תוכנית עסקית למוצר בתחום המשפטי LegalTech

אז החלטת לפתח פתרון בתחום LegalTech. מצוין. לפני שאתם צוללים ללילות ארוכים של פיתוח ומחשבה, קחו רגע וחישבו על הכנת תוכנית עסקית.

תחום ה- LegalTech הינו שימוש בטכנולוגיה לצורך מתן שירותים משפטיים. תעשיה זו צומחת בקצב מסחרר עם מאות סטארט-אפים בתחום רק בארצות הברית המנסים לבצע מהפכות בתחום המשפטי – החל מתיוק מסמכים יעיל, ניהול הליך המשפט, אופטימיזציה בשיריון דיונים ואף אינטליגנציה מלאכותית שתשפוט בעתיד.

התחום נמצא יחסית בחיתוליו אך לפני שמתחילים ליישם את הרעיון, חשוב לחקור את השוק ולהבין את הסביבה העסקית.

בתוכנית עסקית למוצר LegalTech חשוב לתת דגש על הסוגיות הבאות:

תיאור הבעיה

העולם כיום מתנהל בצורה מסוימת ללא הפתרון שלך. מהי הבעיה אותה אתם מנסים לפתור? מה הנזקים הנגרמים כיום עקב אי השימוש בפתרון שלכם? כך למשל, מוצר שמטרתו ליעל את הליך הדיונים ולקצר את זמני ההמתנה, חשוב לספק נתונים סטטיסטיים על משך דיון ממוצע, זמני המתנה וכדו', אשר ימחישו את הבעיה.

כיצר אתם פותרים את הבעיה

לאחר הגדרת הבעיה, יש להסביר כיצד אתם פותרים אותה. תחילה יש לתאר באופן קונספטואלי את הדרך בה אתם פותרים את הבעיה ולאחר מכן לרדת לפרטים.

לאחר שלקורא ברור כיצד אתם פותרים את הבעיה, יש להדגיש מהם היתרונות למערכת או לצרכן של המוצר. למשל – קיצור זמני דיון ב- X%, מניעת טעויות אנוש וכדו'. חשוב להדגיש מהו ה- X וכיצד הגעתם אליו. בסופו של דבר, אם ה- X נמוך, כנראה שלקוחות המוצר לא ימצאו בו עניין.

תוכנית שיווק

חשוב להדגיש מיהו קהל היעד של המוצר – למי אנחנו פונים, ואיך נפנה אליהם. משקיע ששם כסף ירצה להבין כיצד הדולרים שלו יושקעו נבונה בגיוס לקוחות בצורה יעילה ומהירה.
כמו צריך להציג תוכנית 
go-to-market  מפורטת.

המודל העסקי

יש צורך להגדיר כיצד החברה מייצרת הכנסות. האם באמצעות תשלום חודשי (Subscription) או קניה חד פעמית, ולמה? בהתאם למודל העסקי, ניתן לכמת את הפוטנציאל הכלכלי של המיזם בהתאם למספר הלקוחות הפוטנציאלי של המוצר ולהבין האם מדובר בהשקעה כדאית.

אבני דרך

מהו זמן הפיתוח ושלביו? כמה זמן ייקח לפתח גרסה שניתן למכור ללקוחות ראשוניים? כמה מימון זה דורש? האם יש צורך בגיוס כוח אדם? על שאלות אלה ורבות אחרות יש צורך לענות בתוכנית העסקית כדי לתת תחושת ביטחון למשקיע והבנה כי אתם יודעים מה אתם עושים.

על כל השאלות הללו אנו עונים במסגרת התוכנית העסקית. יזם המעוניין להקים סטארט-אפ בתחום ה- TravelTech חייב לדעת את כל התשובות לשאלות הללו לפני שהוא מתחיל בפיתוח. קל וחומר לפני פניה למשקיעים פוטנציאלים.

כיצד טרגו יכולה לסייע

לצוות שלנו ניסיון רב בתחום ה- LegalTech, חלקם בעלי הכשרה משפטית. כדי למקסם את סיכויי ההצלחה של המיזם, נכין עבורכם תוכנית עסקית מבוססת מחקר וניסיון אשר תכלול את כל האלמנטים הרלוונטיים לתעשייה.