאן זה לספק סקירה כללית של מה שנדרש כדי לפתח תוכנית עסקית נהדרת עבור סטארט-אפים בתחום טכנולוגיות המזון – פודטק.

קביעת שוק היעד

שוק היעד הוא קבוצת האנשים שהמוצר או השירות שלך אמורים לשרת. זו יכולה להיות קבוצה קטנה של אנשים או קבוצה בעלת ספקטרום רחב. ישנן דרכים רבות לקבוע את שוק היעד שלך. דרך אחת היא לשאול שאלות לגבי מי הלקוח שלך ואילו תכונות הם צריכים מהמוצר. דרך נוספת היא איסוף מידע רלוונטי על החברה והתעשייה שלך, ולאחר מכן השוואת מידע זה למאפייני שוק היעד שלך.

הגדרת המוצר MVP

מוצר = פריט או שירות שמיועד למכירה ללקוחות. מוצרים הם כל דבר מוחשי, כולל חפצים ושירותים פיזיים. בנוסף הם יכולים להיות גם פריטים בלתי מוחשיים כגון מידע, רעיונות ומושגים. למידע מקיף יותר אודות הגדרת MVP (לחצו על הקישור).

קביעת תמחור המוצר

תמחור מוצר הוא המחיר שבו מוכר מציע למכור מוצר או שירות. ניתן להשתמש בתמחור גם כדי להתייחס לתהליך של קביעת מחיר ספציפי עבור פריטים או שירותים. התמחור הוא חלק חשוב בכל עסק, שכן הוא משפיע על הרווחיות של החברה ועל האופן שבו הלקוחות תופסים את המוצרים והשירותים שלה.

פיתוח אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית היא התוכנית הכוללת המכוונת כיצד חברה תעשה זאת. זה יכול לכלול כל שילוב של טקטיקות כמו פיתוח מוצר, תמחור, ערוצי הפצה, מרכיבי תמהיל שיווק ומיצוב. ניתן לחלק את האסטרטגיה השיווקית ל 4 סוגים שונים:

  1. מבוסס שוק
  2. מבוסס לקוח
  3. ניתוח שוק תחרותי
  4. חדשנות במודל עסקי

רגולציה

רגולציה של מוצרי מזון היא נושא מורכב ולעתים קרובות שנויה במחלוקת. נדרשים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד בתקנות, ולכן חשוב שחברות המזון ינקטו צעדים אקטיביים על מנת שהן יעמדו בדרישות. רגולציה של מוצרי מזון מבטיחה שהצרכנים מקבלים מוצרים בטוחים ובריאים. זה גם מקדם תחרות בשוויון, מה שמוביל לחדשנות בשוק.

חוק המודרניזציה של בטיחות המזון (FSMA) קבע תקנים חדשים, בעוד שמדינות אחרות אימצו חוקים משלהן המסדירים ייצור והפצה של מזון. בישראל מוטב לקחת בחשבון את כל נושא הכשרות בכדי להגיע אל קהלי יעד רחבים יותר.

נושאים נוספים שיש לקחת בחשבון בתוכנית עסקית בתחום הפודטק הם:

כיצד טרגו יכולה לסייע לסטארט אפ שלך?

הצוות של טרגו מכיר היטב את תחום תעשיות טכנולוגיית המזון פודטק Food tech. בעזרת הניסיון הרב שלנו נוכל להעניק לכם שירות מקצועי יסודי ומעמיק בכדי למקסם את גיוס הכספים ולהביא להצלחה של המיזם דרך בניית תוכנית עסקית ממוקדת, מחקר שוק ועוד.