אף חברה לא גדולה מדי למנטליות של סטארט-אפ
אף חברה לא גדולה מכדי להפיק מנטליות של סטארט-אפ, אבל מה מייחד תרבות הסטארט-אפ? לסטארט-אפים יש את היתרון של צוות קטן יותר שמקבל החלטות חדשניות
לא, אנחנו לא מתכוונים לחברת הרכבים ״טסלה״ מבית היוצר של אלון מאסק. אנחנו מתכוונים לממציא הסרבי-אמריקאי הדגול ניקולה טסלה, הידוע בעיקר כמפתח זרם החליפין. ב-1884 החל טסלה לעבוד אצל אחד, תומס אדיסון שמו, שאת נורת החשמל שהמציא אתם מדליקים ומכבים עשרות פעמים ביום. אלא שלצערנו, זה אינו סיפור על חברות מופלאה בין שני ממציאים גדולים.
אדיסון, שהיה לא רק ממציא מוכשר אלא גם איש עסקים ממולח, גנב לטסלה המבריק והצעיר רעיונות. פשוט כך. באחת הפעמים הוא הציע לו עשרות אלפי דולרים (סכום עתק בזמנו) בעבור שיפור הדינמו, המבוסס על זרם ישר. טסלה עמד במשימה מעל ומעבר למצופה, רק על מנת לגלות שאדיסון המרוצה ממש לא מתכוון לשלם לו את התמורה עליה סיכמו. שורה תחתונה: טסלה הגאון מת בניו יורק ב-1943 כשהוא עני, מסכן וממורמר.
טסלה הלך לעולמו חסר כל משום שהיה חסר לו דבר אחד: יכולת חיבור בין רעיון לכסף. במילים אחרות, יזם יכול להיות גאון הדור, וגם לעבוד ללא לאות להפיכת הרעיון למוצר, אבל אם הוא לא ידע איך להמיר את הדבר הזה לכסף – עתידו אינו מזהיר, בלשון המעטה. כל מיזם זקוק לכסף על מנת לשרוד בשנותיו הראשונות – זוהי דרכו של עולם, ומשקיעים מבינים זאת. משקיע מנוסה יודע שבשל עלויות הפיתוח והצמיחה – חברות צעירות מפסידות הרבה מאוד כסף, ולכן יש להזרים אליהן הון רב על בסיס תוכנית עסקית הגיונית וישימה.
לשם הדוגמה, חברות כמו Uber, Wix ו–WeWork חוו הפסדים של 3.75 מיליארד דולר, 120 מיליון דולר ו-3.8 מיליארד דולר, בהתאמה, ועדיין ממשיכות לגייס כספים. מדוע? מכיוון שהמשקיעים מאמינים שהן יממשו את התוכניות העסקיות שלהן ויהפכו לרווחיות בעתיד.
את זה בדיוק אנחנו ב״טרגו״ עושים כבר כמעט עשור: יוצאים אל הדרך עם יזמים בעלי רעיון שיש לו פוטנציאל גבוה, וזקוקים לצוות שידע בדיוק איך לגייס מימון ממשקיעים ולהפוך רעיון למציאות. את החבר׳ה הללו, שאיתם ועם החזון שלהם יש לנו ״קליק״, אנחנו מלווים במקצועיות שלב אחר שלב, אל עבר הנקודה הקריטית: גיוס הכספים.
״טרגו״ מתמחה בסיוע ליזמים המצויים בשלבים מוקדמים להשיג את יעדיהם העסקיים ולכבוש מקום דומיננטי בשוק היעד. הניסיון שצברנו במגוון תעשיות ותחומים מאפשר לנו לכוון את לקוחותינו אל ההחלטות הנכונות, אלה שתקדמנה את התהליכים החשובים ביותר להזנקת היוזמה שלהם בכיוון הנכון. עד כאן ב״סיסמאות״. אבל איך, בפועל, אנחנו עושים את זה?
אלון מאסק, אדם שכבר שלח אנשים אל החלל, גורס שהצעד הראשון הוא לבסס את העובדה שמה שרוצים – הוא אפשרי. ולכן, בראשית הייתה בדיקת ההיתכנות: בדיקה מקיפה הכוללת מחקר מעמיק של שוק היעד והמתחרים, תוך מענה על 3 שאלות עיקריות:
אם לאחר מענה לשאלות הללו נמצא שהמיזם אטרקטיבי עבור המשקיע, ושהמוצר צופן בחובו יתרון מהותי שיגרום לצרכן לבחור בו על פני המצוי בשוק, עוברים אל שלב הבא – התוכנית עסקית.
תוכנית עסקית מדויקת, אופרטיבית, ברורה ומפורטת היא אבן יסוד שתקבע במידה רבה את עתיד הרעיון שיש לכם. תוכנית עסקית אמורה להראות למשקיע הפוטנציאלי לא רק שהוצאת הרעיון אל הפועל היא אפשרית, אלא גם איך לעשות זאת, כמה זמן זה ייקח וכמה זה יעלה. התוכנית העסקית מתקשרת את הרעיון, על כל היבטיו, לגורם החשוב ביותר בדרך להפיכתו למציאות: המשקיע.
התוכנית העסקית תסביר מהו ה-MVP (המוצר הבסיסי אותו תרצו לפתח), מהו הקהל היעד, מהו המודל לרווח כספי, מהו ה-Go-to-market (תוכנית החדירה לשוק), מהי אסטרטגיית האקזיט, כמה כסף דרוש לחברה בשלב הראשוני ואילו אבני דרך יושגו באמצעותו, ומהי תחזית ההכנסות וההוצאות ל-4 השנים הקרובות. מכיוון שמול כל משקיע יש צ׳אנס אחד בלבד, התוכנית העסקית צריכה להיות כזו שתלהיב אותו, ושעם סיום הצגתה הוא ירגיש שאם הוא לא הולך אתכם – הוא זה שיפסיד את אחת ההזדמנויות הגדולות שיהיו לו. התוכנית העסקית שנבנה לכם ב״טרגו״ תהיה כזו שתמקסם את ההזדמנות היחידה להרשמת המשקיע ואת הסיכוי שירצה לקחת חלק בפרויקט.
את המשקיע יעניינו בעיקר שלושה אלמנטים: צוות פעיל ואינטליגנטי, מודל עסקי ישים ורווחי ופוטנציאל וגודל השוק. כל אלה יוצגו למשקיעים במצגת מקצועית שנבנה עבורכם, אשר תכלול את התוכנית העסקית ואת הכוח הגלום ביוזמה שהגיתם, בצורה המושכת, הבהירה והמשכנעת ביותר.
במקרה של יזמים יחידים, אנו מסייעים בגיבוש צוות מושלם שייפתח ביחד עם היזם את הסטארט-אפ, על כל חלקיו, בצורה מקצועית, יעילה וחלקה. כל צוות בסיסי יכלול תמיד אדם אחד לפחות שיש לו רקע טכנולוגי, וכן מנכ״ל, מעצב או איש שיווק. לאחר מכן נפנה לפיתוח ה-MVP, ומשם לגיוס ההשקעה. ״גיוס השקעה״ הוא צירוף מילים שעשוי להישמע ״גדול״ ואולי גם מעט מפחיד. אלא שבמגרש גיוס ההשקעה – אנחנו ב״טרגו״ מרגישים בבית.
החל מ-2012, ״טרגו״ מלווה מיזמים טכנולוגיים במגוון תעשיות ובשלבים שונים של מחזור חייהם. בין היתר סייעה להצמיח יוזמות בתחומים כמו אפליקציות מובייל, רפואה, סייבר, SaaS, IoT, AI, בלוקצ׳יין, Fintech – ועוד היד נטויה.
האם תוכלו ללכת לבד, להיכשל, לקום, ללמוד, ליישם את הלקחים, ואז שוב להיכשל, ושוב לקום, וליישם את הלקחים החדשים, וחוזר חלילה, כל זאת בדרך אל ההצלחה? כן. רבים הצליחו בדרך הקשה, כשהם עושים הכל לבדם, סופגים את כל המכות על בשרם ובכיסם, מתאוששים, נופלים וקמים שוב ושוב, וכעבור עשורים רושמים הצלחה. אנחנו ב״טרגו״ מפרגנים להם על הדרך!
מנגד, ישנם אחרים הבוחרים לקצר לעצמם את המסלול, למזער את המכות, להפחית את כמות המעידות בדרך, לשטח את המורדות, ובמקום כל אלה – פשוט ללמוד מניסיונם של אחרים. נכון, טסלה אכן זכה לעדנה ולהכרה עצומות לאחר מותו, אבל אנחנו סמוכים ובטוחים שאתם רוצים לחיות את החלום ואת ההצלחה. את הדרך המשותפת שלנו אנחנו מבקשים לעשות ביחד אתכם, כשותפים מלאים לכל צעד בתהליך, אבל גם בשבילכם: להוביל אתכם מסביב לבורות שהכרנו בדרך שלנו, לחסוך לכם את המהמורות שנתקלנו בהן בעצמנו, ולקחת אתכם במסלול הכי חלק שאנחנו מכירים למימוש הפוטנציאל של הרעיון שלכם במלואו.

אף חברה לא גדולה מכדי להפיק מנטליות של סטארט-אפ, אבל מה מייחד תרבות הסטארט-אפ? לסטארט-אפים יש את היתרון של צוות קטן יותר שמקבל החלטות חדשניות
כדי שחברה לא רק תשרוד בסביבה העסקית המודרנית, שהיא סופר תחרותית – אלא גם ממש תשגשג, יש צורך מתמיד לאמץ חדשנות ושינויים כדרך שבשגרה. מהי

מחקרים מוכיחים שוב ושוב כי הלקוחות מעוניינים לעבוד עם מותגים חדשניים, ומוכנים לשלם מחיר פרימיום עבור שירותים חדשניים. כדי לצעוד לפני המתחרים שלך ולהישאר בהובלה,

במקום לחזור על כל ההנחיות הכלליות ליזמות מוצלחת, נתייחס לכמה מההבדלים ונציג נקודת מבט אובייקטיבית של חברה שליוותה פרויקטים בשני התחומים. לפני שנעמיק בסוגיות, נגדיר
מדיניות פרטיות | כל הזכויות שמורות © Targo Consulting