תחום הקנאביס הוא תחום רחב שבמרכזו עומד צמח הקנאביס. כיום, ברמת משתמשי הקצה יש שני סגמנטים עיקריים, סגמנט רפואי (medical) וחברתי (recreational). בכל שלב בשרשרת הערך של המוצר פועלות עשרות חברות שונות. חוות גידול, חברות תשתיות, חברות הפצה, חברות אנליזה ומידע, יצרני מוצרים נלווים כמו מאדי קנאביס, חברות תרופות ועוד.

כמו בענפים רבים אחרים שעוברים שינויים מהירים כמו אוטומציה ודיגיטליזציה, מספר הולך וגדל של חברות מתחילות להסתמך על פתרונות דטה ובינה מלאכותית, כאמצעי לייעל את כל ההיבטים של התהליך העסקי. תעשיית הקנאביס אינה יוצאת דופן. ל- AI פוטנציאל אדיר ברחבי העולם, עם תרומה מוערכת של 15.7 טריליון דולר לכלכלה העולמית עד שנת 2030.

למידת מכונה ולמידה עמוקה הם תחומים של בינה מלאכותית (AI) הכוללים אלגוריתמים המסוגלים ללמוד מנתונים ולהביא לחיזויים על בסיס אותם נתונים. למידת מכונה ולמידה עמוקה הם שני התחומים הטכנולוגיים המרתקים ביותר של AI כיום.

 

תוכנית עסקית קנאביס

 

הגדלת יעילות תפעולית

פתרונות בינה מלאכותית מאפשרים לחברות קנאביס להטמיע תהליכים אוטומטיים, מעקב אחר שיעורי הצמיחה, ניתוח תנאי גידול, עזרה בעלויות נמוכות יותר.

באחד הפרויקטים עבורם בנינו תוכנית עסקית, החברה עשתה שימוש בחיישנים ובמצלמות כדי לעקוב אחר תשומות רבות בסביבת הגידול כגון מפלס מים, רמת PH, טמפרטורה, לחות, תזונה, ספקטרום אור ורמות CO2. מעקב והתאמת תשומות אלה יכולים לעשות הבדל משמעותי בכמות ובאיכות הקנאביס שמגדלים מסוגלים לייצר.

כמו כן מיזמי קנאביס מתחילים במודרניזציה של האופן בו הם מחלקים את התוצר שלהם לצרכנים, בעיקר באמצעות אפליקציות סלולריות. אפליקציות מובייל אלה מעניקות לחברות קנאביס מידע המסייע להן לנתח התנהגות של הצרכנים שלהם ולהתאים מוצרים חדשים לשוק ממוקד.

*תוכלו לקרוא עוד על תוכנית עסקית למוצר בתחום הקנאביס

אופטימיזציה לתהליך קבלת החלטות

על ידי ניצול Big Data & AI, , חברות קנאביס מסוגלות למקסם את תהליכי קבלת ההחלטות שלהן ולהקטין את הסיכונים הנלווים. פתרונות תומכי החלטות מבוססי מידע מעניקים לחברות קנאביס יכולת לנתח ולייעל את התחומים כמו מלאי, מכירות והתאמת מוצרים קיימים.

מידע כזה מאפשר תקשורת טובה יותר ומוביל את ההנהלה להחלטות מושכלות יותר. נתונים שנאספו יכולים לעזור למשקיעים וקרנות VC להעריך לאילו מבעלי הרישיונות קנאביס יש סיכוי גבוה יותר להצליח ביחס למיזמים אחרים בשוק.

הגדלת היעילות בערוצי ההפצה

מיזמי קנאביס מתחילים במודרניזציה של האופן בו הם מחלקים את המוצרים/שירותים שלהם לצרכנים, בעיקר באמצעות אפליקציות סלולריות. יישומים אלה מעניקים לחברות קנאביס מידע המסייע להן לנתח התנהגות צרכנית ולבצע התאמת מוצרים חדשים לשוק ממוקד (product market fit) והגדלת ROI ברמה השיווקית.

הגדלת יעילות בתהליכים רגולטוריים

בשל הסיווג של הקנאביס כתרופה על פי החוק הפדרלי של ארצות הברית, פתרונות AI מסייעים לחברות קנאביס ליישם תהליכים שלא היו זמינים למיזמי קנאביס בארצות הברית. על ידי ביצוע ניסויים קליניים ובאמצעות מחקר (בדרך כלל באמצעות שאלונים) החברות מסוגלות לאמוד את הצריכה ואת יעילות הקנאביס בטיפול בתסמינים.

יש עוד משהו שכדאי לזכור: ללא לגליזציה ברמה הפדרלית בארה"ב, יש צורך במערכות מעקב מתוחכמות. התקנות הקיימות הן מורכבות, המחייבות את העסקים לפעול על פי כללים מפורטים המחולקים על כל תחום בשרשרת הערך בענף מגידול לאריזה ומכירה לצרכנים. אפילו טעות קטנה ביותר עלולה לעלות לחברת קנאביס באובדן רישיון.

שיפור חוויית המשתמש

לא מעט סטרטאפים מפתחים פתרונות שעוזרים לחברות קנאביס להשיג את המוצרים הנכונים לצרכנים הנכונים. משמעות הדבר היא שפתרונות AI יקבלו מידע מהצרכנים, ובהמשך ימליצו על צריכה מותאמת אישית על סמך תסמינים או חוויות. חברות כמו BudGenius משתמשות בתוצאות בדיקות קנאביס כדי לאסוף נתונים על כל זן מריחואנה, ובאמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית הן ממזגות נתונים עם נתוני ניסוי מדעיים וחוויות משתמש אמתיות של מטופלים. למידת מכונה מאפשרת להשתפר בכל פעם שפורסם ניסוי מדעי חדש, ובכל פעם שמטופל מגיש סקירת מוצר.

בינה מלאכותית, למידת מכונות ולמידה עמוקה הופכים לכלים חיוניים של חברות קנאביס מובילות. כל חברה, בתחום הקנאביס או תעשיות אחרות, הממנפת בינה מלאכותית תזכה ביתרון תחרותי משמעותי בשוק. טרגו עובדת עם יזמים וחברות שרוצות לשנות את השוק , לחדש, ליישם טכנולוגיות חקלאיות, ולבנות מודל עסקי מוצלח כחלק מתוכנית עסקית ברת קיימא. עבדנו עם חברות ממגוון סגמנטים בענף החקלאות , גידול, תשתיות, טכנולוגיות תומכות גידול ותפעול ומוצרים נלווים לתעשייה.

תפריט נגישות

לפתח את הרעיון שלך לשלב הבא

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות