תוכנית עסקית למוצר TravelTech

אז החלטת לפתח פתרון בתחום TravelTech. מצוין. לפני שאתם צוללים ללילות ארוכים של פיתוח ומחשבה, קחו רגע וחישבו על הכנת תוכנית עסקית.

תחום ה- TravelTech הינו יישום טכנולוגי של פתרונות בתחום התיירות, לרבות פתרונות לניהול והזמנת חופשות וטיסות, אוטומציה להליכים שונים, זיהוי מבצעים ומחירים זולים ועוד. בעידן בו מעל 50% מהזמנות של פעילויות תיירותיות נעשה אונליין, יזמים ומשקיעים רבים מחפשים פתרונות חדשים שייעלו את התעשייה.

התחום מרובה בפתרונות ולכן חשוב לחקור את השוק ולהבין את הסביבה העסקית לפני שמשקיעים כסף ושעות רבות בפיתוח.

תוכנית עסקית למוצר TravelTech עונה על השאלות הבאות:

תיאור המוצר

מהו המוצר וכיצד הוא עובד? במקרים רבות, הדרך הקלה ביותר להסביר את מהות המוצר הינה באמצעות תרשים זרימה המפרט מהם השלבים שעובר הצרכן כאשר הוא צורך את המוצר, וכן מה קורה מאחורי הקלעים (Back End). כמובן שאין צורך לחשוף סודות מסחריים אלא מספיק להסביר את ההיגיון שמאחורי המוצר או האלגוריתם.

כמו כן, יש להסביר מהם היישומים העיקריים של המוצר? איזה יישומים נוספים עתידה לפתח החברה? איפה המוצר יהיה בעוד 3 שנים ברמה הפונקציונלית?

בסוף פרק זה, הקורא מכיר ומבין לעומק מהו המוצר ומדוע השוק צריך אותו.

תיאור השוק

מהם השווקים אליהם המוצר פונה? מהו גודל השוק הפוטנציאלי של המוצר (Total Addressable Market)? האם יש טרנדים בשוק שראוי לציין שתומכים בפתרון שלנו?

תחום ה TravelTech הינו תחום מאתגר מבחינה זו, שכן לרוב המוצר פונה למספר שווקים במקביל לאור העובדה שתחום התיירות הינו גלובלי וחוצה מדינות. חשוב להגדיר את השווקים בהם תפעל החברה ומדוע דווקא שווקים אלו.

בסוף פרק זה, הקורא מבין את הפוטנציאל המסחרי של המוצר.

מתחרים

מיהם המתחרים הקיימים שלנו? מהו נתח השוק שלהם? כיצד המוצר שלהם שונה משלנו ומדוע השוני הזה הוא כה מהותי אשר יעניק לנו יתרון תחרותי?

בסוף פרק זה, הקורא מבין את היתרון התחרותי של המוצר על פני המתחרים ויודע לנתח האם יתרון זה מספיק כדי להתגבר על התחרות.

קהל היעד

מי הם הלקוחות הפוטנציאלים של המוצר? האם מוכרים לצרכן הפרטי או לצרכן עסקי (קרי, שדות תעופה, מלונות)? במידה ומדובר בצרכן פרטי, מה המאפיינים שלו (רמת הכנסה, גר בעיר או בפריפריה, גיל, מגדר וכדו')

מודל עסקי

כיצד אנו מרוויחים כסף? כמה מרוויחים מכל לקוח? מהם המודלים העתידיים מהם אנו עשויים להרוויח כסף? כיצד אנו מתמחרים את המוצר לעומת המתחרים ומדוע?

תוכנית שיווק

כיצד נגיע ללקוחות שלנו? באיזה ערוצים נשתמש? כמה עולה לנו, בממוצע, להשיג לקוח משלם? באיזה לקוחות נתמקד קודם –ולמה?

בסוף פרק זה, לקורא ברור כיצד אנו מתכננים להגיע לקהל היעד שלנו ולהפיץ את הבשורה על המוצר החדש.

פיננסיים

כמה כסף אנחנו צריכים ולמה הוא ישמש? איזה אבני דרך יושלמו במסגרת סבב הגיוס הנוכחי? מהי תחזית הרווח והפסד של החברה לשלוש שנים הקרובות? יש צורך בהכנת אקסל מפורט שיורד לפרטי פרטים בכל הקשור להוצאות והכנסות עתידיות של החברה וההנחות בבסיסן.

על כל השאלות הללו אנו עונים במסגרת התוכנית העסקית. יזם המעוניין להקים סטארט-אפ בתחום ה- TravelTech חייב לדעת את כל התשובות לשאלות הללו לפני שהוא מתחיל בפיתוח. קל וחומר לפני פניה למשקיעים פוטנציאלים.

כיצד טרגו יכולה לסייע

ליווינו מספר לא מבוטל של פרויקטים בתחום ה- TravelTech. לצוות שלנו ידע וניסיון שהצטבר עם השנים אשר יביא למקסום סיכויי המיזם לגייס השקעה ולממש את הפוטנציאל העסקי שלו. באמצעות ניתוח השוק והסביבה העסקית, נבנה עבורכם את התוכנית העסקית האופטימלית להחדרת המוצר לשוק ונבין את הסכנות וההזדמנויות.

אולי יעניין אתכם לקרוא עוד: