יש לכם רעיון לאפליקציה או שכבר סיימתם את תהליך הפיתוח ואתם מעוניינים להפוך אותה מעוד מוצר מדף בחנות האפליקציות למוצר רב ערך שמסוגל לייצר הכנסות? זה הזמן לדעת הכול על בניית מודל עסקי לאפליקציה.

מהו מודל עסקי לאפליקציות?

מודל עסקי לאפליקציות, בדומה למודל עסקי לכל סוגי מוצרים, הוא למעשה מנגנון ליצירת הכנסות באמצעותו ניתן לייצר רווחים המאפשרים לאפליקציות השונות להגשים את ייעודן העסקי.

כיצד מפתחים מודל עסקי לאפליקציות?

מודל עסקי לאפליקציה, חייב להיות מבוסס על הערך המוסף של האפליקציה ועל אפשרויות השימוש השונות בה. כמו כן, המודל העסקי חייב להיות מבוסס על אופיו של קהל היעד הרלוונטי ועל צרכיהם של הלקוחות בעת השימוש באפליקציה. בעולם האפליקציות, תוכלו למצוא מספר מודלים עסקיים הכוללים בין היתר את מודל התשלום בעת הורדת האפליקציה ואת מודל התשלום בעת השימוש בפיצ'רים כאלו ואחרים העומדים לרשות משתמשי האפליקציה. להלן כמה מודלים בסיסיים:

  • Freemium to Premium – חיוב משתמשים עבור פיצ‘רים מתקדמים לדוגמה Tinder
  • פרסום בתוך האפליקציה – חיוב מפרסמים (צד ג) עבור חשיפה של הפרסומת למשתמשי האפליקציה לדוגמה WAZE
  • תשלום לפי שימוש SaaS – חיוב משתמשים עבור שימוש באפליקציה. החיוב מתבצע ברמה חודשית או שנתית לדוגמה Life360
  • תשלום על הורדה – חיוב משתמש במעמד ההורדה – WhatsApp בתחילת דרכם ניסו לחייב דולר עבור ההורדה וויתרו על המודל. כיום מקובל לגבות על הורדה של אפליקציות שמהוות כלי לבעלי מקצוע. לדוגמה CyberTuner אפליקציה לכוון פסנתר עם תג מחיר של 1,000 דולר להורדה.

חשיבות בחירת מודל עסקי

הבחירה בין אחד מהמודלים היא ההחלטה הראשונה אותה תדרשו לקבל על מנת לייצר מנגנון הכנסות רחב היקף. לכל אחד מהמודלים העסקיים, יתרונות וחסרונות משלו, ולכן, הבחירה באחד מהם חייבת להיות מבוססת על תכנית עסקית מקצועית ועל מחקר שוק מקיף בתחום השימוש באפליקציות זהות או דומות לאפליקציה אותה פיתחם.

פיתוח מודל עסקי הוא חלק לא פחות (ואולי המרכזי יותר) מהליכי הפיתוח של האפליקציה, וזאת לנוכח העובדה הפשוטה שרק באמצעות פיתוח מודל עסקי המוכיח את עצמו, תוכלו להמשיך ולהפעיל את האפליקציה לאורך זמן ולהפוך אותה מעוד מוצר מדף בחנות האפליקציות לחברה עסקית. יחד עם זאת, חשוב לציין שבחירת מודל עסקי לאפליקציה מהווה למעשה את החלק הראשון בפיתוח המודל, כאשר החלקים הנוספים מבוססים בין היתר על המשאבים להם תדרשו על מנת להטמיע את המודל העסקי ולהפוך אותו ממודל עסקי תיאורטי למודל עסקי שמייצר הכנסות בפועל.

אנחנו בחברת טרגו, מתמחים בליווי מיזמי סטארט אפ וחברות מבוססות, כאשר חלק מההתמחויות המקצועיות שלנו כוללות בניית תכנית עסקית לאפליקציות, פיתוח מודלים עסקיים לאפליקציות ושירותים נוספים.

תפריט נגישות

בוא נפתור את האתגר שלך ביחד

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות