מה המטרה של תוכנית עסקית ומדוע תוכניות עסקיות כל כך חשובות? להלן 20 הסיבות המובילות שלנו מדוע אתה צריך תוכנית עסקית דווקא בשנת 2023
1. כדי להוכיח שאתה רציני לגבי העסק שלך
יש צורך בבניית תוכנית עסקית רשמית כדי להראות לכל בעלי העניין – עובדים, משקיעים, שותפים ואת עצמך – שאתה מחויב לבנות את העסק. יצירת התוכנית שלך מאלצת אותך לחשוב ולבחור באסטרטגיות שיניעו את הצמיחה שלך.
2. להקים אבני דרך עסקיות
תוכנית עסקית צריכה לפרט בבירור את אבני הדרך ארוכות הטווח החשובות ביותר להצלחת העסק שלך.
3. כדי להבין טוב יותר את המתחרים שלך
יצירת תוכנית עסקית מאלצת אותך לנתח את המתחרים. לכל החברות יש תחרות בצורה של מתחרים ישירים או עקיפים, וזה קריטי להבין את היתרונות התחרותיים של החברה שלך. ואם אין לך כרגע יתרונות תחרותיים, כדי להבין מה עליך לעשות כדי להשיג אותם.
4. כדי להבין טוב יותר את הלקוח שלך
למה הם קונים כשהם קונים? למה הם לא עושים זאת כשהם לא? ניתוח לקוח מעמיק הוא חיוני לתוכנית עסקית יעילה ולעסק מצליח. הבנת הלקוחות שלך לא רק תאפשר לך ליצור עבורם מוצרים ושירותים טובים יותר, אלא תאפשר לך להגיע אליהם בצורה חסכונית יותר באמצעות פרסום ומבצעים.
5. לבטא הנחות שלא הוגדרו בעבר
תהליך כתיבת תוכנית עסקית בפועל עוזר להביא לקדמת הבמה הנחות "חבויות" בעבר. על ידי כתיבתם והערכתם, תוכלו לבדוק אותם ולנתח את תקפותם. לדוגמה, ייתכן שהנחתם שהקמעונאים המקומיים ישאו את המוצר שלכם; בתוכנית העסקית שלך, תוכל להעריך את תוצאות התרחיש שבו זה לא התרחש.
6. להעריך את כדאיות המיזם שלך
עד כמה ההזדמנות הזו טובה? תהליך בניית תוכנית עסקית כרוך במחקר שוק היעד שלך, כמו גם את הנוף התחרותי, ומשמש כבדיקת היתכנות להצלחת המיזם שלך. במקרים מסוימים, התוצאה של התכנון שלך תהיה הטלת המיזם. ואולי זה יהיה ללכת קדימה עם מיזם אחר שאולי יש לו סיכוי טוב יותר להצליח.
7. כדי לתעד את מודל ההכנסות שלך
איך בדיוק העסק שלך ירוויח כסף? זו שאלה קריטית שיש לענות עליה בכתב, לעצמך ולמשקיעים שלך. תיעוד מודל ההכנסות עוזר להתמודד עם אתגרים והנחות הקשורות למודל. ולאחר קריאת התוכנית שלך, אחרים עשויים להציע זרמי הכנסה נוספים שיש לקחת בחשבון.
8. כדי לקבוע את הצרכים הפיננסיים שלך
העסק שלך צריך לגייס הון? כמה? אחת המטרות של תוכנית עסקית היא לעזור לך לקבוע בדיוק כמה הון אתה צריך ולמה תשתמש בו. תהליך זה חיוני לגיוס הון לעסקים ולהעסקת ההון בצורה יעילה. זה גם יאפשר לך לתכנן מראש, במיוחד אם תצטרך לגייס מימון נוסף בעתיד.
9. למשוך משקיעים
תוכנית עסקית רשמית היא הבסיס להצעות מימון. התוכנית העסקית עונה על שאלות המשקיעים כגון:
- האם יש צורך במוצר/שירות זה?
- מהן התחזיות הכספיות?
- מהי אסטרטגיית היציאה של החברה?
בעוד שמשקיעים בדרך כלל ירצו לפגוש אותך באופן אישי לפני שהם כותבים לך צ'ק, כמעט בכל המקרים, הם גם יבדקו ביסודיות את התוכנית עסקית שלך.
10. כדי להפחית את הסיכון לממש את ההזדמנות הלא נכונה
תהליך בניית תוכנית עסקית עוזר למזער עלויות. כתיבת תוכנית עסקית עוזרת לך להעריך את האטרקטיביות של הזדמנות מסוימת זו, לעומת הזדמנויות אחרות. אז אתה מקבל את ההחלטות הטובות ביותר.
11. להכריח אותך לחקור ולהכיר באמת את השוק שלך
מהן המגמות החשובות ביותר בענף שלך? מהם האיומים הגדולים ביותר על התעשייה שלך? האם השוק גדל או מתכווץ? מה גודל שוק היעד של המוצר/שירות שלך? כתיבת תוכנית עסקית תעזור לך להשיג הבנה רחבה יותר, עמוקה יותר וניואנסית יותר של השוק שלך. וזה יאפשר לך להשתמש בידע הזה כדי לקבל החלטות כדי לשפר את הצלחת החברה שלך.
12. למשוך עובדים וצוות הנהלה
כדי למשוך ולשמר כישרונות איכותיים, יש צורך בתוכנית עסקית. התוכנית עסקית נותנת השראה לעובדים ולהנהלה שהרעיון נכון ושהעסק ערוך להשיג את יעדיו האסטרטגיים. חשוב לציין, ככל שהחברה שלך גדלה כך העובדים שלך ולא אתה יבצעו את רוב העבודה. אז יצירת התאמה ויצירת מוטיבציה תהיה המפתח להצלחה שלך.
13. לתכנן את המסלול שלך ולמקד את המאמצים שלך
תוכנית עסקית מספקת מפת דרכים שממנה ניתן לפעול, ולפנות אליה לכיוון בעתות של ספק. ללא תוכנית עסקית, אתה עשוי לשנות את האסטרטגיות לטווח הקצר שלך ללא הרף מבלי לראות את אבני הדרך ארוכות הטווח שלך. לא תצאו לטיול נהיגה ארוך בלי מפה; תחשוב על התוכנית עסקית שלך כמפה שלך.
14. למשוך שותפים
שותפים גם רוצים לראות תוכנית עסקית, על מנת לקבוע אם כדאי לשתף פעולה עם העסק שלך. הקמת שותפויות דורשת לעתים קרובות זמן והון, ולחברות יש סיכוי גבוה יותר לשתף פעולה עם המיזם שלך אם הן יכולות לקרוא הסבר מפורט על החברה שלך.
15. כדי למקם את המותג שלך
יצירת תוכנית עסקית עוזרת להגדיר את תפקיד החברה שלך בשוק. הגדרה זו מאפשרת לך לתאר בתמציתיות את העסק ולמקם את המותג ללקוחות, משקיעים ושותפים. עם התובנה התעשייתית, הלקוחות והתחרותית שאתה מקבל במהלך תהליך התכנון העסקי, תוכל לקבוע בצורה הטובה ביותר כיצד למקם את המותג שלך.
16. לשפוט את הצלחת העסק שלך
תוכנית עסקית רשמית מאפשרת לך להשוות תוצאות תפעוליות בפועל מול התוכנית עסקית עצמה. בדרך זו, הוא מאפשר לך לראות בבירור אם השגת את המטרות האסטרטגיות, המימון והתפעולי שלך (ומדוע השגת או לא).
17. למקם מחדש את העסק שלך כדי להתמודד עם תנאים משתנים
לדוגמה, בתנאים כלכליים קשים, אם מודל המכירות והתפעול הנוכחי שלך לא עובדים, אתה יכול לשכתב את התוכנית עסקית שלך כדי להגדיר, לנסות ולאמת רעיונות ואסטרטגיות חדשים.
18. לתיעוד תוכנית השיווק שלך
איך אתה מתכוון להגיע ללקוחות שלך? איך תשמרו עליהם? מה תקציב הפרסום שלך? מה המחיר שתגבו? תוכנית שיווק מתועדת היטב חיונית לצמיחת העסק. ואסטרטגיות השיווק והטקטיקות שבהן אתה משתמש יתפתחו מדי שנה, לכן בדיקה חוזרת של תוכנית השיווק שלך לפחות מדי שנה היא קריטית.
19. להבין ולחזות את צורכי כוח האדם של החברה שלך
לאחר השלמת התוכנית עסקית שלך, אתה לא תופתע כאשר אתה פתאום קצר ידיים. במקום זאת, התוכנית עסקית שלך מספקת מפת דרכים לצרכי כוח האדם שלך, ובכך עוזרת להבטיח התרחבות בצורה חלקה יותר. חשוב לציין שהתוכנית שלך לא רק יכולה לעזור לך להבין את צורכי כוח האדם שלך, אלא להבטיח שהתזמון שלך נכון מכיוון שלוקח זמן לגייס ולהכשיר עובדים מעולים.
20. לחשוף הזדמנויות חדשות
בתהליך של סיעור מוחות, העלאת לוח וראיון יצירתי, סביר להניח שתראה את העסק שלך באור אחר. כתוצאה מכך, לעתים קרובות תעלה רעיונות חדשים לשיווק המוצר/שירות שלך ולניהול העסק שלך. זה להעלות את הרעיונות האלה ולבצע אותם, וזה לעתים קרובות ההבדל בין עסק שנכשל או פשוט שורד לבין כזה שפורח.